Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-07, 17:46
  #1
Medlem
Lao Tzus avatar
Kommer Mossad att blanda Lithiumbatterier i dricksvattenreservoarerna för att hindra att motståndarna begår självmord?
Citat:
Drinking water which contains the element lithium may reduce the risk of suicide...However, lithium also has significant and an unpleasant side effects in higher doses, and can be toxic. Any suggestion that it should be added, even in tiny amounts, to drinking water should be treated with caution and researched very thoroughly

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/8025454.stm
Citera
2009-05-08, 16:48
  #2
Medlem
GalnaSmurfens avatar
Riktigt skrämmande, så en hel befolkning ska TVINGAS i vatten med gift i för att det skulle "hjälpa"(zombifiera) en minoritet att inte ta självmord.

Nä fyfan, räcker det inte med att vissa länder redan förgiftar vattnet med fluor?
Citera
2009-05-08, 17:02
  #3
Medlem
LaceyPinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalnaSmurfen
Riktigt skrämmande, så en hel befolkning ska TVINGAS i vatten med gift i för att det skulle "hjälpa"(zombifiera) en minoritet att inte ta självmord.

Nä fyfan, räcker det inte med att vissa länder redan förgiftar vattnet med fluor?

Lithium zombifierar ingen, det stabiliserar humörsvängningar och finns det inget att stablisera så händer ju inget. Lithium är ett salt och ej depressionsdämpande. Tilläggas ska att normaldos är 420 mg per dag, väldigt mycket högre än den otroligt lilla dos som anges i texten.

Fast måste tillägas att det verkar ytterst dumt att tillsätta lithium i dricksvattnet.
Citera
2009-05-08, 19:55
  #4
Medlem
Vidovdans avatar
Oavsett vilket motiv de har så finns helt klart planer på att tillsätta litium i dricksvattnet i England. Här är en länk till.
http://www.telegraph.co.uk/health/he...-suicides.html

Mer exempel på experiment med kemikalier i dricksvattnet, i luften, i maten och vem vet var, finns i Seeds of Destruction av William Engdahl.
http://globalresearch.ca/books/SoD.html (recension av boken här).
__________________
Senast redigerad av Vidovdan 2009-05-08 kl. 20:02.
Citera
2009-05-09, 03:47
  #5
Medlem
GalnaSmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaceyPink
Lithium zombifierar ingen, det stabiliserar humörsvängningar och finns det inget att stablisera så händer ju inget. Lithium är ett salt och ej depressionsdämpande. Tilläggas ska att normaldos är 420 mg per dag, väldigt mycket högre än den otroligt lilla dos som anges i texten.

Fast måste tillägas att det verkar ytterst dumt att tillsätta lithium i dricksvattnet.

Lithium zombifierar visst(dom det är ämnat för), säg vad du vill, jag har personlig erfarenhet och ingenting någon säger gör det faktumet mindre sant.
Citera
2009-05-09, 11:11
  #6
Medlem
En stor mängd medeciner, antibiotika, humörstabiliserare medmera har hittats i USA's vatten,

Citat:
A vast array of pharmaceuticals — including antibiotics, anti-convulsants, mood stabilizers and sex hormones — have been found in the drinking water supplies of at least 41 million Americans, an Associated Press investigation shows.

http://www.usatoday.com/news/nation/...ap-water_N.htm
Citera
2009-05-10, 16:31
  #7
Medlem
LaceyPinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalnaSmurfen
Lithium zombifierar visst(dom det är ämnat för), säg vad du vill, jag har personlig erfarenhet och ingenting någon säger gör det faktumet mindre sant.

Jag är bipolär och går på Lithium och Lamictal.
Lithium är en stabiliserare som tar bort svängningarna, man kan uppleva det som att man blir mindre känslosam. Men om du har blivit zombifierad av den borde du verkligen sluta, för då har du fått fel effekt av den.
Citera
2009-05-12, 18:45
  #8
Medlem
axelcarlings avatar
Hade en kollega som gick på lithium för något år sedan.

En bieffekt var att han fick mer tarmaktiviteter, han satt länge och ofta på toaletten (tvåan).

Verkar ytterst dumt att USA (Israel) skall göra detta.
Citera
2009-05-13, 11:31
  #9
Medlem
GalnaSmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaceyPink
Jag är bipolär och går på Lithium och Lamictal.
Lithium är en stabiliserare som tar bort svängningarna, man kan uppleva det som att man blir mindre känslosam. Men om du har blivit zombifierad av den borde du verkligen sluta, för då har du fått fel effekt av den.

Tar bort svängningarna är vad jag kallar zombifierad, alla ska vara likadana, och är någon lite annorlunda är det fel på honom.. då måste hans svängningar plattas till.

Jag lider med dig, själv har jag slutat medicinera helt och hållet då jag insåg att medicinering gjorde mig apatisk, jag ser det inte längre som en sjukdom, utan snarare en gåva.

Det är ju JAG med sjukdom eller inte, tar du bort något från mig så är jag inte mig själv längre.
Citera
2009-05-13, 23:18
  #10
Medlem
Lao Tzus avatar
Frågan är om dom försöker göra folk till ovetande självmordsbombare
Citat:
Litium har även tidigare använts för framställning av vätebomber

http://sv.wikipedia.org/wiki/Litium

Men den medicinska effekten kan tydligen vara positiv
Citat:
A study in 2009 at Oita University in Japan published in the British Journal of Psychiatry communities whose water contained larger amounts of lithium, had significantly lower suicide rates.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium
Citera
2009-05-13, 23:29
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalnaSmurfen
Det är ju JAG med sjukdom eller inte, tar du bort något från mig så är jag inte mig själv längre.
Resonerar du likadant om du bryter benet?

Det är ju JAG med brytna benet, gipsar jag och läker det brytna benet så är jag inte mig själv längre.
Citera
2009-05-14, 13:19
  #12
Medlem
GalnaSmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars365
Resonerar du likadant om du bryter benet?

Det är ju JAG med brytna benet, gipsar jag och läker det brytna benet så är jag inte mig själv längre.

Det är ju inte riktigt samma sak då min personlighet inte förändras av brytet ben, tänk efter nästa gång.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback