Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-19, 18:29
  #493
Medlem
postar på moderators nåder då frågan min inte är EU utan PU;
Så som ett tankeexperiment nu när det har lobbats så hårt att Turkiet ligger i Europa och inte asien.

Har dom någon chans på schengenavtal? Får de ge ut hur många medborgarskap som helst? Får dessa vara belagda med villkor (gtfo) eller har EU regler för sådant?

Worst case, best case scenario?
Citera
2016-01-19, 19:03
  #494
Medlem
White.Sauces avatar
Best case: Turkiet ute ur eu. Worst case: Turkiet i EU och väller Europa med bidragstagande våldtäktskurder!
Citera
2016-03-13, 02:00
  #495
Medlem
Brage2014s avatar
Turkiet är en skurkstat,
Fler arga turkar med fri rörlighet till Eu och Sverige? Nej Tack.
Citera
2016-03-13, 02:26
  #496
Medlem
Brage2014s avatar
Turkiet är en Diktaturland-inga diktaturländer i Eu tack
Medlemsskap i EU kräver ett demokratiskt och liberalt samhälle, vilket kräver reformer som Turkiet inte verkar vara berett till. Det går t.ex. inte att var medlem i EU och förneka folkmordet på armenierna, eller fortsätta förtrycket av kurderna i östra Turkiet.

Turkiet är redan med i Nato och har frihandelsavtal med EU. Det borde räcka.
__________________
Senast redigerad av Brage2014 2016-03-13 kl. 02:31.
Citera
2016-03-13, 06:53
  #497
Medlem
Love-Diana-de-Nices avatar
Det finns tillräckligt många kaosländer med i EU som det är. Det räcker nu. Vare dig Turkiet, Albanien eller Kosovo ska bli insläppta. Helst skulle Rumänien och Bulgarien kastas ut. Efterblivna pajasländer.
Citera
2016-03-13, 10:14
  #498
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Beror väl lite på vad man har för åsikt om det där Elitprojektet. Vill man att England ska rösta YES till ett urträde ur unionen så ska man förmodligen bjuda in Turkiet. Sedan kommer den där kostsamma kolossen rasa samman som ett korthus
Citera
2016-03-13, 14:46
  #499
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brage2014
Turkiet är en skurkstat,
Fler arga turkar med fri rörlighet till Eu och Sverige? Nej Tack.
ja verkligen. https://www.facebook.com/TeamHumanit...1478345354513/
Citera
2016-03-14, 09:42
  #500
Medlem
Jag tror EU måste ta tag i sina andra nuvarande problem först innan man utvidgar till fler medlemsländer. Bla ekonomin, brexit och populistiska partier som får mer inflytande m.m.
Citera
2016-03-14, 13:31
  #501
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Personligen tycker jag att det är bra att Turkiet är med i EU.
Citera
2016-03-15, 06:10
  #502
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
Personligen tycker jag att det är bra att Turkiet är med i EU.
Dom är inte med.
Citera
2016-03-16, 18:41
  #503
Medlem
Just detta har gjort att jag, tidigare för ett svenskt medlemskap i EU, gjort att jag är fett för att vi ska gå ur EU. Hur i helvete kan man ens diskutera om skurkstaten Turkiet ska få gå med i EU? Värdelöst. Turkiet skulle bli största landet inom EU, det skulle förbli extremt odemokratiskt och religiöst, och sjukt många flyktingar och religiösa turkar skulle migrera till Europa.

EU är så sjukt nära kollaps genom att man inte lyssnar alls på att människor vill ha mindre invandring och mindre totalitärt odemokratiskt styre från EU. Genom att släppa in Turkiet skulle man säkerställa kollapsen och få än mer människor att bli emot EU.
Citera
2016-03-23, 19:23
  #504
Medlem
nyreggad.veterans avatar
Känns som att agendan är att skapa ett identitetslöst, djupt religöst och därmed lättkontrollerat folk, som man kan köra med hur man vill t.ex. beskatta hårt och dessutom dumpa lönerna för, då konkurrensen kommer att bli stenhård i framtiden för "europé-egyptiern".

Detta gynnar givetvis samtliga parter dvs USA, Israel, EU, samt respektive regering i respektive land.

För Turkiets del så får dom ju både några extra miljarder på kort sikt och på lång sikt så får dom sprida sin otäcka religion.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback