Godkväll människor. Jag skriver med pga något mycket stort precis hände. Jag tog det stora steget - gjorde mig av med mina ntfs -partitioner för gott (och därmed också Windows och allt vad microsoft heter).
Jag har kört linux av och till (mest av faktiskt) i sådär tre - fyra år nu, men i onsdags så installerade jag debian, vilket skulle visa sig vara extremt lyckat.
Till en början krånglade allt - x startade inte, mitt audigy vägrade funka och massa andra småsaker. Dock är det så att linux har något som windows inte har - ett extremt vänligt och hjälpsamt community.
Nu flyter allt helt perfekt - enda bristen är att nuvarande stabila kerneln inte har stöd för mig agp -port så att jag får vänta med att lira warcraft i winex tills 2.6 är stabil, men lika glad är jag för det.
Det jag vill då ut med det här är - andra som funderar på att göra samma sak? Ni som gjort det - ångrade ni er (jag var ju bara tvungen att lira Max Payne 2...) eller kör ni fortfarande linux?
Självklart är detta inget steg den inbitne gamern ska ta - men jag rekomenderar det varmt för er som är så äckligt trötta på windows och vill ha en ny utmaning.
Fred varde med er.