Citat:
Ursprungligen postat av Fatcaesar
Jag testade att försöka få internet i den utan att lyckas på något sätt, bbb stöder tydligen inte andra routrar :S Så för mig är den helt värdelös.
Nu har jag inte BBB, men när de säger att de inte "stöder" router X så menar de bara att de inte ger nån support på det. Men hursomhelst så kan du ändå inte använda denna som router på det viset eftersom den inte har nån WAN-port. Min tanke var bara att du kan använda den som switch + accesspoint, om du har nån nytta av det. (får naturligtvis först konfigurera den på 192.168.1.1 eller vad den nu har som standard, och jag reserverar mig också för svammel - det är 5 år sedan jag jobbade på D-Link support och är inte 100% säker på att jag minns hur denna funkar).
Citat:
Ursprungligen postat av Fatcaesar
Busybox är vadå? sånt är alltid skoj att mecka med
Det är en liten linuxdist. Jag har
för mig att denna hade någon idiotisk setup så att man kunde telnetta och/eller SSH'a in utifrån med defaultlösenordet. D-Link fick dessutom skäll för att de bröt mot GPL och vägrade släppa sourcen.
Hursomhelst, för din orginalfråga: Kolla manualen. Om du inte fick med en sådan så ska de finnas att ladda ner på dlinks hemsida.