2009-05-09, 23:47
Hej!
(för att lättare förstå texten så kan jag nämna att jag har 3 hårddiskar på min dator, C, D och E.
C - ca 60 Gb
D - ca 60 Gb
E - ca 3,5 Gb
Har precis gjort följande:
- Blåst rent burken med kompressor. Ganska försiktigt dock.
- Tagit bort och lagt till partition. (hårddisk E)
- Formaterat om hårddisk E.
- Installerat windows på hårddisk C.
- Installerat drivrutiner, ouppdaterade dock.
Innan hade jag installerat Windows på min recover-hårddisk som var för liten, så minnet tog slut när jag tankade saker hela tiden, eller spelade spel.
Skitsamma, nu hade jag gjort följande saker ovan, och sedan satt mig för att spela lite Battle Grounds 2 (mod till Half-Life 2, grymt bra)
...efter en stund så hakar spelet upp sig, varpå jag efter en stunds väntan stänger av datorn på knappen.
När jag sedan startar datorn igen så tar det en JÄKLA tid att starta den.
Efter detta har jag gjort följande:
- Tagit bort och lagt till partition. (hårddisk C)
- Formaterat om och installerat om Windows på hårddisk C.
Och skiten funkar fortfarande inte! Det är ju som om jag hade haft en helt ny dator ju!
Extra punkter:
- Att ta bort och lägga till partitioner skader väl inte hårdvaran? För det är det enda jag kan tänka mig vara fel.
- Jag är relativt säker på att det inte var något krux att starta datorn efter att ha blåst rent den. Har gjort detta massor av gånger dessutom, och aldrig stött på något fel.
-Jag har en piratkopia av Windows XP som alltid har fungerat jättebra.
Vad är felet? Varför tar det sån tid att starta datorn?
Det som visas i ca två minuter är den där lilla loggan med "Intel Inside", som bara ska vara där ett par sekunder.
Tacksam för att hjälp jag får!
(för att lättare förstå texten så kan jag nämna att jag har 3 hårddiskar på min dator, C, D och E.
C - ca 60 Gb
D - ca 60 Gb
E - ca 3,5 Gb
Har precis gjort följande:
- Blåst rent burken med kompressor. Ganska försiktigt dock.
- Tagit bort och lagt till partition. (hårddisk E)
- Formaterat om hårddisk E.
- Installerat windows på hårddisk C.
Innan hade jag installerat Windows på min recover-hårddisk som var för liten, så minnet tog slut när jag tankade saker hela tiden, eller spelade spel.
Skitsamma, nu hade jag gjort följande saker ovan, och sedan satt mig för att spela lite Battle Grounds 2 (mod till Half-Life 2, grymt bra)
...efter en stund så hakar spelet upp sig, varpå jag efter en stunds väntan stänger av datorn på knappen.
När jag sedan startar datorn igen så tar det en JÄKLA tid att starta den.
Efter detta har jag gjort följande:
- Tagit bort och lagt till partition. (hårddisk C)
- Formaterat om och installerat om Windows på hårddisk C.
Och skiten funkar fortfarande inte! Det är ju som om jag hade haft en helt ny dator ju!
Extra punkter:
- Att ta bort och lägga till partitioner skader väl inte hårdvaran? För det är det enda jag kan tänka mig vara fel.
- Jag är relativt säker på att det inte var något krux att starta datorn efter att ha blåst rent den. Har gjort detta massor av gånger dessutom, och aldrig stött på något fel.
-Jag har en piratkopia av Windows XP som alltid har fungerat jättebra.
Vad är felet? Varför tar det sån tid att starta datorn?
Det som visas i ca två minuter är den där lilla loggan med "Intel Inside", som bara ska vara där ett par sekunder.
Tacksam för att hjälp jag får!