Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-05-07, 16:48
  #13
Medlem
Aiadans avatar
Ja herrejävlar, som en person som följde darkfall innan det kom, och skaffade ett account vid launch så är det ju pinsamt uppenbart hur dålig den här reviewen är. Jag kan mycket väl tro att han bara spelade tre timmar, och att han inte gjorde mycket av de tre timmarna. Darkfall är ett spel som kommer sälja tack vare reviews och spelare som berättar för sina vänner, att någon postar en sån här review är ju på snudd till sabotage
Citera
2009-05-08, 14:37
  #14
Medlem
Ett litet djurs avatar
Update!

Citat:
So we considered Eurogamer’s offer to have Kieron Gillen re-review our game on their behalf but in the meanwhile they will not take down the original review. We have to decline the offer for a re-review (as if we have a choice) for the following reasons:
...
*The evidence: The reviewer’s supervisor and MMO Editor for Eurogamer spent 2 minutes in the character creator but didn’t create a character. Ed Zitron spent 2 hours 33 minutes logged in the game and the character creator. In this time the reviewer tried 9 different characters. Much of the time was spent creating and deleting these characters. 14 minutes before the reviewer stopped playing Darkfall altogether he said in global chat: “how do I cast spells…..help”. During his entire time in the game he repeatedly asks: “what do I do?” in public chat. After less than an hour logged in the game he speaks in race chat and says “this game is awful” His entire chat log shows someone biased that spent very little time in game, didn’t understand even the very basics right before he stopped playing to write his review. We offered to pay to fly one of Eurogamer’s IT people over here and cover all his expenses so he can also inspect all our logs, verify our claims, and see that they are practically impossible to doctor. Eurogamer refused.
http://forums.darkfallonline.com/sho...96#post3353096

Starkt jobbat, Eurogamer!
Citera
2009-05-08, 15:06
  #15
Medlem
Under---18s avatar
rofl någon får byta jobb nu
Citera
2009-05-08, 15:13
  #16
Medlem
Aiadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Under---18
rofl någon får byta jobb nu
Tveksamt, eurogamer hävdar ju att dom står fullt och fast bakom deras reviewer, även fast det här tydligen inte var första gången han gjort en sån här tabbe

Loggarna visar ju klart och tydligt att han var långt ifrån lämplig att reviewa det här, eller något annat MMORPG.
Citera
2009-05-08, 15:14
  #17
Medlem
MrFingals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
http://forums.darkfallonline.com/sho...96#post3353096

Starkt jobbat, Eurogamer!

Men vilket jävla skämt. Blir verkligen förbannad på sånt där. Visst när ens polare säger att ett spel suger för att han inte vet hur man gör är väl det halvt okej, men om man nu ska föreställa sig vara en seriös journalist ska man fan i mig anstränga sig lite. Fyfan.
Citera
2009-05-08, 16:56
  #18
Medlem
Janne-Taikons avatar
Jag fattar inte att Eurogamer ställer sig bakom snubben och hur kommer nästa review på DF se ut då? Blir det ett högre betyg så förlorar man sitt anseende så det har jag svårt i nuläget att se att de ger, det blir troligtvis till att skaffa liret helt enkelt och är det bättre än 2/10 så kan de dra åt helvete framöver.
Citera
2009-05-08, 17:07
  #19
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
http://forums.darkfallonline.com/sho...96#post3353096

Starkt jobbat, Eurogamer!
Men för fan, ju mer man får veta om allt det här, desto sämre framstår de som i mina ögon. Frågan är exakt hur utbrett den här sortens (brist på) metodologi är bland speljournalisterna i allmänhet? Eurogamers åsikter är iaf för alltid diskvalificerade i mina ögon..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback