Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-05-19, 16:48
  #1
Medlem
Tänkte höra om det är möjligt att skapa en nu underkategori i delen "Droger".
Den skulle vara "Lagliga droger" där folk kan prata om Spice osv.
Blir svårt att hitta det man vill läsa under "Övriga droger" för där skrivs de om
massa andra droger också..
Citera
2009-05-19, 17:01
  #2
Avstängd
Encounters avatar
eller så söker man på spice..


https://www.flashback.org/showthread.php?t=665228 eller så kollar man i Spicetråden.
Citera
2009-05-19, 17:04
  #3
Medlem
På ett forum ska man väl inte behöva söka för att hitta en kategori som enligt mig borde finnas?
Finns ex antal lagliga droger som kan diskuteras där..
Citera
2009-05-19, 17:05
  #4
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Affieboi
På ett forum ska man väl inte behöva söka för att hitta en kategori som enligt mig borde finnas?
Finns ex antal lagliga droger som kan diskuteras där..

Klart du ska söka din latmask.

Ska alla trådar om lagliga droger flyttas till Övriga droger sen när dom kriminaliseras eller?
Citera
2009-05-19, 17:06
  #5
Avstängd
PRiVATEs avatar
Var hamnar centralstimulantia och hallucinogener som är lagliga då?
Hur ska du hitta spice när allt detta bakas ihop?

Och när de förbjuds, ska en mod sitta och pyssla fram alla trådar som ska flyttas då?
Citera
2009-05-19, 17:06
  #6
Medlem
Snövits avatar
Admin brukar säga att presentera 20-30 trådar om ämnet.
Citera
2009-05-19, 17:07
  #7
Medlem
antagonistens avatar
Med tanke på att det i dagsläget endast finns en handfull lagliga "droger" på marknaden så tror jag knappast att det finns tillräckligt underlag för ett eget underforum, övriga droger duger fint. Om du vill så skulle du ju kunna skapa en tråd i övriga droger där lagliga preparat jämförs och diskuteras.
Citera
2009-05-19, 18:20
  #8
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Med tanke på att det i dagsläget endast finns en handfull lagliga "droger" på marknaden så tror jag knappast att det finns tillräckligt underlag för ett eget underforum, övriga droger duger fint. Om du vill så skulle du ju kunna skapa en tråd i övriga droger där lagliga preparat jämförs och diskuteras.

Jag skulle vilja påstå att det finns ett rejält underlag för ett forum om lagliga droger. Med den uppsjö av diverse oklassade 'research chemicals' och liknande som finns i dagens läge, anser jag att ett eget forum för dessa inte alls är någon dum idé.

Den lagliga scenen har vuxit enormt på bara några få år och intresset för just lagliga varianter är otroligt stort, vilket märks i så gott som alla drogforum. De gamla klassiska (narkotikaklassade) drogerna har fått stiga åt sidan för att ge plats åt de nya oklassade varianterna.

Samtidigt är jag säker på att Övriga droger skulle få ett uppsving i kvalité. Idag är det väldigt svårt att få en bra överblick med en sån ospecifierad inriktning på forumet.
__________________
Senast redigerad av Ett Hund 2009-05-19 kl. 18:31.
Citera
2009-05-19, 19:04
  #9
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Affieboi
På ett forum ska man väl inte behöva söka för att hitta en kategori som enligt mig borde finnas?
Finns ex antal lagliga droger som kan diskuteras där..
Det är helt korrekt uppfattat. Du ska söka, oavsett om du tycker att kategorin bör finnas, eller ej.
Citera
2009-05-19, 19:05
  #10
Avstängd
PRiVATEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund

Samtidigt är jag säker på att Övriga droger skulle få ett uppsving i kvalité. Idag är det väldigt svårt att få en bra överblick med en sån ospecifierad inriktning på forumet.
Men det spelar inger roll om droger är laglig eller ej, kategoriseringen som tex opiater behövs ändå.
Så varför skilja på dem från där de ligger idag, centralstimulantia och hallucinogener osv?

En drog som är laglig är endast unik på det sättet att den är laglig.
Citera
2009-05-19, 19:57
  #11
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Jag skulle vilja påstå att det finns ett rejält underlag för ett forum om lagliga droger. Med den uppsjö av diverse oklassade 'research chemicals' och liknande som finns i dagens läge, anser jag att ett eget forum för dessa inte alls är någon dum idé.

Den lagliga scenen har vuxit enormt på bara några få år och intresset för just lagliga varianter är otroligt stort, vilket märks i så gott som alla drogforum. De gamla klassiska (narkotikaklassade) drogerna har fått stiga åt sidan för att ge plats åt de nya oklassade varianterna.

Samtidigt är jag säker på att Övriga droger skulle få ett uppsving i kvalité. Idag är det väldigt svårt att få en bra överblick med en sån ospecifierad inriktning på forumet.

Substanserna ska naturligtvis placeras i de kategorier där de hör hemma, MDPV under centralstimulantia, DPT under hallucinogener och syntetiska cannabinoider under övriga droger (eller hellre som ett underforum till cannabis) helt oberoende av deras juridiska status eftersom all annan indelning är fullkomligt ologisk. Tvärtom borde nuvarande indelning skärpas och ni borde ge bensodiazepiner ett eget underforum i övriga droger, liksom fenetylaminer och tryptaminer borde få varsitt inom hallucinogener osv. Detta skulle göra forumet mer lättmanövrerat och, när omstruktureringen väl var genomförd, underlätta ert arbete.

Det vore ju en mardröm för er moderatorer om indelningen skulle vara så godtycklig och dynamisk att man var tvungen att flytta runt trådar allt eftersom den juridiska statusen förändrades. Då hade ni varit tvungna att flyttat mefedrontrådar till förbannelse den 15 dec 2008.

Dessutom finns det ju en tråd, som fram till nyligen var klistrad, i drogdelen övriga droger som endast handlar om lagliga droger.

Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE
Men det spelar inger roll om droger är laglig eller ej, kategoriseringen som tex opiater behövs ändå.
Så varför skilja på dem från där de ligger idag, centralstimulantia och hallucinogener osv?

En drog som är laglig är endast unik på det sättet att den är laglig.

Exakt. En sådan indelning skulle bidra till minskad kunskap om respektive substans natur och därmed öka den imaginära klyftan som de svenska lagarna ger utrymme för och som redan idag ger ungdomar en förvirrad syn på diverse olika substansers effekt och farlighet.
__________________
Senast redigerad av Sandoz 2009-05-19 kl. 20:03.
Citera
2009-05-19, 20:12
  #12
Medlem
SchackMatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandoz
...
Jag kan bara instämma. Det låter tämligen befängt att skapa ett forum för enkom lagliga droger, av anledningar som nu har stipulerats flera gånger.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback