Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-18, 12:53
  #637
Medlem
Mellanbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.E
Parasiter är enligt mig, de goda demokraterna mfl.. som anser sig ha rätten att avgöra vad som är rätt och fel, gott och ont..

MVH Fredrik Eriksson.

Du är själv med andra ord en parasit eftersom du bestämt vad som är gott och ont?
Citera
2009-06-18, 15:25
  #638
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kairos
Skillnaden är väl att vi som fortfarande tror på demokrati är beredda att spela efter demokratins regler. Även om jag inte uppskattar alla partiers politik/ideologi anser jag att de ändå har rätt att vara med och bestämma då de är folkvalda. Vad som är min "sanning" innebär inte att det är det rätta för alla. Folkstyre är inte rättvist, men alternativen är otänkbara.

Du som är demokrat tror ju naturligtvis att ert styrelseskick är det enda riktiga. Men hur funkar demokratin i Sverige i praktiken? Vi ser inskränkningar på yttrandefriheten och häxjakt på politiska motståndare som inte för nästan exakt samma frågor som de själva. Oavsett om de spelar efter demokratins regler eller ej. Dessa partier stämplas som fel av samhället och media, folket blir helt klart vilselett.

Demokratur!

Jag citerar från Patriot.nu:

Citat:
Vi har inget principiellt emot val eller rösträtt, under förutsättning att folket får korrekt information innan de gör sitt val, och inte som nu tvingas se allting genom ”Mose brillor”.

Jag tror det skulle fungera ungefär som idag, men att en bättre syn på frågorna förmedlas till folket. Givetvis skulle inte alla frågor (likt nu) kunna bli bli folkomröstning om, som till exempel att sälja ut vårt land till främmande makt. Snarare mer vardagliga frågor.
Citera
2009-06-18, 18:12
  #639
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wehrmacht
Du som är demokrat tror ju naturligtvis att ert styrelseskick är det enda riktiga. Men hur funkar demokratin i Sverige i praktiken? Vi ser inskränkningar på yttrandefriheten och häxjakt på politiska motståndare som inte för nästan exakt samma frågor som de själva. Oavsett om de spelar efter demokratins regler eller ej. Dessa partier stämplas som fel av samhället och media, folket blir helt klart vilselett.

Demokratur!

Jag citerar från Patriot.nu:



Jag tror det skulle fungera ungefär som idag, men att en bättre syn på frågorna förmedlas till folket. Givetvis skulle inte alla frågor (likt nu) kunna bli bli folkomröstning om, som till exempel att sälja ut vårt land till främmande makt. Snarare mer vardagliga frågor.
Total yttrandefrihet funkar ju inte i praktiken. DU förespråkar ju om jag förstått det rätt ett nazistiskt styre så du bör ju inte snacka så mycket om rätten till yttrandefrihet och åsiktsfrihet. I Nazi-Tyskland eller vilket annat fascistiskt samhälle som helst finns/fanns det ingen yttrandefrihet att tala om.

Häxjakten du talar om är kraftigt överdriven tycker jag. Hade vi bedrivit sann häxjakt på nazister, tokvänsterextremister och andra stollar, hade de flesta av er suttit inspärrade eller blivit bortförda och skjutna av regimen. Så sker inte eftersom vi lever i ett något sånär demokratiskt samhälle där de flesta får komma till tals på ett eller annat sätt.

Total yttrandefrihet är knappast något att eftersträva ute i samhället, däremot yttrandefrihet under ansvar. Det borde förstås vara helt okej att säga "jag tycker vi har en kass invandringspolitik" eller att som polis eller journalist gå ut och berätta sanningen om vilka som står för det mesta av den grova brottsligheten i vissa områden utan att bli uthängd som rasist, nazist eller fascist. Det är ju inte rasism etc, bara fakta men kan förstås ta sig rasistiska, idiotiska former.

Tyvärr kan man ju knappast säga att nassarna uttrycker sanningen. Er sanning är minst sagt förvrängd och en kompott av sjuka fantasier, hjärntvätt och ren dumhet. Jag skulle inte vilja påstå att det politiskt korrekta etablissemanget beskriver verkligheten 100% korrekt heller. Som bekant ligger sanningen alltid någonstans mittemellan ytterligheterna.

Nu har jag dock inte tid längre, ska iväg och jobba natt så eventuella repliker på mitt inlägg besvarar jag imorgon eller på lördag.
Citera
2009-06-19, 09:45
  #640
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Total yttrandefrihet funkar ju inte i praktiken.

Varför inte? Vilka meningsyttringar och värderingar, vilken information och förkunnelse "måste" man då enligt dig förbjuda? Och varför?

Citat:
Ni säger att ni kämpar för Sverige och svenskarna. Fine men om majoriteten av svenska folket inte vill veta av er och inte heller ställer sig bakom er kamp är det till syvende och sist inte det svenska folket ni kämpar för. Ni kämpar ju bara för en liten liten klick, d.v.s er själva och alla de stackare som ni lyckas hjärntvätta med er sjuka ideologi. Vad är det för jäkla syn på fosterlandskärlek och patriotism?

Jag tycker du gör det för enkelt för dig - samtidigt finns det en poäng i din kritik.
Egentligen borde det dock startas en specifik tråd där man dryftar "vad är kärleken till folket, vad innebär fosterlanskärlek och patriotism?", i denna tråd blir det lite offtopic. Jag misstänker att det inte sällan är som i mitt fall, ett slags hatkärlek...men för mig är det inte så mycket tal om "kärlek till folket" osv., utan mer en benhård lojalitet till det jag uppfattar som ursprunget, traditionerna, den nordiska mentaliteten och kulturen (som har en etnisk, genetisk grundval).

Det är viktigt att inte uppträda arrogant mästrande i förhållande till "folkets vilja", och att inte underskatta "massan" - samtidigt är det historiskt och biologiskt självklart att det alltid är en minoritet, oftast till en början numerärt försumbar, som åstadkommer historiska omprövningar, omvälvningar och förnyelseförsök. Detta har inget specifikt med "nazism" att göra, det är ett slags naturlag inom mänskliga populationer - de energiska och "respektlöst"
slentrianbrytande enskilda som formulerar en världsåskådning och entusiasmerar andra som också i någon mån är outsiders är de som genomdrivit alla "paradigmskiften" genom den kända historien. Om dessa små grupper "förnyare" (nästan undantagslöst intensivt hatade och motarbetade av de som försvarar det bestående) haft någon historisk framgång beror det på att det de arbetat för varit i en djup och förmodligen omedveten samklang med "folkets" innersta längtan, böjelser och farhågor, det har existerat vad man skulle kunna kalla en ödesgemenskap, en överlevnadens och egenhävdelsens gemenskap mellan "revolutionärerna" och "massan".
__________________
Senast redigerad av Ezzelino 2009-06-19 kl. 09:49.
Citera
2009-06-19, 10:19
  #641
Medlem
McDonnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
179cm över havet mäter jag, det är väl ett par centimeter under medel, tror jag.
179,5 är medellängden för män i Sverige, så om du sträcker aldrig så lite på dig så...
Citera
2009-06-19, 14:49
  #642
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Total yttrandefrihet funkar ju inte i praktiken. DU förespråkar ju om jag förstått det rätt ett nazistiskt styre så du bör ju inte snacka så mycket om rätten till yttrandefrihet och åsiktsfrihet. I Nazi-Tyskland eller vilket annat fascistiskt samhälle som helst finns/fanns det ingen yttrandefrihet att tala om.

Häxjakten du talar om är kraftigt överdriven tycker jag. Hade vi bedrivit sann häxjakt på nazister, tokvänsterextremister och andra stollar, hade de flesta av er suttit inspärrade eller blivit bortförda och skjutna av regimen. Så sker inte eftersom vi lever i ett något sånär demokratiskt samhälle där de flesta får komma till tals på ett eller annat sätt.

Total yttrandefrihet är knappast något att eftersträva ute i samhället, däremot yttrandefrihet under ansvar. Det borde förstås vara helt okej att säga "jag tycker vi har en kass invandringspolitik" eller att som polis eller journalist gå ut och berätta sanningen om vilka som står för det mesta av den grova brottsligheten i vissa områden utan att bli uthängd som rasist, nazist eller fascist. Det är ju inte rasism etc, bara fakta men kan förstås ta sig rasistiska, idiotiska former.

Tyvärr kan man ju knappast säga att nassarna uttrycker sanningen. Er sanning är minst sagt förvrängd och en kompott av sjuka fantasier, hjärntvätt och ren dumhet. Jag skulle inte vilja påstå att det politiskt korrekta etablissemanget beskriver verkligheten 100% korrekt heller. Som bekant ligger sanningen alltid någonstans mittemellan ytterligheterna.

Nu har jag dock inte tid längre, ska iväg och jobba natt så eventuella repliker på mitt inlägg besvarar jag imorgon eller på lördag.

Tja, säga vad man vill, men i det Tredje Riket förbjöd man ju aldrig de politiska motståndarnas böcker (även om man brände hälften/det mesta av dem så sparades en del kopior på bibliotek om jag uppfattat det rätt) medan man i dagens demokratiska Tyskland har förbjudit Adolf Hitlers bok Mein Kampf.

Att förbjuda böcker är ju yttrandefrihet.
Citera
2009-06-19, 19:56
  #643
Medlem
nollnollnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordicGirl
Tja, säga vad man vill, men i det Tredje Riket förbjöd man ju aldrig de politiska motståndarnas böcker (även om man brände hälften/det mesta av dem så sparades en del kopior på bibliotek om jag uppfattat det rätt) medan man i dagens demokratiska Tyskland har förbjudit Adolf Hitlers bok Mein Kampf.

Att förbjuda böcker är ju yttrandefrihet.

Nej, att bränna de flesta böckerna med felaktigt innehåll och kontrollera vem som läser de resterande ju för att rädda befolkningen från en arkparasit. Det är ju något heeeelt annat än att förbjuda böcker.

Vad jag tycker om att Tyskland förbjuder Mein Kampf säger sig själv, kontraproduktivt och idéfattigt.
Citera
2009-06-19, 20:30
  #644
Medlem
Logothetess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordicGirl
Tja, säga vad man vill, men i det Tredje Riket förbjöd man ju aldrig de politiska motståndarnas böcker (även om man brände hälften/det mesta av dem så sparades en del kopior på bibliotek om jag uppfattat det rätt) medan man i dagens demokratiska Tyskland har förbjudit Adolf Hitlers bok Mein Kampf.

Däremot förbjöd man oönskade partier och oönskade medieorgan. Deutsches Nachrichtenbüro var synnerligen effektiva då det kom an på att kontrollera medieflödet.
Citera
2023-08-03, 22:42
  #645
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wehrmacht
Mycket trevligt att det händer något större i Norrland! Allt brukar ju hända söderut tyvärr, men nu äntligen något lite högre upp i landet!

Media och lokala små röda partier kommer snart skrika ut sin vrede. Träskrödingarna är i stark majoritet i norrländska städer, de kommer inte riktigt förstå vad som händer. Det kommer bli kul att beskåda deras taffliga försök till att "krossa rasismen" i media.

Två exempel på hur media/röda i norrland reagerar:

Efter några klistermärken och en flygbladsutdelning av NSF i Umeå så manades det till demonstration och artiklar efter artiklar spottades ut i media med lögner om att politiker förföljdes i staden. Expo hjälpte även till på en kant och VK hängde ut nationella individer och andra som ingen vet vilka det är.

Nu senast Vännäs incidenten där svenskar sa ifrån när en ung tjej misshandlades. Media har sprutat ut artiklar om händelsen och nu ska en tredje demonstration hållas i Vännäs på fredag där man ska klä sig i den irakiska flaggans färger. Umeås väldigt högljudda röda sekter bussar folk till byn.

Förstår ni hur reaktionerna kommer bli med ett större nationellt firande av nationaldagen? Det kommer bli episkt.

Likväl hoppas jag på ett lugnt och trevligt firande!
Ja som en norrländskt har man drömt om detta och undrar var alla högern håller hus.. .vänster pakten håller på å förstöra- Dem lovar att utveckla norrland men det sker aldrig
Citera
2023-08-03, 22:44
  #646
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ska bli förbannat kul att se lokaltidningar i Norrland jaga upp sig över denna nationella manifestation - som du säger kommer censurivrande PK-journalister sannolikt att krypa ur det liberalfeministiska kompulsivt (inverterat rasistiskt) hudingkramande skinnet av frustrerad indignation. Hur många som kan tänkas närvara har jag ingen uppfattning om, inte heller hur snutarna kommer att hantera den ovana situationen. Kommer de att tillåta Umeås blodfattiga fakultetsbolsjeviker att sabotera manifestationen, eller kommer de att göra sin apolitiska yrkesplikt och försvara yttrande-och mötesfriheten?
Sedan får man väl hoppas att arrangörerna kommer överens med folk från andra grupperingar inom den sargade "nationella rörelsen" som måhända söker sig dit...kanske bäst att maten äts med sked i st f kniv och gaffel, utifall att några bråkmakare hittat dit.
eller så gör man en mur runt umeå där alla medborgare får icke fira den hed höga nationaldagen!
Citera
2023-08-03, 22:50
  #647
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöblind
Jag som faktiskt befinner mig i Skellefteå på nationaldagen undrar så klart var ni har tänkt er att hålla hus?
bryr mig inte vart det ska va. Bryr mig om bara en sak och det är Norrlands bästa intresse och vi kan fängsla umeåborna förbjuda dem fira med oss, För dem har misslyckat att ena hela Norrland.
Citera
2023-08-03, 22:53
  #648
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaaph
Lite fakta:

-Majoriteten av alla hundratals motdemonstranter var från Skellefteå.

-En liten minoritet (uppskattningsvis 3-5) av knappt 30 nazister på plats var lokala förmågor.

Så procentuellt och antalsmässigt är SMR väldigt underlägsna.
Det blir kul att se "när SMR reser sig"
för många nassar i umä
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback