Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-14, 23:11
  #1
Medlem
backmeisters avatar
tjena!

flashade min andra 360 häromdan med 1.51 och jag köpte den för ca 1 vecka sen. kopplade in internet kabeln i den idag och såg en updatering av mjukvaran i konsollen.. nu är frågan: den skrev inte över min flashning med den uppdatering va, eller om det vart något strul?

har inget spel att kolla med då min brännare har pajat.. .. provade köra in ett vanligt xbox spel(brännt) men eftersom jag har "the cheap version" av 360 så kan jag inte köra det för man måste ha en HDD och jag har minneskort.

fick upp vad spelet hette och den hittade den brända skivan men det gick så klart inte att spela. det stog: " you have to have an xbox 360 HDD in order to play this game" så det borde ju inte vara något fel då.?

tacksam för hjälp.
Godnatt!
Citera
2009-05-15, 00:00
  #2
Medlem
Sovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backmeister
tjena!

flashade min andra 360 häromdan med 1.51 och jag köpte den för ca 1 vecka sen. kopplade in internet kabeln i den idag och såg en updatering av mjukvaran i konsollen.. nu är frågan: den skrev inte över min flashning med den uppdatering va, eller om det vart något strul?

har inget spel att kolla med då min brännare har pajat.. .. provade köra in ett vanligt xbox spel(brännt) men eftersom jag har "the cheap version" av 360 så kan jag inte köra det för man måste ha en HDD och jag har minneskort.

fick upp vad spelet hette och den hittade den brända skivan men det gick så klart inte att spela. det stog: " you have to have an xbox 360 HDD in order to play this game" så det borde ju inte vara något fel då.?

tacksam för hjälp.
Godnatt!

Nej den skriver inte över din flashning.
Citera
2009-05-15, 00:22
  #3
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backmeister
provade köra in ett vanligt xbox spel(brännt) men eftersom jag har "the cheap version" av 360 så kan jag inte köra det för man måste ha en HDD och jag har minneskort.

fick upp vad spelet hette och den hittade den brända skivan men det gick så klart inte att spela. det stog: " you have to have an xbox 360 HDD in order to play this game" så det borde ju inte vara något fel då.?

nej, det är inget fel till så vidare.
tyvärr kräver vissa spel samt expansioner att man ska ha hdd.
Citera
2009-05-15, 00:26
  #4
Medlem
backmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Fiskarn
nej, det är inget fel till så vidare.
tyvärr kräver vissa spel samt expansioner att man ska ha hdd.

ajdå, det var värre, men jag får väl införskaffa en nör ekonomin är lite bättre
tack för dom snabba svaren
Citera
2009-05-15, 00:37
  #5
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backmeister
ajdå, det var värre, men jag får väl införskaffa en nör ekonomin är lite bättre
tack för dom snabba svaren

haha, får citera mig själv:

Citat:
Ursprungligen postat av _Fiskarn
nej, det är inget fel till så vidare.
ska man gå och lägga sig må tro?

yes, insåg själv efter ett tag när jag enbart hade minneskort att vissa spel krävde hdd samt att det tog snabbt slut på utrymme.
så efter ett par raderingar utav sparningar så var det dags att införskaffa sig en hdd
Citera
2009-05-15, 00:43
  #6
Medlem
backmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Fiskarn
haha, får citera mig själv:


ska man gå och lägga sig må tro?

yes, insåg själv efter ett tag när jag enbart hade minneskort att vissa spel krävde hdd samt att det tog snabbt slut på utrymme.
så efter ett par raderingar utav sparningar så var det dags att införskaffa sig en hdd

jo.. jag hade en låda förut med minneskort och jag lirade mest cod4.. sen kom det där map packet och inte kunde man skaffa det heller för det krävde 400mb :P crap tänkte jag och sålde lådan men nu är jag här igen lägg gärna till mig on ni/du spelar

pma för email adress
Citera
2009-05-15, 00:48
  #7
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backmeister
jo.. jag hade en låda förut med minneskort och jag lirade mest cod4.. sen kom det där map packet och inte kunde man skaffa det heller för det krävde 400mb :P crap tänkte jag och sålde lådan men nu är jag här igen lägg gärna till mig on ni/du spelar

pma för email adress

om du nu sålde lådan så kanske du har så det räcker till en hdd?

finns rätt billiga, se nedan:
Citat:
Ursprungligen postat av Trance_Nation
20 gigs finns annars på console:
http://www.console.se/xbox360/tillbe...icerunnerchip/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback