Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-25, 20:23
  #1633
Medlem
flipsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Hon fick mig att bli en bättre människa tror jag. Att en sån liten pippi har så mycket fighting spirit värmer verkligen.

Burran fick mig att bli en gladare människa. Nu har jag inget kvar.

HUR kan de stänga ner kameran? Jag ska stämma de j-larna.
2009-06-25, 23:02
  #1634
Medlem
Billeballes avatar
Jag blir så rörd...av de senaste inläggen..kvittertjej o godaste pip..
så söta ni är..
men jag tycker det är bra hon inte strålas längre..kan ju bli kokt i knoppen..

Nu rotar jag fästingar efter att ha skenat runt i fågelkvitterskog för att få fart på magen på min förstoppade hund.
De dj-igaste jag vart med om ..att magen totalstrejkar .

Angående vår älskade lilla rubbande burrande Burra..tycker jag att NA bör ge oss en slutrapport om hur det gick med Burra bo och ägg.

Men vem går in där nu när Burran e väck

Pst ,jag saknar alla med de sötaste komments som får mej att le.

Vi kanske kan fortsätta forska i hur det går för Tha Pippi nr uno

Kanske Burran stannade i holken för att hon var så fin o ville inte såra Burre..hon insåg..denne man duger ikke..om jag stannar här kanske han drar vidare..o jag kan finna en mer duglig för släktets vidare utveckling..
Eller vare bara så att det var för kallt o hon lämnade boet för länge ..tio min i kylan..för att mannen ikke hittade insekter ens nog till sej själv den arme kraken..vad vet vi?
__________________
Senast redigerad av Billeballe 2009-06-25 kl. 23:28.
2009-06-26, 03:06
  #1635
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Den här tråden har blivit djävligt creepy....
2009-06-26, 03:52
  #1636
Medlem
Billeballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Den här tråden har blivit djävligt creepy....

2009-06-26, 08:48
  #1637
Medlem
Gabriel Knights avatar
Det bara buffrar för mig, har de stängt kameran?

Stackars Burran som inte fick några ungar i år men jag hoppas att det går bättre nästa gång

Tack för alla fina stunder du gett mig Burran och lycka till
2009-06-26, 12:02
  #1638
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Det bara buffrar för mig, har de stängt kameran?

Stackars Burran som inte fick några ungar i år men jag hoppas att det går bättre nästa gång

Tack för alla fina stunder du gett mig Burran och lycka till
Hon hinner gott och väl med en kull till i år, även om hon flyttar och skaffar ny man. Blåmesar får ofta två kullar även när allt går som det ska, och nu har det ju blivit varmt och fint!
2009-06-26, 15:08
  #1639
Medlem
Billeballes avatar
Hon var så söt när näbben småflippra o hon hade huvudet på sned och titta mot holköppningen o taket..

Hon vänslades med sin kille vet jag bestämt.

Och när hon stretchade vingarna innan utflyg o de sista småvingarna spreta snabbt...

Tänk att filmas inne dygnet runt, huvva..men hon höll ställningarna..var så fin o skötsam hela tiden. Låg aldrig och slog dank.

Burran glömmer man aldrig.
2009-06-26, 15:15
  #1640
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billeballe
Hon var så söt när näbben småflippra o hon hade huvudet på sned och titta mot holköppningen o taket..

Hon vänslades med sin kille vet jag bestämt.

Och när hon stretchade vingarna innan utflyg o de sista småvingarna spreta snabbt...

Tänk att filmas inne dygnet runt, huvva..men hon höll ställningarna..var så fin o skötsam hela tiden. Låg aldrig och slog dank.

Burran glömmer man aldrig.
Kan bara hålla med. En bättre fågelmamma kunde inte ev ungar kunnat få. Äh nu blir jag så där sentimental igen.
2009-06-26, 15:19
  #1641
Medlem
Filuren89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Kan bara hålla med. En bättre fågelmamma kunde inte ev ungar kunnat få. Äh nu blir jag så där sentimental igen.

haha :P häromdan va det 4 fågelungar uppe på grannens tak, o så kom katten, hörde grannarna skrika tusan, "nej ta dem inte" så kom den andra pissgrannen "JA katten ät upp alla!" jävla svin, riktigt tråkig gubbe utan jobb i flera år.
2009-06-26, 15:30
  #1642
Medlem
Billeballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filuren89
haha :P häromdan va det 4 fågelungar uppe på grannens tak, o så kom katten, hörde grannarna skrika tusan, "nej ta dem inte" så kom den andra pissgrannen "JA katten ät upp alla!" jävla svin, riktigt tråkig gubbe utan jobb i flera år.

Den pissgrannen kan man spreja hårspray på o tillsätta tändsticka o leka lite med. Grrr

Skickan till Korpilombolo att bygga fågelholkar resten av sitt ynka liv.
2009-06-26, 16:06
  #1643
Medlem
Softis...s avatar
Hej då Burran, hej då äggisarna. Hoppas vi ses nästa år igen.

Det är nog skönt för Burran att få komma ut och sträcka på vingarna. Det vackra och varma vädret lockade nog ut henne efter två månaders ruvande i holken.

Tack alla burranvänner som deltagit i denna tråd. Det finns empati i världen trots allt.

Burran, jag saknar dig.
2009-06-26, 17:40
  #1644
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Nej, nu stänger vi denna tråd. Samtalsämnet har ju varit holken och kameran. Utan holk och utan kamera, inte mycket kvar att diskutera.

Vi får väl hoppas på en ny holk, med nya ägg i nästa vår istället.

/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback