Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-10, 17:55
  #1
Medlem
Hjälp! Min MacBook åkte i golvet i morse. Allt verkar funka som det ska, har gjort hårdvarutest och den hittade inga problem. En sak som verkar ha gått sönder är i allafall "Systeminställningar" - mus. Det är inget fel på USB-uttagen, har testat andra grejer där. Men jag märkte att i systeminställningar tangentbord och mus, finns inte musen kvar. Är det nån som har några tips eller måste jag installera om systemet? Tacksam för tips!
Citera
2009-05-10, 17:58
  #2
Medlem
Deliras avatar
Låter ju riktigt konstigt. Har du testat att reparera skivbehörigheter? Satt musen i när den åkte i golvet?
Citera
2009-05-10, 18:00
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delira
Låter ju riktigt konstigt. Har du testat att reparera skivbehörigheter? Satt musen i när den åkte i golvet?

Ja musen satt i.
Reparera skivbeörigheter? Nej det har jag inte gjort, får man fråga hur man gör det?
Citera
2009-05-10, 19:24
  #4
Medlem
Andreasvbs avatar
Fungerar trackpaden?

Program > Verktygsprogram> Skivverktyg.

Testa även SMC/PRAM reset.
Citera
2009-05-10, 19:29
  #5
Medlem
smurfehs avatar
Kan ju vara värt att prova i en annan user också..
Citera
2009-05-10, 19:41
  #6
Medlem
Andreasvbs avatar
Och kanske Safe Boot.
Citera
2009-05-10, 19:47
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Fungerar trackpaden?

Program > Verktygsprogram> Skivverktyg.

Testa även SMC/PRAM reset.

Jag kollade igenom hårddisken med skivverktyget. Den hittade inga fel. Gjorde omstart med äpple+alt+p+r men det hjälpte inte heller.

har även hämtat hem ny preferences på nätet...

hmmm, kanske lutar åt att jag måste lämna in den.

Tack för hjälpen i alla fall!
Citera
2009-05-10, 20:01
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hamam
Jag kollade igenom hårddisken med skivverktyget. Den hittade inga fel. Gjorde omstart med äpple+alt+p+r men det hjälpte inte heller.

har även hämtat hem ny preferences på nätet...

hmmm, kanske lutar åt att jag måste lämna in den.

Tack för hjälpen i alla fall!
Innan du lämnar in den så kan du ju prova installera om systemet, annars kostar det dig massa pengar om det visar sig att det är mjukvarufel..
Citera
2009-05-11, 17:33
  #9
Medlem
Tack ni som försökte hjälpa mig igår.

Felet visade sig vara mycket enkelt. Datorn klarade kraschen mot golvet, men det gjorde inte musen. Nu funkar det som vanligt med nyinhandlad mus.

Ibland är det lite för enkelt.

/Hamam
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback