Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-09, 00:47
  #673
Medlem
Morgonribbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diemydarling
Ja att han kanske inte hör till det "skötsamma folket".

Nu är du ute och cyklar igen -- är det något som ska avgöras av skvallerpressen tycker du? Och hur "skötsamma" är dom själva? Största skillnaden är väl att ingen bryr sig vad en murvel på Expressen gör på sin fritid. Men det kanske borde kollas upp?
Citera
2011-05-09, 00:57
  #674
Medlem
JohnnyDestroys avatar
Inte för att jag är särskilt förtjust i Lindholm, men satan i gatan vad jag önskar att han blir friad och att Expressens redaktion får springa gatlopp som straff. Sicket jävla hycklande, jag skulle bli väldigt förvånad om det finns en enda "journalist" inom kvällspressen som har kvar skiljeväggen i näsan...
Citera
2011-05-09, 01:10
  #675
Medlem
linkolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
Ola kan mycket väl vara ett snortande översittar-as. Det ger inte Expressen rätten att hänga ut honom för att de ska kunna sälja några nummer extra av deras skräpblaska. Hur man inte kan sympatisera med Ola här är bortom mitt förstånd.

Vad vill ni (du) ha för jävla samhälle egentligen?

Öhmm, jag påpekade roat en markant förändring i opinionen. Jag vet inte riktigt varför jag skulle vilja ha ett kasst samhälle på grund av det.

Får man rekommendera en sån där näverlur? Det är lättare att få hem getterna då.
Citera
2011-05-09, 01:12
  #676
Medlem
linkolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyri
Kunde man inte gjort detta lite diskretare? Syftar inte på Ola utan alla våra underbara kvällstidningar... Tänk alla småungar som gått till närmaste affär för att köpa lördagsgodis nu i helgen så står det på förstasidan på afton***** om hur deras idol har knarkat..

OnT: Han är skyldig, utan tvekan, så jävla hyper som han är. Nassim al Fakir nästa?

DÄR fick man ett uppslag till aftonbönen.
Citera
2011-05-09, 01:32
  #677
Avstängd
capodasters avatar
Det finns en del på tv som kvoterats in från olika landsändar för o komma ifrån stockholmsorienteringen.Vad de såg var en kille medskojig dialekt som påminde de om hugh grant han var som killen next door stort leende med kalufsen.Sen vad han duger till o tänker verkar inte ha spelat en lika stor roll Han var så gullig såg så gullig ut mot barnen-Men var han verkligen det-var han inte mobbartypig mot barnen-Jag blev chockad när man tog han till redaktör för kamratposten o sen in i bris styrelse.Helt plötsligt satt denna hugh grant "kalufsen framför allt" med i olika debattprogram o pratade barn pedagogik o skola.Man häpnade hur kunde denna charmiga men helt obildade när det gäller barn få sitta o svara i debatter.Han har nog tackat jag till dessa jobb för lönen men att ta barn på allvar då tillsätter man inte en som inte har någon utbildning eller kunskap till chefredaktör samt medlem i bris styrelse-man bara häpnar..
Citera
2011-05-09, 02:19
  #678
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linkola
Öhmm, jag påpekade roat en markant förändring i opinionen. Jag vet inte riktigt varför jag skulle vilja ha ett kasst samhälle på grund av det.

Får man rekommendera en sån där näverlur? Det är lättare att få hem getterna då.

Har faktiskt en näverlur. Rolig sak, även om det var bra många år sedan den brukades senast.
Citera
2011-05-09, 04:25
  #679
Medlem
Jag tyckte det var lite konstigt att han tilläts vända sig direkt till barnen med sin kommentar på KP:s hemsida efter provsvaret kom in. Blir dock intressant att höra hans försvar.
Citera
2011-05-09, 07:54
  #680
Medlem
Förnekelse och försvar hör till bilden vid missbruk.
Citera
2011-05-09, 07:55
  #681
Medlem
JamalKamals avatar
Expressen, de agerar inte som den tredje makten som skall granska makthavarna men hyser inga betänkligheter att hänga ut en person för något så trivialt som att ha pudrat näsan.

För mig är det overkligt att Expressen finns kvar, vem läser dyngan?!
Citera
2011-05-09, 07:55
  #682
Medlem
Shaytaniss avatar
Jag är ingen anhängare av konspirationsteorier och jag gillar inte Ola Lindholm, knarkare eller knark.

Däremot är jag emot Polisens agerande att jaga ner och sälja ut kändisar för pengar eftersom det motverkar allt arbete mot narkotika. För varje Persbrandt, Ola Lindholm och Sanna Bråding som åker dit och hängs ut finns det en baksida - det ökar konsumtionskretsen av knark med tusentals nya användare.

Hur ska man på ett trovärdigt sätt argumentera med sina barn om knark om Kamratpostens chefredaktör använder produkten? Han är ingen loser. Hur ska jag argumentera med mina barn om Persbrandt drar en lina? Han är Sveriges bäst betalde, mest kände och populäraste skådespelare. Är han en loser?

Här har Polisen ett jätteproblem att ta itu med. Sketna småspanare riktar in sig på kändisar istället för att göra sitt jobb. De får kanske 20 000 kr för att "ta fast" en kändis, och detta kostar oss skattebetalare miljarder efter några år. Jag utesluter inte att de själv pinkat för att nagla upp Ola Lindholm på skampålen och kvittera ut ersättningen. Det är inte ens ett osannolikt scenario. Sen kan befälet på Västerortspolisen skratta hånfullt. Hon är en stor idiot som inte ser sammanhangen. Polisen och pressen är ett oheligt förbund. Varifrån kommer alla sekretessstämplade dokument ur förundersökningarna som journalisterna raljerar över? Jo, från Polisen.

Polisen har blivit till en gyttjepöl av förlorad integritet och all trovärdighet är död när de sysslar med att sälja nyheter. De enskilda polismännen inspirerar varandra när de ser vad deras kollegor tjänar och satsar allt i klappjakten för att jaga ner nästa pengakossa. Det är svårt att lita på Polisen. Var det samma poliser som grep Persbrandt? Hur gick detta till egentligen?

Sen kan man ju argumentera mot att varför kändisar ska slippa bli granskade, men jag anser att det handlar om att vinna ett slag. Man använder sig av strategi för att vinna slag. Man skickar inte 10 000 soldater i döden om man vet att man ska förlora. Gamla kokainister kommer aldrig att sluta. Bättre att inrikta sig på nyrekryteringen. För varje ungdom som inte börjar ta narkotika sparar samhället in 10-tals miljoner kr. För varje Persbrandt som hängs ut i skvallerblaskorna med puder runt näsan förlorar samhället miljardbelopp.
__________________
Senast redigerad av Shaytanis 2011-05-09 kl. 08:08.
Citera
2011-05-09, 08:24
  #683
Medlem
optimalcosmoss avatar
Vart står det att polisen har tagit emot pengar? Mutade poliser är inte bra. Annars angående diskussionen om hur expressen kan veta att han blivit gripen är inte svårt, polisradio och någon som lyssnar. Jag har läst bloggen där skriver han att förhörsledaren erkänner att någon på polisen har sålt historien. Om det är sant eller bara ett försvarstal, vet jag inte. Han kommer aldrig erkänna för då är han karriär förstörd.
Citera
2011-05-09, 08:30
  #684
Medlem
Jävla hets mot Ola!

Ni som är så jävla duktiga här på flashback, varför spårar ni inte fram vilken snutjävel som läckt sekretessbelagd information om Ola till Expressen istället???? Häng ut honom istället!

Det brottet är fan tusen gånger värre än om Ola drar en lina!

Rättsäkerhet i Sverige? Obefintlig!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback