Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-12, 18:43
  #1
Medlem
Hej

Vad kan hända om man inte har nollat motorn och sätter dit en kam? Anta att den startar och verkar gå som vanligt.. Jag rev ner min enstånkare och kan inte komma ihåg om jag nollade motorn eller inte när jag satte dit kammen.
Citera
2009-05-12, 19:17
  #2
Medlem
franges avatar
I värsta fall så står ju ventilernas lyft fel i förhållande till kolvarna, då är det ju bara att börja fundera på vilken dressing du vill ha till din ventilsallad...
Citera
2009-05-12, 19:22
  #3
Medlem
Mjo, jag har kört 20-30mil sen jag fick igång den igen.. Idag så började jag nojja över om jag nollade motorn eller inte när jag satte dit den. Motorn går som vanligt och är lättstartade. Kan haveri uppkomma senare? Jag har ju trotts allt kört lite..
Citera
2009-05-12, 19:26
  #4
Medlem
Mepers avatar
vad är det för motor? stötstänger eller överliggande kamaxel med rem/kedja?
Citera
2009-05-12, 19:32
  #5
Medlem
LC4, överliggande med kedja.
Citera
2009-05-12, 19:38
  #6
Medlem
Mepers avatar
Okej, antigen har du prickat rätt eller några grader fel. Annars skulle den nog rasat vid första kicken. Går motorn som den ska?
Citera
2009-05-12, 19:44
  #7
Medlem
RealMadrid852s avatar
[quote=Meper ]Okej, antigen har du prickat rätt eller några grader fel. Annars skulle den nog rasat vid första kicken. Går motorn som den ska?[ /QUOTE]

Citat:
Ursprungligen postat av Anvand
Motorn går som vanligt och är lättstartade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback