Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-17, 21:15
  #133
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
Jag lyssnade precis på p3's dokumentär angående Billy Butt och karln är vidrig bortom sans.
hur han konsekvent skyller på alla andra och hur han tycker att det är ok att TJATA på 17 åriga tjejer en masse För att få sex är inte bara sving beteende, det är bara sinnessjukt.

Hur han resonerar, hur han försöker förklara sig och hur han fortfarande anser att det han har gjort är ok är fantastisk fascinerande måste jag säga.

Gubben förtjänar all skit han får måste jag säga för han är totalt jävla världsfrånvänd. Han verkar verkligen ha ställt till ett helvete för dom här unga naiva tjejerna som inget hellre ville än att få lite stjärnglans.

Fy fan för denna patetiska ursäkt till "man".

Du tramsar nu. Han våldtog inte någon, men blev ändå dömd för det.

Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Nu skall jag naturligtvis inte försvara Billy Butt...Men,det kanske inte är så lätt för en medelålders man att stå emot dom unga,snygga tjejer som gärna gör en gentjänst för att få en lite puff i artistvärlden.Jag tror många kända kvinnliga artister genom åren "bjudit till" lite för att nå en position...

Ja det lär nog snarare vara majoriteten som gjort det.
Citera
2015-04-17, 21:19
  #134
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
Jag lyssnade precis på p3's dokumentär angående Billy Butt och karln är vidrig bortom sans.
hur han konsekvent skyller på alla andra och hur han tycker att det är ok att TJATA på 17 åriga tjejer en masse För att få sex är inte bara sving beteende, det är bara sinnessjukt.

Hur han resonerar, hur han försöker förklara sig och hur han fortfarande anser att det han har gjort är ok är fantastisk fascinerande måste jag säga.

Gubben förtjänar all skit han får måste jag säga för han är totalt jävla världsfrånvänd. Han verkar verkligen ha ställt till ett helvete för dom här unga naiva tjejerna som inget hellre ville än att få lite stjärnglans.

Fy fan för denna patetiska ursäkt till "man".

Håller med. Efter att ha lyssnat på P3-dokumentär så har jag ändrat uppfattning. Tidigare var jag tveksam till om han var skyldig, men i de fall man valt att åtala för våldtäkt har det nog faktiskt rört sig om just det. Åklagaren sållade bort många fall där det inte alls handlade om våldtäkt utan snarare sexuellt utnyttjande. Men han är ett manipulativt as som lyckats lura många att han är oskyldig.
Citera
2015-04-19, 14:24
  #135
Medlem
nins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Håller med. Efter att ha lyssnat på P3-dokumentär så har jag ändrat uppfattning. Tidigare var jag tveksam till om han var skyldig, men i de fall man valt att åtala för våldtäkt har det nog faktiskt rört sig om just det. Åklagaren sållade bort många fall där det inte alls handlade om våldtäkt utan snarare sexuellt utnyttjande. Men han är ett manipulativt as som lyckats lura många att han är oskyldig.
Ursäkta. Det är en väsentlig skillnad mellan att begå ett lagbrott och vara en moraliskt tveksam person.
Citera
2015-04-19, 16:38
  #136
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nin
Ursäkta. Det är en väsentlig skillnad mellan att begå ett lagbrott och vara en moraliskt tveksam person.

Varför denna vilja att försvara honom?
Citera
2015-04-19, 20:51
  #137
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nin
Ursäkta. Det är en väsentlig skillnad mellan att begå ett lagbrott och vara en moraliskt tveksam person.

Läs mitt inlägg - jag hävdar att det numera står rätt klart för mig att han faktiskt begått brottet våldtäkt, och att det inte rörde sig om tjejer som han tjatade till sig sex med. De fallen fanns också, men där väcktes aldrig åtal.
Citera
2015-04-21, 01:54
  #138
Medlem
nins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
Varför denna vilja att försvara honom?
Jag försvara inte han utan påpekar att det är en väsentlig skillnad.
Citera
2015-04-21, 01:55
  #139
Medlem
nins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Läs mitt inlägg - jag hävdar att det numera står rätt klart för mig att han faktiskt begått brottet våldtäkt, och att det inte rörde sig om tjejer som han tjatade till sig sex med. De fallen fanns också, men där väcktes aldrig åtal.
Så efter P3 dokumentären så ändrar du åsikt?
Citera
2015-04-21, 05:57
  #140
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nin
Så efter P3 dokumentären så ändrar du åsikt?

Är för ung för att nånsin ha varit särskilt påläst om det fallet. Har bara hört gubbiga kollegor som yrat om att "höhö, det var ju inga våldtäkter det där". Nu håller jag öppet för att det faktiskt handlat om riktiga våldtäkter och att tingsrätt OCH hovrätt inte tillämpat lagrummen felaktigt. Jag menar också att Butten varit bra på att vända media i sin riktning och skyddats av att så mycket var sekretessbelagt i målet.
Citera
2015-04-21, 06:25
  #141
Avstängd
TokenOfTimes avatar
Vad jag hörde så begärde han resning men fick ingen.
Citera
2015-04-21, 09:21
  #142
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nin
Så efter P3 dokumentären så ändrar du åsikt?

Jag är av samma åsikt. Likväl jag är för ung för att minnas händelsen men man har ju hört fallet diskuteras under åren.
att lyssna på dokumentären opartiskt tror jag kan ha sina fördelar.

Det mesta han säger faller på sin egen orimlighet. Sen att fel har gjorts i utredningen är det ingen som säger emot men att han skulle vara så oskyldig som han vill påskina (även om han gömmer sig bakom "jag tar på mig att det inte var shysst men jag skulle ALDRIG våldta"-fasaden).

Hur han pratar så distanserat om händelsen, helt utan att förstå att kvinnorna har genomgått något fruktansvärt jobbigt iom rättegång, polisförhör och allt det hysch hysch som var utmärkande för rättegången.

allt detta medan Mr Butt har fått härja fritt i media och berätta son version gång på gång på gång. Bara en sådan sak måste ha tagit på tjejerna rejält.
detta erkänner dock aldrig billy för i hans ögon är han det ENDA offret och detta ger honom rätten att klanka ner på unga tjejer helt utan skrupler.

Det är allt detta som gör att jag tror att han har våldtagit, dock tror jag inte att han ser det som våldtäkt, snarare att han har haft rätt till sex.
Citera
2015-04-21, 09:28
  #143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Du tramsar nu. Han våldtog inte någon, men blev ändå dömd för det.



Ja det lär nog snarare vara majoriteten som gjort det.
Det vet du alltså med 100 % säkerhet. Var du på plats när våldtäkterna inte hände då eller?

Men visst, eftersom han är tät och hyfsat känd borde han väl rent teoretiskt kunna få till det utan att begå våldtäkt, trots att han tyvärr ser ut som en trafikolycka i nyllet och heter Arsle i efternamn.
Citera
2015-04-21, 18:34
  #144
Medlem
Billy Butt var/är ett kräk, mot Alla! Ingen i branschen ställde upp till hans försvar eller ville ens uttala sig. Ingen ville annat än distansera sig! Själv är jag helt övertygad han aldrig i strikt juridisk mening inte utsatte ngn. för våldtäkt. Han fick ett straff för att han var ett jävla svin (och han hade fått det även som Svensk). Billy är så rökt man kan bli i Sverige!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback