2003-11-04, 20:30
Medlem
JoffaJaffers avatar
Vad ere som e bra med Ftp egentligen? hur använder man det?? oftast ere väl privata grejer som väldig få får ta del av...vad e det för mening med det? ooooch...kan nån ngn ps2 ftp? vicka prog använder man för att ladda ned o så...? berätta d ni kan =D

tack o hej
Citera
2003-11-04, 21:13
Medlem
Chims avatar
Jadu, FTP är ungefär som DC om du nu vet vad det är, en person delar ut de saker han vill ifrån sin dator, som sedan andra personer kan komma åt genom att connecta till hans "server".
Det är ju väldigt bra om man vill dela med sig av sina saker, till ett fåtal personer.

Det finns många olika program, sk. clients, som du kan ladda ned. Med dessa connectar du sedan till en ftp-address (oftast behövs ett lösenord).
Google is your friend.
Citera
2003-11-05, 03:26
Medlem
Bästa för Windows är väl FlashFXP, finns många roliga och bra inställningar, det är inte gratis men det finns såklart lösningar till detta. Annars är SmartFTP en trevlig och gratis FTP-klient.

FTPor kan vara ett sätt att dela med sig av filer man inte vill att alla ska ha tillgång till. Flera konton kan skapas och olika rättigheter sättas.
För detta ändamål använder jag GuildFTPd. Tycker det är trevligt och bra. Andra FTPd:s är RaidenFTPd, gldftpd (linux, vad jag vet), BulletProof FTP Server (gillade det inte) och Serv-U. Sedan finns det säkerligen att antal till.
Citera
2003-11-05, 05:38
Medlem
psygnosiss avatar
FileZilla kan jag varmt rekommendera till windows.
Citera
2003-11-05, 18:02
Medlem
JoffaJaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psygnosis
FileZilla kan jag varmt rekommendera till windows.

ere bara o ladda ned o köra? lr måste man ha nån adresS?
Citera
2003-11-05, 18:13
Medlem
psygnosiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoffaJaffer

Du kan ju ladda ner filzilla klienten. Men om du inte har en adress och koppla upp dig till är det lite sämre=)
Det är inte som DC där du kan kolla bland massa användare osv.
Citera
2003-11-05, 19:28
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoffaJaffer

ftp är ett sätt att överföra filer på. ftp-klienten använder du på samma sätt som en webbrowser. Du måste koppla upp den mot en adress/server för att få tillgång till något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in