Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-05-12, 00:21
  #1
Medlem
Tweeneers avatar
Hallå där!
Tänkte börja betta ytterst små summor på fotboll. Tanken är att börja med en liten summa, säg 100, och spela upp den till 1000 (enbart på säkra matcher) för att sedan ta ut 900, fortsätta med en 100 och hålla på så. Ja, skratta åt mig hur mycket ni vill. Jag drömmer inte om några stora vinster, tycker bara det skulle kännas gött med några extra hundralappar att bränna på krogen.

Mina frågor är alltså följande.
a) Är det möjligt att genomföra det jag talar om? Eller har spelbolag någon regel som förbjuder sån liten och betydelselös betting? Exempelvis om man sätter en hundring på en kombination på 3 matcher varav oddsen är 1.5 per match.
a1) Har spelbolagen någon regel på en minsta insättning per månad/år/kvartal möjligen?

b) Några nybörjarförslag? Har aldrig hållt på med betting och planerar inte att börja seriöst med det.

c) Finns det några schyssta start-bonusar ute idag som jag kan utnyttja?

d) Hur gör jag när jag ska ta ut pengar? Kräver spelbolagen ex. en minsta vinst innan man kan ta ut/en summa som måste vara inne på kontot hela tiden?

e) Övriga saker jag bör ha i åtanke?

Tack på förhand.
/T
Citera
2009-05-12, 00:31
  #2
Medlem
Qirrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tweeneer
Hallå där!
Tänkte börja betta ytterst små summor på fotboll. Tanken är att börja med en liten summa, säg 100, och spela upp den till 1000 (enbart på säkra matcher) för att sedan ta ut 900, fortsätta med en 100 och hålla på så. Ja, skratta åt mig hur mycket ni vill. Jag drömmer inte om några stora vinster, tycker bara det skulle kännas gött med några extra hundralappar att bränna på krogen.

Mina frågor är alltså följande.
a) Är det möjligt att genomföra det jag talar om? Eller har spelbolag någon regel som förbjuder sån liten och betydelselös betting? Exempelvis om man sätter en hundring på en kombination på 3 matcher varav oddsen är 1.5 per match.
a1) Har spelbolagen någon regel på en minsta insättning per månad/år/kvartal möjligen?

b) Några nybörjarförslag? Har aldrig hållt på med betting och planerar inte att börja seriöst med det.

c) Finns det några schyssta start-bonusar ute idag som jag kan utnyttja?

d) Hur gör jag när jag ska ta ut pengar? Kräver spelbolagen ex. en minsta vinst innan man kan ta ut/en summa som måste vara inne på kontot hela tiden?

e) Övriga saker jag bör ha i åtanke?

Tack på förhand.
/T

a) Ja, det är möjligt och du kan sätta in för så lite som 100kr och spela för.
a1) Nej.

b) Tro inte att det är enkelt.

c) Många har 100% insättningsbonus etc.

d)Minsta uttag brukar variera från bolag till bolag, men den brukar ligga runt 100kr. Tänk dock på att bonusar som du får när du sätter in måste omsättas (ofta tre gånger) LÄS villkoren innan!
Citera
2009-05-13, 17:42
  #3
Medlem
mrcleans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tweeneer
Hallå där!
Tänkte börja betta ytterst små summor på fotboll. Tanken är att börja med en liten summa, säg 100, och spela upp den till 1000 (enbart på säkra matcher) för att sedan ta ut 900, fortsätta med en 100 och hålla på så. Ja, skratta åt mig hur mycket ni vill. Jag drömmer inte om några stora vinster, tycker bara det skulle kännas gött med några extra hundralappar att bränna på krogen.

Mina frågor är alltså följande.
a) Är det möjligt att genomföra det jag talar om? Eller har spelbolag någon regel som förbjuder sån liten och betydelselös betting? Exempelvis om man sätter en hundring på en kombination på 3 matcher varav oddsen är 1.5 per match.
a1) Har spelbolagen någon regel på en minsta insättning per månad/år/kvartal möjligen?

b) Några nybörjarförslag? Har aldrig hållt på med betting och planerar inte att börja seriöst med det.

c) Finns det några schyssta start-bonusar ute idag som jag kan utnyttja?

d) Hur gör jag när jag ska ta ut pengar? Kräver spelbolagen ex. en minsta vinst innan man kan ta ut/en summa som måste vara inne på kontot hela tiden?

e) Övriga saker jag bör ha i åtanke?

Tack på förhand.
/T

Sätt in 500:- och börja betting endera med live-odds eller taktiken "lay 1-1"
Tex satsa 50:- 10min in på en match som står 0-0 på "över 2,5 mål" och sen håller du tummarna på att det blir ett mål innan halvleken är slut, då kommer oddset gå ner på lay och du kan spela så att du inte går med förlust utan vinner en mindre summa.
Alternativt vilket jag själv hållt på med under längre tid är att göra en lay på att matchen kommer att sluta 1-1 - använder man det med sunt förnuft och väljer ut rätt matcher så har du över 90% vinst.
Finns andra sätt och taktiker men jag har testat det mesta utan vidare resultat.
Citera
2009-05-13, 17:52
  #4
Avstängd
BelfastBoys avatar
Läs folks tips i speltråden, numera måste alla motivera (tack gode gud) men man måste vara jävligt påläst om man ska vinna (jag är plus typ 1000 kr) men vissa perioder kan jag förlora 3-4 raka matcher utan att jag fattat något, man tänker "det var ju säkra mjatcher" men allt som oftast gäller det att spela på rätt matcher, dvs inte ta helsäkra matcher som Barcelona mot nåt bottenlag hela tiden, utan rätt matcher. En match som var rätt var t.ex West Brom mot Wigan i förra omgången där oddset ändå var högt. Hoppas du förstår hur jag menar.

Lycka till!
Citera
2009-05-13, 19:07
  #5
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tweeneer
Hallå där!
Tänkte börja betta ytterst små summor på fotboll. Tanken är att börja med en liten summa, säg 100, och spela upp den till 1000 (enbart på säkra matcher)

Theres no such thing as a säker match

Antagligen kommer du att sumpa den där hundringen. Har du så ont om pengar, satsa på något annat istället :P Köp en pizza för, pengarna sen tar du ett jobb vid sidan om gymnasiestudierna
Citera
2009-05-13, 20:22
  #6
Medlem
Dr.Gs avatar
Här har du ett levande bevis på att det inte finns ngt som heter "säker betting".

Problemet är att man vinner små summor men om det händer att du förlorar på en "säker" match ryker alla dina samlade "små summor" så att du helt plötsligt ligger på minus.

Tänk på att bollen är rund vilket innebär att allt kan hända under en match. Senast spelade jag på Barca som mötte Villareal och när Barca ledde med 3-1 trodde jag att saken var avklarad dock lyckades Villareal spela upp sig till 3-3. Där rök en någorlunda stor summa som jag ansåg vara satsad på en "säker match".

Hur ofta detta inträffar? Nä, inte särskilt ofta men när det väl inträffar så förlorar man ganska mycket och därmed försvinner en hel del "små summor" man samlat på sig.

Detta är iaf mina erfarenheter men jag hoppas att det går bättre för dig.
Citera
2009-05-13, 20:40
  #7
Medlem
dannywtfs avatar
Som någon sagt så är det möjligt att tippa utan att vara insatt, men då måste man följa andras rekar och veta vilka som kan sin sak. Ett förslag är ju att du letar efter spelbloggar som för statistik över sina vinster/förluster och att du här på Flashback kollar i speldagböckerna. Finns lite guldkorn. Sen finns det en sida som heter Tipszonen.se som jag har haft mycket stor nytta av.
Citera
2009-05-15, 09:48
  #8
Medlem
westergrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.G
Här har du ett levande bevis på att det inte finns ngt som heter "säker betting".

Problemet är att man vinner små summor men om det händer att du förlorar på en "säker" match ryker alla dina samlade "små summor" så att du helt plötsligt ligger på minus.

Tänk på att bollen är rund vilket innebär att allt kan hända under en match. Senast spelade jag på Barca som mötte Villareal och när Barca ledde med 3-1 trodde jag att saken var avklarad dock lyckades Villareal spela upp sig till 3-3. Där rök en någorlunda stor summa som jag ansåg vara satsad på en "säker match".

Hur ofta detta inträffar? Nä, inte särskilt ofta men när det väl inträffar så förlorar man ganska mycket och därmed försvinner en hel del "små summor" man samlat på sig.

Detta är iaf mina erfarenheter men jag hoppas att det går bättre för dig.





Vad hade du för odds på det?
Citera
2009-05-15, 10:56
  #9
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westergren
Vad hade du för odds på det?

1.04 gissar jag på
Citera
2009-05-15, 13:19
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
1.04 gissar jag på

Tror och hoppas han satsade innan matchstart
Citera
2009-05-15, 22:21
  #11
Medlem
Bosnies avatar
West Bromwich - Liverpool 2
Bordeaux - Le Mans 1
Hannover 96 - VfL Wolfsburg 2
Werder Bremen - Karlsruhe 1
VfB Stuttgart - Energie Cottbus 1

5.36*1000

Körde det precis, vad tycks?
Citera
2009-05-16, 09:57
  #12
Medlem
westergrens avatar
Jag litar inte på Werder Bremen asså.. Dom torskar för ofta nuförtiden, men önskar dig absolut lycka till med matcherna såklart!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback