Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2002-04-12, 11:35
  #1
Tja!

Skulle vilja veta hur man knäcker ett Novell Netware 3 och senare

om någon har en bra idé så är den välkommen..:-)
Citera
2002-04-12, 12:05
  #2
Medlem
Ph0nys avatar
Hmm ..

Jag tror det kommer bli en ganska svår nöt för dig att knäcka, det finns visserligen några exploits ute, MEN dessa är till 99% gjorde om man har ADMIN redan. Men leta nå exploits å testa. Ank. Diskett Exploiten funkar inte längre. Ank.
Citera
2002-04-12, 12:11
  #3
Medlem
Jag skulle rekomendera en titt på Pandora, ett mycket trevligt program om man skall testa säkerheten på ett novell-nätverk.

http//www.nmrc.org/

/LoomChild
Citera
2002-04-13, 03:13
  #4
Medlem
Många bryr sig inte ens om att sätta nytt lösen för supervisor.... :cry:

/moliate
Citera
2002-04-13, 06:53
  #5
Medlem
Jag har sett guider på hur man krypterar upp och h4xX0riZar novellen utan att ha ADMIN acess... Men det är troligtvis mycket krångligt och jobbigt :P
Citera
2002-04-14, 02:36
  #6
Medlem
Ph0nys avatar
Mmm ..

Ja. Men vad ger Supervisor konto. Imo. Inget.

En liten "exploit" är att testa att logga in på alla skrivarnamn som finns inom nätverket. För ibland kan det vara så illa att Novell på något sätt placerar nyskapade servrar i Admin "Grenen" i trädet.
Alltså. Skrivarnamn utan lösenord.
Citera
2002-04-14, 20:15
  #7
Hjälp systemet

Enligt en 8O så ska man kunna komma in och få admin rättigheter på servern via Novells Hjälpsystem, detta gäller dock endast på servern och inte på nätverket - och jag vet inte heller vidare hur man gör... Men nu kanske du har fått tillräckligt med bete för att faktiskt jaga bytet ska vara en bugg som följt novell sedan 1.0... Lycka till och skriv ett inlägg om du får reda på något, vill ju också veta då! Jag vet att det involverar "skriv ut en testsida på skrivaren i hjälpen"
Citera
2002-04-14, 22:00
  #8
Medlem
Okunniga admins brukar sätta fel rättigheter på användare.
Ett annat tips är att leka lite med dom olika novell kommandon.


/....
Citera
2002-04-17, 19:30
  #9
Medlem
inte så svårt... det är bara att fixa en keylogger typ catch... för novel. sen så fixar du så att supervisorn sätter sig vid den datan,, (det svåra) =)
sen så finns det alltid roliga grejer du kan göra sen, letat efter nwl.zip där finns det filer som heter login.exe och prop.exe och en fin text fil som man kan läsa så vet man precis hur man hanterar skiten,,, har gjort det några ggr själv... det va på ett 3.11 nätverk... inga problem... =) 8)
Citera
2006-08-01, 12:41
  #10
Medlem
Staineds avatar
Fel post
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback