Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-22, 19:16
  #73
Medlem
TimTebows avatar
Blir lite äcklad av att se att Thomas Ravelli och hans tvillingbror skall leda grabbarna i nya tv-satsningen "FC Nörd". Thomas Ravelli känns som en typisk självgod snubbe som retar och snackar skit om "nördar". Men givetvis inte framför tv-kameror.

Jag var på ett event anordnat av Betsson i samband med en svensklandskamp för 2-3 år sen. Thomas Ravelli var inbjuden som gäst och skulle svara på lite frågor. Då ställde sig en kille upp och skulle fråga Thomas en fråga, men han hann knappt öppna munnen. Innan Thomas skrek "fy fan vad ful, du är ju jättelik Rasmus Elm". Killen hade acne i ansiktet precis som Elm. Blev rätt så konstigt stämning i lokalen bland de 200 gästerna efter att Ravelli hade agerat sådär..
Citera
2016-03-22, 20:07
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Blir lite äcklad av att se att Thomas Ravelli och hans tvillingbror skall leda grabbarna i nya tv-satsningen "FC Nörd". Thomas Ravelli känns som en typisk självgod snubbe som retar och snackar skit om "nördar". Men givetvis inte framför tv-kameror.

Jag var på ett event anordnat av Betsson i samband med en svensklandskamp för 2-3 år sen. Thomas Ravelli var inbjuden som gäst och skulle svara på lite frågor. Då ställde sig en kille upp och skulle fråga Thomas en fråga, men han hann knappt öppna munnen. Innan Thomas skrek "fy fan vad ful, du är ju jättelik Rasmus Elm". Killen hade acne i ansiktet precis som Elm. Blev rätt så konstigt stämning i lokalen bland de 200 gästerna efter att Ravelli hade agerat sådär..

Ravelli verkar att vara lite konstig. När jag var på ett event efter VM 1994 där flera spelare deltog och skrev autografer så blev Ravelli skogstokig på småbarn för att han tyckte det blev lite trång när många ville fram och ta autografer. Han fick ett utbrott och vägrade skriva mer autografer. Alla andra spelare fortsatte obekymrat som vanligt och som vilka vuxna som helst så förstod de förmodligen att barn inte är de mest tålmodiga när de vill fram till sina idoler.
Citera
2016-06-24, 23:10
  #75
Medlem
Molndalsbros avatar
Någon som sitter på video ifrån hemfärden 1994 när thomas ravelli sjunger gyllene tider och röker cigg? hade varit kul att visa framtida barnbarn hur idrotten inte var så strikt förr
Citera
2016-06-25, 00:02
  #76
Medlem
PiusXIIIs avatar
Familjen Ravelli bodde i Åtvidaberg tills bröderna var ca 10. Deras farsa var bl a ÅFF:s läkare. De var kända som riktiga frön.
Citera
2016-06-25, 10:16
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slokhatten
Finns rykten om att Ravelli citat "ballade ur" under vistelsen i Tampa, vad det betyder får ni gissa själva...

Hur då ballade ur? Vilka rykten? Har aldrig hört dessa.
Citera
2016-06-25, 11:08
  #78
Medlem
psaks avatar
Såg nyligen om Ulf Malmros serie Silvermannen, gjord under höjden av Ravvas popularitet 1995-96, när det skrevs om att fotbollsstjärnan skulle göra sin första skådespelarroll. Han var med i ca en minut totalt i tredje avsnittet. https://www.youtube.com/playlist?lis...12GgQzJdCIFB7w
Citera
2016-06-26, 20:41
  #79
Medlem
Isnatts avatar
Jag skrek den fräcka klassikern 'RAVELLI HAR INGET HÅR!!' åt honom från läktaren en gång, jag stod längst ner och han skulle hämta en boll bakom mål så han hörd och tittade på mig och kliade sig under armen och flinade

Förutom USA som inte räknas riktigt, varför blev han inget utlandsproffs? Bra allsvensk kvalité - inte nog utomlands, och att han var 35 år när han var med i VM-94?
Citera
2016-06-27, 11:52
  #80
Medlem
Ograsts avatar
Hur går det för herr Ravellis ekonomi egentligen? Har noterat att han är med i två reklamfilmer nu under EM. En för ett spelbolag och en för en försäkringskassa. I båda har han målvaktskläder och ska förstås rädda straffar. Vilka av de andra i 94 gänget medverkar lika frekvent i olika reklamsnuttar? Och hur går det för hans nystartade klädmärke egentligen?
Citera
2016-06-27, 12:00
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Hur går det för herr Ravellis ekonomi egentligen? Har noterat att han är med i två reklamfilmer nu under EM. En för ett spelbolag och en för en försäkringskassa. I båda har han målvaktskläder och ska förstås rädda straffar. Vilka av de andra i 94 gänget medverkar lika frekvent i olika reklamsnuttar? Och hur går det för hans nystartade klädmärke egentligen?

Är det där klädmärket gjort för gubbar med extremt stora penisar? Det skulle inte förvåna om han är 30 centimeter. Jag har inte bevittnat det själv men mitt ex faster ska visst ha sett den live. Hon blev rädd.
Citera
2019-03-22, 21:24
  #82
Medlem
oshin.cantwells avatar
Jag spyyyyyyr. https://www.dn.se/sport/nu-ska-sport...rygghetszoner/
Citera
2019-03-23, 19:54
  #83
Avstängd
MandysDiners avatar
Ravelli!

Kommer alltid för mig vara superrasisten som sparkade på en liggande Pascal Simpson i straffområdet.
- Res dig, din neger!
Citera
2020-09-06, 21:22
  #84
Medlem
kukflashs avatar
Han var med i fångarna på fortet och jag tyckte nog att han var lite väl spydig mot fysikprofessorn Patrik Norqvist som fanns med i motståndarlaget. Patrik sa i synken att han tyckte Ravelli var stöddig och behövdes sättas på plats
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback