Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-05-15, 16:46
  #1
Moderator
Semesters avatar
Det här är måhända en lite för perifer sak för att ta upp en hel tråd. Situationens konsekvens är dock av så stor vikt för svensk fotboll att jag tycker den förtjänar det.

Hursomhelst.
Jag tänker på Henri Camaras golden goal för Senegal mot Sverige i VM 2002. Var detta en målvaktstabbe av Magnus Hedman?
Tittar man på videorna ser man tydligt att Hedman går åt helt fel håll. Blir han nedfintad av Camara, får Camara en snedträff eller gör Hedman bara en pinsamt dålig insats?

http://www.youtube.com/watch?v=EKee0maZF4E
http://www.youtube.com/watch?v=phEpQFdVQPI
Citera
2009-05-15, 17:11
  #2
Medlem
erikbes avatar
Hedman kan inte lastas för det sista målet. Det är en bra individuell prestation och dålig timing hos de försvarande svenskarna, framför allt från Mjällby som kommer totalt fel
Citera
2009-05-15, 17:19
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Hedman kan inte lastas för det sista målet. Det är en bra individuell prestation och dålig timing hos de försvarande svenskarna, framför allt från Mjällby som kommer totalt fel

Märkligt, jag tycker tvärtom dig vid första anblick, fattar inte riktigt varför han sätter sig på arslet när bollen är en meter ifrån honom, hade han tagit den om han slängt sig?
Citera
2009-05-15, 17:21
  #4
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Märkligt, jag tycker tvärtom dig vid första anblick, fattar inte riktigt varför han sätter sig på arslet när bollen är en meter ifrån honom, hade han tagit den om han slängt sig?

Inte är det Hedmans största stund i landslaget direkt.

Det är en tabbe.
Citera
2009-05-15, 18:10
  #5
Medlem
tabbe

hedman jävla sopa
Citera
2009-05-15, 18:19
  #6
Medlem
erikbes avatar
Ska se klippet några gånger till så får vi se om jag mjuknar

Edit:Inte är han reaktionssnabb direkt men för mig är han ändå chanslös. Klassavslut av Camara
__________________
Senast redigerad av erikbe 2009-05-15 kl. 18:22.
Citera
2009-05-15, 18:33
  #7
Medlem
Lill-Einars avatar
Är väl ingen större fan av Hedman men håller nog med erikbe att det inte kan sägas vara en tabbe.
Hade Zlatan passat Henke istället för att skjuta ur Kurre Hamrin-vinkel så hade vi sluppit disutera detta.
Citera
2009-05-15, 18:35
  #8
Moderator
Semesters avatar
Jag tycker inte Hedman ska lastas för målet.
Däremot tycker jag det är märkligt hur han går år precis fel håll, sedan vänder för att därpå vända ännu en gång. Hade han inte gjort den chansningen (?) hade han haft en god chans att skottet.
__________________
Senast redigerad av Semester 2009-05-15 kl. 18:38.
Citera
2009-05-15, 18:37
  #9
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Einar
Är väl ingen större fan av Hedman men håller nog med erikbe att det inte kan sägas vara en tabbe.
Hade Zlatan passat Henke istället för att skjuta ur Kurre Hamrin-vinkel så hade vi sluppit disutera detta.

Det var länge sedan jag såg den här matchen. Hade helt glömt bort vilket katastrofalt val han gjorde där. En passning till Henke eller Svensson och vi hade varit i kvartsfinal.
Citera
2009-05-15, 18:42
  #10
Medlem
stukas avatar
Snubben får en felträff som blir en perfekt strumprullare. Vet att Hedman själv har sagt att han tar den om Camara får en riktig träff.
Citera
2009-05-15, 20:00
  #11
Medlem
DonDrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Snubben får en felträff som blir en perfekt strumprullare. Vet att Hedman själv har sagt att han tar den om Camara får en riktig träff.


Klart han hade gjort! Finns la få skott han egentligen hade släppt in, denna ödmjuka och realistiska man?
Citera
2009-05-15, 22:15
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Det var länge sedan jag såg den här matchen. Hade helt glömt bort vilket katastrofalt val han gjorde där. En passning till Henke eller Svensson och vi hade varit i kvartsfinal.

Men tänk om Svenssons snurrfint och skott hade gått hem, fyfan vilken legend han hade varit
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback