Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-06, 00:41
  #1
Medlem
Någon som varit med att bli stoppad på motorvägen för att ha kört för fort?

Civilare eller vanliga polisbilar som plockar en?

Uppsala - Sthlm hänt er där någongång?
Citera
2009-05-06, 00:57
  #2
Medlem
BluesBross avatar
Uppsala - Sthlm har jag faktiskt blivit stoppad av en civilare en gång strax efter avfarten till Knivsta, men aldrig i en vanlig kontroll. Körde åt h-e för fort men civilaren ville bara kolla kortet och kom med lite förmaningar om att jag körde i uppskattningsvis 140 en sommarnatt men han hade inga konkreta bevis så jag slapp undan en bot

Varför undrar du?
__________________
Senast redigerad av BluesBros 2009-05-06 kl. 01:02.
Citera
2009-05-06, 03:52
  #3
Medlem
EvilTouchs avatar
Brukar de stå med laser efter motorvägar/110-vägar (i allmänhet, inte bara uppsala-sthlm)?
Citera
2009-05-06, 06:03
  #4
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilTouch
Brukar de stå med laser efter motorvägar/110-vägar (i allmänhet, inte bara uppsala-sthlm)?

På E18 som går genom Västerås så händer det att dom står uppe på broarna och prickar. Har själv inte råkat ut för det dock men morsan har berättat att hon sett dom stå där rätt ofta.
Citera
2009-05-06, 06:10
  #5
Medlem
Mr.Patrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilTouch
Brukar de stå med laser efter motorvägar/110-vägar (i allmänhet, inte bara uppsala-sthlm)?

Mjo. Därför uppfanns laservarnare och -störare, full gas hela vägen liksom.
Citera
2009-05-06, 07:26
  #6
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
På E18 som går genom Västerås så händer det att dom står uppe på broarna och prickar. Har själv inte råkat ut för det dock men morsan har berättat att hon sett dom stå där rätt ofta.

Det säger morsor hela tiden känns det som. Är hon med så spelar det ingen roll vart man kör för polisen har verkligen stått överallt enligt henne!
Citera
2009-05-06, 07:28
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
På E18 som går genom Västerås så händer det att dom står uppe på broarna och prickar. Har själv inte råkat ut för det dock men morsan har berättat att hon sett dom stå där rätt ofta.

Fast där är ju hastigheten knappast 110 km/h.. men visst förekommer kontroller på motorvägar, ofta på olycksdrabbade sträckor där många kör över hastighetsbegränsningen.
__________________
Senast redigerad av t01 2009-05-06 kl. 07:30.
Citera
2009-05-06, 09:25
  #8
Medlem
det händer att jag kör den sträckan rätt så fort!
är det ofta det står o kollar
tex om jag ligger i 130.. stannar de mig då?
eller tar det bara de som kör 30km/h+ ?
som en hel del gör
Citera
2009-05-07, 00:31
  #9
Medlem
EvilTouchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikoz89
det händer att jag kör den sträckan rätt så fort!
är det ofta det står o kollar
tex om jag ligger i 130.. stannar de mig då?
eller tar det bara de som kör 30km/h+ ?
som en hel del gör

130 på 110-väg? Klart de stoppar dig!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback