Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-05, 23:32
  #169
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Och jag har följande:

1 st. iMac (från 2011) med med Snow Leopard och 8 GB minne samt Logic 9 för musikproduktion.
1 st. iMac (från 2012) med Mountain Lion för allt annat datoranvändande.
1 st. iPhone 5.
1 st. iPad 2.
1 st. Apple TV 2

Sparkar igång tråden igen med en liten uppdatering...

Numera ser listan ut så här:

1 st. iMac (från 2011) med med Snow Leopard och 8 GB minne samt Logic 9 för musikproduktion.(Samma som tidigare)
1 st. iMac (från 2012) men numera med Mavericks för allt annat datoranvändande.
1 st. iPhone 6 (64 GB).
1 st. iPad Air (64 GB)
1 st. Apple TV 2.
1 st. Bowers & Wilkins A7 (Trådlös högtalare som jag strömmar musik till från Spotify och numera även Apple Musik). I och för sig ingen Apple-produkt även om den säljs av Apple och Hifi-klubben.
1 st. 50 Mbit internet via optisk kabel.

Ett tag efter som jag skaffade ovan nämnda B&W A7 så skaffade jag 50 Mbit via optisk kabel som fungerar klockrent.

Allt kommunicirerar trådlöst via wifi och AirPlay. De enda kablarna som behövs är strömkablarna till routern (som står nästan dolt 15 cm från uttaget), de båda datorerna, AppleTV och B&W A7.

Den trådlösa B&W A7-högtalaren är känd för att vara lite känslig när det gäller wifi. Har läst på utländska sidor, bl.a. amerikanska Amazon där många kunder klagar på att den ofta tappar uppkopplingen. Väldigt många har anslutet den med nätverkskabel från routern. Däremot är det knappt någon som har klagat på ljudet den levererar.

När jag skaffade B&W A7 så hade jag 8 Mbit via telefonjacket och det fungerade ofta väldigt bra, men visst hände det att den tappade kontakten då och då. Nu men 50 Mbit så har det inte hänt.

Så... Att jag skaffade B&W A7 har gjort att jag allt oftare lyssnar på musik eftersom det har blivit så enkelt och smidigt. Det är ju bara att aktivera AiPlay och starta en spellista från Apple Music eller Spotify. Jag behöver inte resa mig upp från soffan för att hämta en CD-skiva i något annat rum.
__________________
Senast redigerad av Pajosv 2015-07-05 kl. 23:55.
Citera
2015-07-06, 09:51
  #170
Medlem
Extreme75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Sparkar igång tråden igen med en liten uppdatering...

Numera ser listan ut så här:

1 st. iMac (från 2011) med med Snow Leopard och 8 GB minne samt Logic 9 för musikproduktion.(Samma som tidigare)
1 st. iMac (från 2012) men numera med Mavericks för allt annat datoranvändande.
1 st. iPhone 6 (64 GB).
1 st. iPad Air (64 GB)
1 st. Apple TV 2.
1 st. Bowers & Wilkins A7 (Trådlös högtalare som jag strömmar musik till från Spotify och numera även Apple Musik). I och för sig ingen Apple-produkt även om den säljs av Apple och Hifi-klubben.
1 st. 50 Mbit internet via optisk kabel.

Ett tag efter som jag skaffade ovan nämnda B&W A7 så skaffade jag 50 Mbit via optisk kabel som fungerar klockrent.

Allt kommunicirerar trådlöst via wifi och AirPlay. De enda kablarna som behövs är strömkablarna till routern (som står nästan dolt 15 cm från uttaget), de båda datorerna, AppleTV och B&W A7.

Den trådlösa B&W A7-högtalaren är känd för att vara lite känslig när det gäller wifi. Har läst på utländska sidor, bl.a. amerikanska Amazon där många kunder klagar på att den ofta tappar uppkopplingen. Väldigt många har anslutet den med nätverkskabel från routern. Däremot är det knappt någon som har klagat på ljudet den levererar.

När jag skaffade B&W A7 så hade jag 8 Mbit via telefonjacket och det fungerade ofta väldigt bra, men visst hände det att den tappade kontakten då och då. Nu men 50 Mbit så har det inte hänt.

Så... Att jag skaffade B&W A7 har gjort att jag allt oftare lyssnar på musik eftersom det har blivit så enkelt och smidigt. Det är ju bara att aktivera AiPlay och starta en spellista från Apple Music eller Spotify. Jag behöver inte resa mig upp från soffan för att hämta en CD-skiva i något annat rum.

Varför har du inte uppgraderat från Maverick till Yosemite nu när version 10.10.4 är ute som åtgärdat alla nybuggar och betaproblem.
Citera
2015-07-21, 21:27
  #171
Medlem
Hm, då skall vi se.

en Mac mini late 2014
- mediadator i vardagsrummet, här lagras film och dylikt som sedan kan strömmas runt i hemmet (sovrummet via plex)

en mac mini late 2010
- Sovrumsdatorn, kommer åt allt via plex och nätverket.

en Iphone 6 16gb.
- ptja en mobiltelefon.

en Ipad mini med retina display
- läsa böcker är rätt kul

en macbook pro retina 2013
- arbets och surfdator, primärdatorn.
Citera
2016-04-25, 21:46
  #172
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extreme75
Varför har du inte uppgraderat från Maverick till Yosemite nu när version 10.10.4 är ute som åtgärdat alla nybuggar och betaproblem.

Nu har jag El Capitan...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback