• 38 488 online
  • 1 193 943 medlemmar
  • 61 861 040 inlägg
2011-05-09, 18:32
Medlem
dasRubens avatar
Som någon skrev innan: det börjar bli komiskt hur viktig Ola tror att han är när han börjar prata om fiffel med prover och korrupta poliser. Vi pratar om Ola Lindholm, vem fan bryr sig om Ola Lindholm? Det enda stället han är så viktig att svenska polisen skulle lägga rättssäkerheten åt sidan för att sätta dit honom är i Olas eget huvud. Man märker tydligt hur viktig han tycker att han är i blogginlägget han skrev. Oj, Ola spelar i en alldeles egen division vad gäller att hjälpa människor än Expressens journalist. Det är alltså fel att vara journalist? Alla måste vara chefredaktör på KP och göra barnprogram och sitta med i BRIS? Vilken jävla pajas.

Fattar inte varför så många ser Expressen som boven i detta. Vem fan är det som bevisligen tagit kokain och nu förnekar det för att kunna fortsätta vara en god förebild för barn? Är det Expressens fel? Jag säger så här: sluta snyfta över hur pressen bemöter hycklare och ta tjuren i hornen. Den enda som är överraskad att media jagar skandaler och hänger ut folk så här måste vara Ola och alla hans omåttligt korkade följeslagare. Varför fortsätter han snorta om det var så jävla farligt att alla fick reda på det?

För den som verkligen tror att Ola är oskyldig finns det jävligt mycket att förklara, ni kan ju börja med det inte helt oväsentliga MOTIVET. Varför hänga ut Ola? Det patetiska påståendet att någon på polisen "får åka till Thailand" tänker jag inte ens kommentera. Ni kan verkligen inte tänka er något mer lukrativt för snutar att göra? Och var finns källan till det, vem var det som ville sätta dit honom från början? Är Tobbe-Trollkarl avundsjuk på uppmärksamheten?

Olas uppblåsthet lämnar en äcklig smak i munnen. Det är ju knappast så att hans namn inte nämnts i samband med kokain i diskussionsforum förut. Inte för att skvaller på FB alltid är pålitlighetens måttstock, men man börjar ju ana samband. Så även mot bakgrund av detta är det ett jävla trångt nyckelhål man ska igenom för att få det till att Ola är oskyldig. Tankegången hos er lär väl gå så här:

---> att Ola enligt diskussionsforum kallas Kola-Ola är helt irrelevant och bara en slump ---> Ola misstänks av polis att ha intagit kokain, helt utan rationell anledning, helt av en slump ELLER att de är köpta av någon som brinner för att sätta dit Ola (såklart) ---> Ola får göra pisseprov ---> provet visar positivt vilket beror på att pisseprov inte är så trovärdiga ELLER att Ola blivit omedvetet drogad ELLER att han tar en kokainögonsalva ELLER att poliserna är korrupta och har kontaminerat/bytt ut provet för att sätta dit honom

Jag har en alternativ teori:
Ola går på kokain!
Senast redigerad av dasRuben 2011-05-09 kl. 18:36.
Citera
2011-05-09, 18:47
Medlem
Okej, är det nu så att Ola velat offra människor så kan han lika gärna få smaka på det själv. Kanske är det så enkelt att konstaplarna haft hållhake på någon som skvallrat. Vem blir nästa i mediasvängen att åka dit? OM han drogar är han inte den första eller sista kändisen som har tillräckligt med cash för att sköta det "snyggt".
Citera
2011-05-09, 18:48
Medlem
meganegerdases avatar
Om man kollar på hans näsa ser det ju ut som att han brukat kokks i minst 20 år, har nog aldrig sett så stora näsborrar...
Citera
2011-05-09, 18:55
Medlem
diemydarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Om man kollar på hans näsa ser det ju ut som att han brukat kokks i minst 20 år, har nog aldrig sett så stora näsborrar...
Hahaha! Det var nog därför han blev testad.
Citera
2011-05-09, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dasRuben
Som någon skrev innan: det börjar bli komiskt hur viktig Ola tror att han är när han börjar prata om fiffel med prover och korrupta poliser. Vi pratar om Ola Lindholm, vem fan bryr sig om Ola Lindholm? Det enda stället han är så viktig att svenska polisen skulle lägga rättssäkerheten åt sidan för att sätta dit honom är i Olas eget huvud. Man märker tydligt hur viktig han tycker att han är i blogginlägget han skrev.

Nu har jag förvisso inte läst blogginlägget, men nog har han allvarlig hybris alltid. "Korrupta poliser" och "Ola Lindholm" känns rent spontant som det yttersta måttet på hur far-fetched man kan komma, tror jag.
Citera
2011-05-09, 19:30
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av <a href="https://www.flashback.org/sp30527516" target="_blank">Hamilkar</a>
Varför - och varifrån - skulle han ha fått i sig ett i Sverige icke godkänt medel mot muskelsmärtor? Och även om han hade använt detta läkemedel, hur skulle det ha blivit så hög koncentratiom i urinen när det används som liniment?
Jag håller med. Det är förmodligen och av flera skäl av akademisk betydelse för det här fallet att bensoylekgonin kan bildas utanför kroppen. Här är två skäl till som slagit mig:
Citera
2011-05-09, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Nu har jag förvisso inte läst blogginlägget, men nog har han allvarlig hybris alltid. "Korrupta poliser" och "Ola Lindholm" känns rent spontant som det yttersta måttet på hur far-fetched man kan komma, tror jag.

Kom ihåg snutpacket som hotade killen som fotograferade ett ingripande
i tunnelbanan...de hotade med..."ser du inte blank ut på ögonen, ska vi ta in dig osv!"
(Ungefär så!)

Nyligen såg jag en subba(programdirektör) från SVT sätta sig på sina "höga hästar"
när fittan skulle förklara avstängningen av OL!

Det retade mig mer än alla dessa (ev?)microgram!
Citera
2011-05-09, 19:43
Medlem
Om Ola bara lugnar ner sig lite så kommer han snart förstå att SVT ser detta som en investering. Han gör comeback inom tre år men inte inom Bolibompa. Om han är öppen för reklamkanalerna så dröjer det nog bara några månader. Till jul har han något på Femman.
Citera
2011-05-09, 19:46
Medlem
Chupacabrass avatar
Nu räddar vi Ola från det helvete media har försatt honom i! Och visar det sig att han är skyldig så finns sidan för att markera att medias häxjakt på knarkande kändisar har spårat ur. Anledningen för att de ens tar droger är ju (oftast) för att dämpa stressen som i största hand media orsakar dem! Likadant med Persbrandt, låt han ta vad fan han vill och om han är skyldig till något så låt han då förfan dömas i domstol och inte i Expressen!

http://www.facebook.com/pages/Vi-som...834134?sk=info

Anledningen till att jag gjort gruppen är för all jävla mediahets kring våra kändisar helt enkelt.
Citera
2011-05-09, 19:49
Medlem
"Nyligen såg jag en subba(programdirektör) från SVT sätta sig på sina "höga hästar"
när fittan skulle förklara avstängningen av OL!"

Ursäkta! Kommunikationsdirektör skall det vara!
Citera
2011-05-09, 19:49
Medlem
RadioGaGas avatar
Ola gör allting fel här. Han skulle ha erkänt på direkten i stället. Nu kommer det här förfölja honom och media kommer gräva djupare i hans liv för att hitta mer lik i garderoben. Detta är en handbok i hur man inte ska göra i situationer som denna. Lär av Mikael Persbrandt och Patrik Sjöberg!
Citera
2011-05-09, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Ola gör allting fel här. Han skulle ha erkänt på direkten i stället. Nu kommer det här förfölja honom och media kommer gräva djupare i hans liv för att hitta mer lik i garderoben. Detta är en handbok i hur man inte ska göra i situationer som denna. Lär av Mikael Persbrandt och Patrik Sjöberg!

Ja han gjorde allt fel, borde bara erkänt och gått vidare.
Citera