Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-15, 10:04
  #1
Avstängd
Hamburgarens avatar
Någon som vet om studion var de spelade in Björnes Magasin fortfarande är öde? Hörde att pengarna tog slut och att nu
studion står helt tom/alternativt riven? Var väl den som fanns i sundbybergs industriområde?
Citera
2009-05-15, 10:07
  #2
Medlem
PocketRockets avatar
Du tror inte att det vara var fiktivt att dom befann sig i ett magasin? Något säger mig att någon av SVT:s vanliga studios användes.

Eller?
Citera
2009-05-15, 10:25
  #3
Avstängd
PerZerks avatar
Det är väl inspelat i tvhuset?
Citera
2009-05-15, 10:31
  #4
Avstängd
Hamburgarens avatar
Nä ska vara nån annan studio vad jag har hört
av en kille som jobbade på svt
Citera
2009-05-15, 10:44
  #5
Medlem
Tråknicks avatar
Jag hörde att det var så som TS sa och att ungefär hälften står kvar. Dessutom kan man se nästan all bakgrund till den animerade vinjetten som de spelade in i fullskala till varje program på baksidan.

Snigel lurar fortfarande i krokarna så alla som tar sig dit ombedes hålla sig i skinnet.
Citera
2009-05-15, 14:35
  #6
Medlem
onwheelss avatar
Var på studiebesök hos SVT för länge sedan, då var Björnes "hus" uppbyggd i en studio.
Snigel och Hugo var på plats, Björne him self var någon annanstans.
Citera
2009-06-06, 08:43
  #7
Medlem
Lite utanför ämnet, men studion som låg i kungens kurva där man bl.a spelade in tre kronor är väl nedlagd. Den låg i samma hus som det numer nedlagda tryckeriet som jag inte kommer ihåg vad det heter. Det var ett enormt hus men är inte övergivet vad jag vet.
Citera
2009-06-06, 14:31
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakkemannen
Lite utanför ämnet, men studion som låg i kungens kurva där man bl.a spelade in tre kronor är väl nedlagd. Den låg i samma hus som det numer nedlagda tryckeriet som jag inte kommer ihåg vad det heter. Det var ett enormt hus men är inte övergivet vad jag vet.

Det är inte övergivet.
Men huset ligger ju vid Heron City nästan.
Citera
2009-06-19, 00:11
  #9
Medlem
Apropå studios mm så finns det väl ett övergivet svt-hus någonstans, kan ha varit i Göteborg? Är det rivet nu ?
Citera
2009-06-19, 15:12
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakkemannen
Apropå studios mm så finns det väl ett övergivet svt-hus någonstans, kan ha varit i Göteborg? Är det rivet nu ?
Menar du de gamla radiohuset i östra Göteborg? Gissar på att spårvagn 5 tar dig på rätt väg.
Citera
2022-07-30, 18:48
  #11
Medlem
Finns eller fanns en tråd här på fb om en kille som gjorde i brott i björnes magasin så var nog inteninspelat instudio
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback