2009-12-12, 02:41
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Urfaust - Verflucht Das Blenden Der Erscheinung

HYAAAAAAAAAAAAAAAA-AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHH!

http://www.youtube.com/watch?v=TK5y4dslqfU

Nu får du allt ta och ge dig, det där är ju fan Nine Inch Nails on crack och smurfsång.

EDIT
NP: Naglfar - I Am Vengeance

Här snackar vi allsång, visserligen melodic black metal, men kukar i skymningen nu ska vi inte vara genrebögar.

I am vengeance incarnate, your futile world I shall desecrate
I bear the mark of all demons like an aura that drips of venom
I am the bringer of the final war
Your god lies dead in his own shit and gore
Rest assure that all of you will die
You insolent fools shall breath no more

Och..

shall cleanse the earth from the worms of the human breed
Revel in the blood of my sworn enemies
Grind their bones into the dust... bloodlust!

Eller varför inte smaka på öppningsraden;
Humanity what have you ever done for me?

http://www.youtube.com/watch?v=1wXDPH_at0I

I övrigt borde tråden döpas om till - "vilken metal/extremmetal lyssnar du på just nu?"
Så jävla tråkigt att inte kunna diskutera (för att ta exempel) Cradle of Filth eller In Flames, för dom - "är ju inte metal övh".
Vissa utav oss har bredare musiksmak än det mest obskyra något fult litet land har producerat i en potatisbod.
Senast redigerad av BrainDisorder 2009-12-12 kl. 02:49.
Citera
2009-12-12, 10:24
Medlem
enghells avatar
Perdition - Total Massmurder
Citera
2009-12-12, 13:55
Bannlyst
Dark Funeral - Stigmata. Håller på att lyssna igenom nya skivan. Den här låten låter stundvis EXAKT som An apprentice of Satan från Diabolus Interium, måste ju vara medvetet av bandet.
Citera
2009-12-12, 14:17
Medlem
von_Ss avatar
FUKPIG

http://www.youtube.com/watch?v=Rb0uyROGz8I&feature=related
Citera
2009-12-12, 14:27
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
I övrigt borde tråden döpas om till - "vilken metal/extremmetal lyssnar du på just nu?"
Så jävla tråkigt att inte kunna diskutera (för att ta exempel) Cradle of Filth eller In Flames, för dom - "är ju inte metal övh".
Vissa utav oss har bredare musiksmak än det mest obskyra något fult litet land har producerat i en potatisbod.

Håller med om "extremmetal". Man vill ju slänga in lite annat än DSO och Marduk i tråden.
Citera
2009-12-12, 15:29
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Håller med om "extremmetal". Man vill ju slänga in lite annat än DSO och Marduk i tråden.
Lyssna på något annat då.

Jag tycker inte att trams som in flames hör hemma i denna tråden, annars kan man ju likväl tillåta att folk postar om all annan möjlig musik som inte heller är metal.
Eller ska man kanske dra en linje vid att vissa skivor är ok att posta om men inte andra?

Nej, det är bättre att hålla det såhär.
Står er fritt att skapa en ny tråd där andra subgenrer är tillåtna.

Ulver - Capitel III: Graablick blev hun vaer
Citera
2009-12-12, 15:45
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
AJ FAN! Där högg jag i sten väldigt hårt. My bad my bad my bad...det där brukar inte hända. Fritt fram för hån om ni så vill.
Givetvis tycker jag den låten är magisk också, men SEN var det tamigfan ingen mer. Det är jag säker på.
(får väl tillägga att det var längesen jag körde någon av de två skivorna innan Reinkaos)
Jag tycker att alla låtar utom "Soulreaper" är magiska, men inte lika magiska som alla låtar på "Reinkaos" (där "Maha Kali" såklart är överlägset bäst).

NP: County Medical Examiners - Necrotic Apologues

Musik behöver inte vara nyskapande för att vara bra, ibland räcker det att kopiera Carcass.
Citera
2009-12-12, 17:09
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Jag tycker att alla låtar utom "Soulreaper" är magiska, men inte lika magiska som alla låtar på "Reinkaos" (där "Maha Kali" såklart är överlägset bäst).

NP: County Medical Examiners - Necrotic Apologues

Musik behöver inte vara nyskapande för att vara bra, ibland räcker det att kopiera Carcass.

Jag kanske innehar dålig smak för resten av massan nu, men jag tycker i ärlighetens namn inte att Carcass är bra alls. Jag gillar grind stundtals, och tycker Nasum är ett helt förträffligt bra grindband.
Men Carcass tycker jag inte är bra.. men ska då inflika att jag bara hört "Reek of putrefaction", man kanske ska gå på annat om man ska tycka det är bra?
Appropå grindband så vill jag tipsa om "Relevant few" för de som inte hört dom. Dom är fina.

np: Glorior belli - manifesting the raging beast.
(tycker för övrigt att första plattan är mycket bättre än denna..men nämnda skiva blir bra i sin helhet, lyssnar man på en låt så hamnar den lätt under "dussinlåtar")
Citera
2009-12-12, 17:42
Medlem
Imperishables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Om Alcest är black metal så går väl det här bra också:

NP: Muse - Uprising

Ska snart byta till Lady Gaga, den kända black metal-sångerskan.

Var det inte du som tyckte att black metals enda kriterium var satanism och Mayhem därför inte var black men Reinkaos (som ju är melodic death?) var det?

Och det är ju en viss skillnad på Neige och Lady Gaga, för Peste Noire är väl black även enligt dig?
Citera
2009-12-12, 19:02
Medlem
Byfånes avatar
Denna förkastliga luciatåg firar jag med någon bira och SILENCER!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=7kDuGlw2NUo
Citera
2009-12-13, 00:10
Medlem
Pescis avatar
Bolt Thrower - In Battle There Is No Law
Grymt köttigt riff
Citera
2009-12-13, 01:08
Medlem
MixPixs avatar
Nifelheim, servants of darkness.

Har precis upptäckt hur riktigt bra black dom egentligen gör, synd bara att jag har undvikit denna cd sen första lyssningen för ett par år sen.

Grymt underskattade, om ni gillar black så ta er tid och lyssna in detta band, något udda men ack så bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in