Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-01, 18:07
Medlem
Moramannens avatar
Så en man som ligger med kvinnor och återföds som kvinna blir lesbisk. En kvinna som ligger med män och återföds som man blir bög. Vad händer med en lesbisk kvinna när hon återföds? Hon blir då alltså antingen en heterosexuell man eller lesbisk igen. En homosexuell man som dör och återföds blir med samma logik antingen en heterosexuell kvinna eller bög en gång till, eller hur? Vad händer med bi-/pansexuella, ickebinära och genderfluida? Blir de heterosexuella eftersom de fått lite av varje, eller är det just det som gör att de istället återföds med samma läggning? Är en reinkarnerad pedofil fast i att för evigt tända på barn?
Citera
2018-11-01, 19:56
Avstängd
SkogsMotors avatar
"homosexualitet" kan förklaras på ett bibliskt sätt, och det är Romarbrevet 1

Citat:
18The wrath of God is being revealed from heaven against all the godlessness and wickedness of men who suppress the truth by their wickedness. 19For what may be known about God is plain to them, because God has made it plain to them. 20For since the creation of the world God’s invisible qualities, His eternal power and divine nature, have been clearly seen, being understood from His workmanship, so that men are without excuse.

21For although they knew God, they neither glorified Him as God nor gave thanks to Him, but they became futile in their thinking and darkened in their foolish hearts. 22Although they claimed to be wise, they became fools, 23and exchanged the glory of the immortal God for images of mortal man and birds and animals and reptiles.

24Therefore God gave them up in the desires of their hearts to impurity for the dishonoring of their bodies with one another. 25They exchanged the truth of God for a lie, and worshiped and served created things rather than the Creator, who is forever worthy of praise! Amen.

26For this reason God gave them over to dishonorable passions. Even their women exchanged natural relations for unnatural ones. 27Likewise, the men abandoned natural relations with women and burned with lust for one another. Men committed indecent acts with other men, and received in themselves the due penalty for their error.

28Furthermore, since they did not see fit to acknowledge God, He gave them up to a depraved mind, to do what ought not to be done. 29They have become filled with every kind of wickedness, evil, greed, and hatred. They are full of envy, murder, strife, deceit, and malice. They are gossips, 30slanderers, God-haters, insolent, arrogant, and boastful. They invent new forms of evil; they disobey their parents. 31They are senseless, faithless, heartless, merciless.

32Although they know God’s righteous decree that those who do such things are worthy of death, they not only continue to do these things, but also approve of those who practice them.

men som man kan misstänka så är inte det hela historien. Jesus Kristus ska ha nämnt följande genom en samtida profet:

Citat:

f.ö så kan jag avslöja att reinkarnationsläran ska vara ett favoritämne för Satan, ska Jesus Kristus ha berättat genom ett antal samtida profeter:

"When you sin, you waste life. You waste the precious LIFE that came forth from the Father that all things should work well, in order, in holiness, by divine design. Sin introduces corruption and steals from that life, that is necessary for the spiritual ecology of things to run.

"If you were to look at it as a sealed system, with the Father as the source...proceeding through Me and the Holy Spirit - if you were to see this as an enclosed system...(which it is not, by the way) then you would understand that when you take, it has to be replaced. The life force itself must return to the sender, so to speak, to be recycled as new life given forth, new graces imparted. NO, it is not reincarnation. You are born once and die once; reincarnation is a perversion of this truth I am imparting to you, My Love. Yes, it is still Me and I have long wanted to explain this to you.

http://search.stillsmallvoicetriage....langCode=en-US

Senast redigerad av SkogsMotor 2018-11-01 kl. 20:11.
Citera
2018-11-02, 11:36
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsMotor
"homosexualitet" kan förklaras på ett bibliskt sätt, och det är Romarbrevet 1

men som man kan misstänka så är inte det hela historien. Jesus Kristus ska ha nämnt följande genom en samtida profet:

f.ö så kan jag avslöja att reinkarnationsläran ska vara ett favoritämne för Satan, ska Jesus Kristus ha berättat genom ett antal samtida profeter:

"When you sin, you waste life. You waste the precious LIFE that came forth from the Father that all things should work well, in order, in holiness, by divine design. Sin introduces corruption and steals from that life, that is necessary for the spiritual ecology of things to run.

"If you were to look at it as a sealed system, with the Father as the source...proceeding through Me and the Holy Spirit - if you were to see this as an enclosed system...(which it is not, by the way) then you would understand that when you take, it has to be replaced. The life force itself must return to the sender, so to speak, to be recycled as new life given forth, new graces imparted. NO, it is not reincarnation. You are born once and die once; reincarnation is a perversion of this truth I am imparting to you, My Love. Yes, it is still Me and I have long wanted to explain this to you.

http://search.stillsmallvoicetriage....langCode=en-US

Therefore God gave them up in the desires of their hearts to impurity for the dishonoring of their bodies with one another.

Så Gud gjorde dom homosexuella? Är det inte då han som bär skulden för det? Varför skulle det vara fel om det är Gud som gjorde det? Gjorde Gud fel? Om Gud förändrar dig, är du då skyldig till dina handlingar som följer? Har du makten att motstå? Är det rätt att motstå Gud? Blir inte du då Satan, motståndaren?
Citera
2019-07-05, 16:01
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen
Så en man som ligger med kvinnor och återföds som kvinna blir lesbisk. En kvinna som ligger med män och återföds som man blir bög.

Det vill säga om mannen återfötts som man flera liv i sträck, eller kvinnan återfötts som kvinna flera liv i sträck.
Citera
2019-07-05, 16:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Det vill säga om mannen återfötts som man flera liv i sträck, eller kvinnan återfötts som kvinna flera liv i sträck.

Och hur kan det fastställas?
Citera
2019-07-05, 21:13
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Reinkarnationsminnen exempelvis. Studera professor Ian Stevensons gedigna reinkarnations-forskning!
Citera
2019-07-06, 11:53
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Reinkarnationsminnen exempelvis. Studera professor Ian Stevensons gedigna reinkarnations-forskning!

Jag deltar inte i auktoritets-argumentation eller proxydiskussioner,
Citera
2020-09-12, 19:08
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Jag deltar inte i auktoritets-argumentation eller proxydiskussioner,

Vad menas med proxydiskussioner?

Vad har du emot reinkarnationsminnen?
Citera
2020-09-12, 19:27
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Vad menas med proxydiskussioner?

Vad har du emot reinkarnationsminnen?

Kunde inte se himlen ifall inte blev född igen.
Citera
2020-09-13, 13:30
Medlem
Citat:
VÅR KÖNSTILLHÖRIGHET I TIDIGARE LIV...

PÅVERKAR SEXUELL LÄGGNING I DETTA LIV!

Angående orsaker till homosexualitet, visar vetenskapliga studier inom reinkarnationsforskning att en plausibel förklaring kan ligga i ens könstillhörighet i tidigare liv!

Har man exempelvis i flera liv i rad levt i kvinnokroppar och varit förälskad i män, och sedan återfötts i en manskropp i detta liv, verkar det ju logiskt att känslorna för män kan ta överhanden i detta liv...

Vetenskapliga studier gjorda av den amerikanske reinkarnationsforskaren och professorn Ian Stevenson påvisar just detta:

http://www.near-death.com/dale.html

http://www.near-death.com/experience...rnation01.html

"Often children who were members of the opposite sex in their previous life show difficulty in adjusting to the new sex. These problems relating to the 'sex change' can lead to HOMOSEXUALITY later on in their lives. Former girls who were reborn as boys may wish to dress as girls or prefer to play with girls rather than boys."

TILL DISKUSSION:

Vad säger ni, kära älskade vänner?

Håller ni med om att könstillhörighet i tidigare liv kan påverka känslorna i detta liv?

Hur bedriver man vetenskapliga studier kring reinkarnation??
Citera
2020-09-14, 20:10
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Hur bedriver man vetenskapliga studier kring reinkarnation??

Exempelvis salig Profeesor Ian Stevenson gjorde det, och det med stor framgång!
Citera
2020-09-14, 20:33
Medlem
Citat:
Exempelvis salig Profeesor Ian Stevenson gjorde det, och det med stor framgång!

Jag förstår bara inte hur det går till.

Hur testar man och försöker falsifiera att minnena är från ett tidigare liv? Att det inte är neurotiska särdrag hos en människa menar jag.

Sådant som gudsbevis, själens vara eller beskaffenhet och dylikt brukar falla ur vetenskaplig metod. Den fungerar helt enkelt inte.

Normalt kallar man sådant för pseudovetenskap...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback