Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-01, 08:00
  #229
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Kött i allmänhet är dyrt i Sverige, och deras burgare närmar väl sej väl runt 45% Svenskt kött?
Det kostar, samt löner osv.

Edit: Dyrare skulle det stått, inte dyrt.

Jaha, innehåller köttet i Sverige mer kött än de i England?

Nu handlar jag inte på McDonalds så ofta att jag bryr mig, men ibland känner jag mig extra snuskig att jag vill snuska till mig med en snuskig måltid.
Citera
2013-08-01, 08:23
  #230
Medlem
400Bens avatar
För 10 år sedan kunde man äta sig mät på 50 kr, idag blir det på 80 kr. Visst har man växt lite, men ändå. Käkar på Donken/Max/BK amx en gång varannan månad.
Citera
2013-08-01, 11:39
  #231
Medlem
christerys avatar
Köpte en 150g cheese för 50kr på turkbabberian och det är ju inte oöverkomligt, men då var det utan dricka och utan strips.

Så där går väl gränsen just nu, hade dom haft ett mål för 55-60kr med 2*45+ost+strips+dryck så hade jag tagit den istället. Nu tror jag den gick på 75 vilket inte är ok för mindre kött och lite sockervatten+potatis
Citera
2013-08-01, 12:04
  #232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snirk
Hamburgare är mat som endast serveras på skitställen.
Uteslutande.
Men folk köper och folk betalar.
Idag såg jag en hamburgertallrik för 94 kr.
Svettig och trist.

Verkligen inte bara skitställen som serverar hamburgare. Finns flertal bra restauranger/lunchställen som serverar bra burgare, i Stockholm iallfall.


Sedan är de ju skillnad på hamburgare och hamburgare, klart den man köper hos gatugrillen inte håller samma kvalité som den man köper på Grand Escalier.
Citera
2013-08-01, 13:24
  #233
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Jaha, innehåller köttet i Sverige mer kött än de i England?

Nu handlar jag inte på McDonalds så ofta att jag bryr mig, men ibland känner jag mig extra snuskig att jag vill snuska till mig med en snuskig måltid.
Nej, de innehåller alla enbart kött. Men det är en viss % Svenskt kött i
burgarna här, och Svenskt kött är lite dyrare.
Citera
2013-08-01, 22:52
  #234
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Nej, de innehåller alla enbart kött. Men det är en viss % Svenskt kött i
burgarna här, och Svenskt kött är lite dyrare.

Framför allt är det väl personalkostnaderna som driver på priset i Sverige?
Citera
2013-08-01, 23:10
  #235
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Framför allt är det väl personalkostnaderna som driver på priset i Sverige?
Ja, och det skrev jag också i ett tidigare inlägg.
Citera
2013-08-01, 23:14
  #236
Medlem
svensvenglenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Framför allt är det väl personalkostnaderna som driver på priset i Sverige?


ja, samt skatter och avgifter och sådant som mcdonalds betalar men som inte gemene pizzeria/turkställe betalar. Därav kan man köpa falafel/thai etc till förmånliga priser jämfört med donken. Donken är givetvis betydligt mer effektivare och välskött företag, men tack vare att de betalar skatt och avgifter har de svårt att konkurrera med kebabställen där man kan få betydligt mer för samma pengar...
Citera
2013-08-01, 23:36
  #237
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Jaha, innehåller köttet i Sverige mer kött än de i England?

Nu handlar jag inte på McDonalds så ofta att jag bryr mig, men ibland känner jag mig extra snuskig att jag vill snuska till mig med en snuskig måltid.

Dum i huvudet eller?

Kött är kött, men köttet är dyrare i Sverige än i England.
Citera
2013-12-05, 23:58
  #238
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heglert
Dum i huvudet eller?

Kött är kött, men köttet är dyrare i Sverige än i England.

Av det som är kött i hamburgaren ja. Halva hamburgaren består bara av vatten sen är det något gram eller 2 av socker och salt och i max hamburgare också 4g äggvita. Men visst kan man ändå säga att det är 100% nötkött, det innehåller ju inte fläsk eller hästkött. Kötthalten är ju inte mycket bättre än hos falukorv.

Sen är det ju svindyrt på hamburgerkedjorna på max blir det ju över 120kr om man vill ha milkshake som dryck creole fries som tillbehör och en deluxeburgare som måltid. Annars är det läsk som liknar den man kan göra själv med en soda stream. Enda gången jag går på donken är det för att köpa x antal cheseburgare och kanske en nuggetslåda eller sharebox. Senaste gången glömde dom ge mig dippen (upptäckte det när jag kom hem) så nu blir det inget på ett bra tag.
Citera
2013-12-07, 20:16
  #239
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuskenstein
Av det som är kött i hamburgaren ja. Halva hamburgaren består bara av vatten sen är det något gram eller 2 av socker och salt

Nej, detta stämmer naturligtvis inte.
Citera
2013-12-13, 04:29
  #240
Medlem
Spackelackans avatar
Rasmusgrillen vid Brommaplan har ok priser enligt mig. En 150g meny tog dom 69 kr för sist jag var där, och det är hyfsat för att vara Stockholm.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback