2009-05-17, 15:36
Medlem
En sak jag inte riktigt har fattat är varför både moderater och sossar tycker att sverige ska ta emot så sjukt många invandrare? Jag menar, är det någon förutom politikerna som verkligen vill det? Jag har inte träffat särskilt många iaf.
Även de som är för invandring umgås inte med invandrare alls och bor i områden med väldigt få invandrare (det finns ju ett samband där förstås).

Ser det dåligt ut för sverige internationellt om vi slutar göra det eller vad är grejjen liksom? Jag har svårt att tro att det bara skulle vara humanitära motiv bakom det. Är det för att det föds för få svenska barn i sverige?
Som det nu är så förlorar ju både sossar och moderater väljare till sverigedemokraterna och ändå så vägrar de att ändra inställning.

Kan någon förklara tack?
Citera
2009-05-17, 15:39
Medlem
Tycker det är fel från första början gällande invandring, då fel sorts människor kommer innanför våra gränser. Krigsdrabbade, svält, dåligt med pengar/fattiga människor Skitsnack.

De invandrare som kommer till Sverige är i stort sett de rika i sitt hemland.

Ta nu emot de som verkligen behöver hjälp.
Citera
2009-05-17, 15:45
Bannlyst
massinvandring är fel, och skadligt för vårat fosterland...

var goda och besök www.patriot.nu och läs in er på ämnet!!!

Sverige är ett pussyland som vill "visa sig som en förebild".. för vi har gammla kärringar i regeringen... ADOLF HITLER skulle passat bättre, han kunde gjort oss blå/gula igen..
Citera
2009-05-17, 15:49
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightowl
En sak jag inte riktigt har fattat är varför både moderater och sossar tycker att sverige ska ta emot så sjukt många invandrare? Jag menar, är det någon förutom politikerna som verkligen vill det? Jag har inte träffat särskilt många iaf.
Även de som är för invandring umgås inte med invandrare alls och bor i områden med väldigt få invandrare (det finns ju ett samband där förstås).

Ser det dåligt ut för sverige internationellt om vi slutar göra det eller vad är grejjen liksom? Jag har svårt att tro att det bara skulle vara humanitära motiv bakom det. Är det för att det föds för få svenska barn i sverige?
Som det nu är så förlorar ju både sossar och moderater väljare till sverigedemokraterna och ändå så vägrar de att ändra inställning.

Kan någon förklara tack?

Kan bero på att politikerna har hamnat i något slags moment22. Hur än dom gör så blir det fel på något sätt. Kan bero på att man vill sätta extremister på sin plats. Frågan behandlades på fel sätt helt enkelt och det är kontentan av det hela. Redan på 70-80 talet var det snack om Sverige inte kan ta fler så dessa påståenden är urvattnade.
Citera
2009-05-17, 15:50
Medlem
Securions avatar
Den enkla förklaringen:

Jämställdheten tvingar ut våra kvinnor i arbetslivet = färre barn.

Färre barn = sämre tillväxt.

Sämre tillväxt är inte bra för ekonomin.

Så lösningen är att helt enkelt byta ut alla svenskar mot en folkgrupp som snabbare förökar sig, dvs muslimer. Islam innebär att jämställdheten till slut försvinner helt. (se valfritt muslimskt land)

Inom islam så är kvinnan fånge i sitt hem och föder barn = fler barn.

Fler barn = större tillväxt.

Större tillväxt är bra för ekonomin.
Senast redigerad av Securion 2009-05-17 kl. 15:54.
Citera
2009-05-17, 15:51
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightowl

Kan någon förklara tack?

Det beror på att svenska politikerkräk vill att svensken skall hållas fattig och beroende av deras allmosor i form av bidrag. Hade vi inte haft massinvandringen från skitländerna i Balkan och MENA-länderna att försörja så skulle svenskarna ha den bästa levnadsstandarden i Världen samt minimal brottslighet.
Citera
2009-05-17, 15:54
Medlem
Felons avatar
på grund av att idioter styr, jag tror inte på mångkultur! det skulle va skillnad om invandringen kom från nordiska länder med civiliserat folk
Citera
2009-05-17, 15:56
Medlem
Kapt3n Rövskäggs avatar
Mona Muslim är en arabrövhårsslickande hora helt enkelt.
Citera
2009-05-17, 15:57
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felon
på grund av att idioter styr, jag tror inte på mångkultur! det skulle va skillnad om invandringen kom från nordiska länder med civiliserat folk

Jag tror inte norrmännen vill fly till Sverige!
Citera
2009-05-17, 15:57
Medlem
Holland tar också in en jävla massa folk. Där har man en kalvinistisk kultur som till stor del går ut på att känna skuld. Vi är inte kalvinister men vi tänker på samma sätt, vi känner oss skyldiga. Därför satsar vi på massinvandring för att slippa känna oss skyldiga.
Citera
2009-05-17, 15:59
Medlem
h8_religions avatar
För att få Sverige till att bli ett normalt land.

"Sverige har på ganska kort tid omvandlats från ett extremt homogent land till ett mycket mer internationaliserat land. Vi håller på att bli ett mer normalt land nu, vilket är väldigt bra."

Sagt av Ulf Kristersson, Stockholms socialborgarråd (se t.ex. Sydsvenskan 17/5 - 09, s. A6).

Jag har förgäves letat efter rapporten som det pratas om i artikeln, om någon hittar den hade jag blivit tacksam.

"Normalt" i förhållande till vad, egentligen? Det kan man kanske fråga sig.
Citera
2009-05-17, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Securion
Den enkla förklaringen:

Jämställdheten tvingar ut våra kvinnor i arbetslivet = färre barn.

Färre barn = sämre tillväxt.

Sämre tillväxt är inte bra för ekonomin.

Så lösningen är att helt enkelt byta ut alla svenskar mot en folkgrupp som snabbare förökar sig, dvs muslimer. Islam innebär att jämställdheten till slut försvinner helt. (se valfritt muslimskt land)

Inom islam så är kvinnan fånge i sitt hem och föder barn = fler barn.

Fler barn = större tillväxt.

Större tillväxt är bra för ekonomin.
Njae, många barn = bra før familjeekonomin långsiktigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in