Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2010-04-16, 14:00
  #49
Medlem
tobbies avatar
Har du verkligen tänkt efter? Själva resan och resrutten är en skitbra idé. Men seriöst, hur kul har du om du spenderar 5-8 timmar per dag på en moped TILLSAMMANS med en till person OCH packning?

Ska du resa så gör det på ett kul sätt, skaffa åtminstonde en moped var, lägg ner lite mer pengar än 4000 kr/var och var borta längre än en vecka så att ni kan ta ut vilodagar. Utan möjlighet till vilodagar kommer ni att bli stressade, jag lovar er, och ni kommer inte att få ut något av resan.

Så tänk om, tänk rätt så kommer ni att få en skitkul resa!
Citera
2010-04-22, 00:02
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABCDEFH
Nej nej, den klarar det. Har haft scootrar innan som jag kört mycket och dom håller fint att skjutsa på.

Sponsra med en moped? Njjaa, hur troligt är det att dom gör det då
jag tror att de är högst troligt om ja ska vara helt ärlig!
Speciellt om du ska en tur fram o tillbaka till italien!
Tänk dig själv om ni skulle komma upp i nyheterna och folk som ser er på vägen tänk dig vilken publicitet för ägaren av moppen om den skulle klara av det!
Jag hade defenetivt sökt efter sponsring!
Citera
2010-04-25, 03:52
  #51
Medlem
Kaustis avatar
Hur gick resan? Dog ni?
Citera
2010-04-25, 03:59
  #52
Medlem
GulagOrkestars avatar
låter som en väldigt rolig idé!
Citera
2010-04-25, 09:04
  #53
Medlem
hejjjsan123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Hur gick resan? Dog ni?

TS kanske började tänka?
Citera
2010-04-30, 14:16
  #54
Medlem
Såg inte att tråden var så gammal..
Citera
2010-05-01, 12:35
  #55
Medlem
TureSventtons avatar
Skulle det inte vara roligare och säkrare att åka moped i finland , norge och danmark istället?

Har själv funderat på att ta mig till åland med eu moppe och tälta och åka runt på öarna..
Citera
2010-05-01, 12:36
  #56
Medlem
TureSventtons avatar
Alternativt skulle man kunna göra en resa runt bottenviken och ta färjan mellan stockholm - åland.
__________________
Senast redigerad av TureSventton 2010-05-01 kl. 12:38.
Citera
2013-02-20, 00:17
  #57
Medlem
Dharmas avatar
Jag skulle inte kunna säga att jag inte har lekt med tanken på att göra samma resa själv. Men jag har varken moped eller tid just nu. Men jag tror att man skulle kunna hålla budgeten. Moped går som cykel på HH färjan och sedan skall det finnas gratis broar för cyklar genom Danmark.

Men jag tror att två mopeder är bättre. Då kan man åka och hämta hjälp på den andra när / om en går sönder. Dessutom är det skönare att sitta på en egen moped.
Citera
  • 4
  • 5
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f912781

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback