Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2009-05-14, 20:49
  #85
Medlem
ICeCruZers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJN
äh det är bara nyhetens behag, sen skiter alla i dig och din munkvagn (inte läst hela tråden, du kanske redan har kommit på det). Att det ser ut att vara lönsamt är för att de står där man mest anar det. Dvs på marknader och festivaler. Där blir folk hungriga och finns det inget annat att välja på än massa onyttigheter, ja då köper folk onyttigheter. Inte fan springer jag ner till din munkvagn en tisdagmorgon i januari med -18 ute. Då kommer du stå där utan inkomst. Satsa på en korv-vagn istället. Mycket lättare att ha att göra med. Såg en övergiven korv-vagn en gång. Det var lite komiskt.


Jo viss text du har skrivit är san, men om man står på ett ställe där folk bara kommer en gång som festivaler, hamnar, flygplats, en stor turist ort på sommarenn osv. Då går de ju bättre än o stå på kyrkotorget i dalarna.
Citera
2009-05-15, 18:51
  #86
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJN
äh det är bara nyhetens behag, sen skiter alla i dig och din munkvagn (inte läst hela tråden, du kanske redan har kommit på det). Att det ser ut att vara lönsamt är för att de står där man mest anar det. Dvs på marknader och festivaler. Där blir folk hungriga och finns det inget annat att välja på än massa onyttigheter, ja då köper folk onyttigheter. Inte fan springer jag ner till din munkvagn en tisdagmorgon i januari med -18 ute. Då kommer du stå där utan inkomst. Satsa på en korv-vagn istället. Mycket lättare att ha att göra med. Såg en övergiven korv-vagn en gång. Det var lite komiskt.

Vad baserar du det på då? Du får det att låta som ren fakta, vilket det omöjligen kan vara. Det finns massvis med exempel på munkvagnar som stått på samma ställe i flera år och fortfarande står där, och säljer en massa munkar. EKO-hallen i kristianstad, där står en kille med munkvagn (fin-fina munkar dessutom) och han har vart där länge nu. Infe fanken skulle han stå kvar om pengarna inte rullade in.

Det handlar om att göra marknadsundersökning innan man drar igång. Sen är ju det fina med just en vagn att man kan flytta den jäkeln om det visar sig att man valt fel ställe.

"Inte fan springer jag ner till din munkvagn en tisdagmorgon i januari med -18 ute. Då kommer du stå där utan inkomst. Satsa på en korv-vagn istället. "

Detta måste vara bland det dummare jag läst i tråden. Det har redan konstaterats om att den primära kundgruppen kommer bestå av impulsköpare, väldigt få människor kommer gå eller köra någon vidare sträcka för att köpa munkar. Menar du att du skulle springa ut i -18c för att köpa en kokt korv? Det skulle då verkligen inte jag göra iaf.

Sen vet jag inte om kylan blir ett plus eller minus, känns som munkar kan klara sig bra både på sommaren och vintern. På vintern t.ex. är det inte fel att äta eller dricka något varm, så om du går förbi enmunkvagn och känner den underbara doften lär du bli ganska sugen på en varm munk med en kopp kaffe.
Citera
2011-04-24, 20:46
  #87
Medlem
Limpars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ICeCruZer
Går i tankarna på att köpa en munkvagn och göra färska delikata munkar.
Undrar nu om kunder finns för en munk vagn?
Skulle inte tanken locka när man känner den underbara doften av nygjorda färska munkar, att köpa en - två eller en kartong?

Postar detta ämne här eftersom den handlar om matlagning -> efterrätter osv. Ni på detta forum kanske vet vad ni skulle tänka om ni skulle känna lukten eller se vagnen?!
Tackar i förhand för seriösa svar.

Hur gick det för dig?
En uppföljning?
Citera
2014-10-14, 23:33
  #88
Moderator
HelgeBuks avatar
Går i ungefär samma tankar, så jag skulle också vilja veta hur det gick. Inte nödvändigtvis från TS men från någon som har tagit steget!
Citera
2014-12-17, 12:32
  #89
Medlem
Ratis avatar
Jag hade varit en daglig kund.
Citera
2014-12-17, 18:56
  #90
Medlem
BlueStars avatar
Godis, frukt och snacks --> Bakning, matbröd och kakor
/Moderator
Citera
2014-12-18, 21:07
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Godis, frukt och snacks --> Bakning, matbröd och kakor
/Moderator


I Holland finns flera i var stad som gör oliebollen" -de verkar ha god kommers.Särskilt vinterhalvåret.
Citera
2015-01-04, 16:24
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Går i ungefär samma tankar, så jag skulle också vilja veta hur det gick. Inte nödvändigtvis från TS men från någon sDom har tagit steget!
Det är superroligt att leva ut sin dröm, om man kan göra det på en snäv budget gör det inte så ont när det kollapsar.
Har drivit utomhuskök på spelningar, kokplattor+kastruller och ugn samt bakbord och servering, superkul att få allt (utom köksgrejerna) serverat till en, då är det lite "släpp allt" känslan så kan man sitta i sitt spektrum och göra ditt. Kul jobb!
Citera
2017-03-26, 21:46
  #93
Medlem
Elementarts avatar
Funkar det här tricket? I klippet så påstår dem att man ska kunna värma munkar i mikron 10-12 sek som har hårdnat för att få dem fräscha och mjuka igen, så att de ska bli som nya. https://www.youtube.com/watch?v=SWdV...utu.be&t=1m48s
Citera
2017-03-27, 13:34
  #94
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ICeCruZer
Går i tankarna på att köpa en munkvagn och göra färska delikata munkar.
Undrar nu om kunder finns för en munk vagn?
Skulle inte tanken locka när man känner den underbara doften av nygjorda färska munkar, att köpa en - två eller en kartong?

Postar detta ämne här eftersom den handlar om matlagning -> efterrätter osv. Ni på detta forum kanske vet vad ni skulle tänka om ni skulle känna lukten eller se vagnen?!
Tackar i förhand för seriösa svar.
Jag skulle köpa i tanken att mat aldrig är fel.
Citera
2017-03-29, 18:18
  #95
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Ja tack! gud va gott!! vilken tid ska jag komma!!
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback