Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-16, 00:05
  #133
Medlem
NashuaMoments avatar
Jag tvivlar på att de håller på att bli för dyra, eftersom folk fortfarande köper dem och snabbmatsindustrin går bättre än någonsin.

Utbud och efterfrågan helt enkelt.
Citera
2009-06-17, 02:52
  #134
Medlem
Cancertids avatar
69:- för en Big Tasty idag.
Sjukt dyrt, men den burgaren är åtminstone dubbelt så stor som alla andra burgare dom har och med plusmeny så blir man faktiskt hyfsat mätt.
Men då är det ju mer än 69:- också.
Citera
2009-06-17, 16:58
  #135
Avstängd
KristenKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancertid
69:- för en Big Tasty idag.
Sjukt dyrt, men den burgaren är åtminstone dubbelt så stor som alla andra burgare dom har och med plusmeny så blir man faktiskt hyfsat mätt.
Men då är det ju mer än 69:- också.

Var serverar dem denna läckerhet? Inte käkat på McDonalds på länge(några månader iallafall), men vid mina senaste besök är jag ganska säker på att BigTasty inte varit med på menyn.
Citera
2009-06-17, 18:36
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KristenKnarkare
Var serverar dem denna läckerhet? Inte käkat på McDonalds på länge(några månader iallafall), men vid mina senaste besök är jag ganska säker på att BigTasty inte varit med på menyn.


Det är kampanj på den nu om jag inte har helt fel.
Citera
2009-06-17, 19:31
  #137
Medlem
högst 50kr för en menu högst! jävla kapitalism asså
Citera
2009-06-17, 19:31
  #138
Medlem
kaxen82s avatar
Ja, jäklar, du. Ett företag som vill tjäna pengar, att de inte skäms!
Citera
2009-06-17, 19:50
  #139
Medlem
yeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancertid
69:- för en Big Tasty idag.
Sjukt dyrt, men den burgaren är åtminstone dubbelt så stor som alla andra burgare dom har och med plusmeny så blir man faktiskt hyfsat mätt.
Men då är det ju mer än 69:- också.

Ursäkta men blir du inte mätt av en vanlig meny på McDonald's så är det dags att banta.
Kan tilläggas att jag själv är smått överviktig, men har svårt att få en en ynka meny.

OnT. så är det mer värt att dra till en pizzeria och få GOD mat för 50-70 spänn...
Citera
2009-06-17, 23:29
  #140
Medlem
Cancertids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yep
Ursäkta men blir du inte mätt av en vanlig meny på McDonald's så är det dags att banta.
Kan tilläggas att jag själv är smått överviktig, men har svårt att få en en ynka meny.

OnT. så är det mer värt att dra till en pizzeria och få GOD mat för 50-70 spänn...

Äh, det skiljer sig från dag till dag.
Idag har jag t.ex käkat vanlig frukost, 2 stora tallrikar skinksallad med tillbehör, 4 korv med bröd och en fet kebabpizza.

En viss skillnad mot dom dagar då jag inte äter mer än en liter juice.
Citera
2009-06-19, 09:44
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yep
Ursäkta men blir du inte mätt av en vanlig meny på McDonald's så är det dags att banta.
Kan tilläggas att jag själv är smått överviktig, men har svårt att få en en ynka meny.

OnT. så är det mer värt att dra till en pizzeria och få GOD mat för 50-70 spänn...


vaa?
Jag kan lätt äta 2-3 menyer, alternativt en familjepizza kebab.. och jag har ett BF på 11-12% på 187cm & 82kg. Så hur mkt du kan äta eller behöver äta för att bli mätt har inget o göra med om man behöver banta eller ej. Är dock väldigt sällan jag äter mig mätt pga att jag inte vill gå upp i vikt. Hade vart skönt o bli mätt på så lite som en MC Donalds meny..
Citera
2009-06-19, 13:11
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Såg att en Bigmc Co kostar 3,49 dollar i U.S det motsvarar i nuläget 26,80 kr

Här i Sverige kostar en Bigmc Co 59kr, och en nybakad pizza med dricka 55-65kr beroende på dagens lunch. Vad väljer man.....

Kommer aldrig nånsin betala över 40kr för en liten Bigmc Co never and ever.

Jag var i USA precis och körde förbi driven på en Donk i Florida för diverse nyttigheter, där snackar vi prisvärt. Köpte 4 dubbel-cheese för runt 4$, 1.10$ tror jag de låg på styck, samma pris för en stor läsk också - och stor läsk där snackar vi om runt litern...
Citera
2009-06-24, 05:15
  #143
Medlem
pilt77s avatar
Är Frasses, Sibylla mm billigare då? Tycker att det är i princip samma priser vart man än köper burgaren.
Citera
2009-06-24, 05:17
  #144
Avstängd
Klantarselets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discusnl
Jag var i USA precis och körde förbi driven på en Donk i Florida för diverse nyttigheter, där snackar vi prisvärt. Köpte 4 dubbel-cheese för runt 4$, 1.10$ tror jag de låg på styck, samma pris för en stor läsk också - och stor läsk där snackar vi om runt litern...

Man skulle bo i staterna

Här i den sista Sovjetstaten gör ju dom skyhöga skatterna på allt och alla att burgarna är svindyra

Vad kostar en Big Mac i USA? Knappast 40 jävla spänn....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback