Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2012-04-23, 17:06
  #49
Medlem
Fezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZEUS.
ja det är ju säkrast ur alla perspektivt. alla får inte tren hosta. en gång har jag fått det. i denna kuren ingen än så länge på 4v

mvh

Får hoppas på att det var otur idag då. Kom ju en skvätt blod med upp i nålen när jag drog ur sprutan. Gick Fortum eftersom hostan var fullt blommande då och jag fick leta en yta att lägga sprutan på och en yta att lägga mig på går över på 10 min men känns fortfarande i lungorna nu fyra timmar efter... som man har spurtat i ett 2000meterslopp och har blodansamling kvar i munnen och smärta i lungorna.
Citera
2018-12-19, 11:35
  #50
Medlem
Återupplivar tråden med att fråga vilket område på kroppen som är säkrast från att ”inte få” trenhosta? Trött på att jag får skiten var 5:te spruta i skinkan 🙄
Citera
2018-12-19, 12:08
  #51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TerryCrewz
Återupplivar tråden med att fråga vilket område på kroppen som är säkrast från att ”inte få” trenhosta? Trött på att jag får skiten var 5:te spruta i skinkan 🙄

Tror inte det finns något säkrare ställe, men ställen där man kan använda kortare kanyl borde vara mindre risk för att gå igenom en blodådra och få in oljan där så t.ex. axlarna där man kan använda relativt kort nål borde vara mindre risk för hosta.

När du väl känner att du börjar få trenhosta så ta små snabba andetag, inga djupa andetag och håll emot hostningarna så du inte hostar för så fort du hostar 1 gång så kommer det fortsätta, jag har iaf klarat mig från alla mina trenhostningar genom att ta små snabba andetag tills jag känner att det är över.
Citera
2018-12-19, 13:19
  #52
Medlem
Riktigt grymt svar tbx från dig. Man tackar och bugar för svaret😁


Citat:
Ursprungligen postat av Manbat
Tror inte det finns något säkrare ställe, men ställen där man kan använda kortare kanyl borde vara mindre risk för att gå igenom en blodådra och få in oljan där så t.ex. axlarna där man kan använda relativt kort nål borde vara mindre risk för hosta.

När du väl känner att du börjar få trenhosta så ta små snabba andetag, inga djupa andetag och håll emot hostningarna så du inte hostar för så fort du hostar 1 gång så kommer det fortsätta, jag har iaf klarat mig från alla mina trenhostningar genom att ta små snabba andetag tills jag känner att det är över.
Citera
2018-12-21, 17:21
  #53
Medlem
Fezs avatar
https://youtu.be/kWfsF3ttKXE

En del intressant info här
Citera
2019-01-03, 17:11
  #54
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Mitt bästa tips är att ha en glas med kall dryck ifall det skulle börja, sen som tidigare skrivit. Ta extremt små andetag och ge inte efter kittlingarna att hosta.

Men mitt bästa tips är nog att aspirerar och blörja med att injicera 0.2ml olja och vänta minst 30s och sen kör 0.2ml till och vänta 30s. Jag gör så och sen skjuter jag in resten om den kittlande känslan av trenhosta inte infunnitn sig!

Mvh!
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback