Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-05, 09:24
  #1
Medlem
Någon som vet något om mordet på Marie Olsson, hon blev skjuten med en slaktmask natten mellan den 27-28 december 1990 i Nybro?
__________________
Senast redigerad av Nice1 2009-05-05 kl. 09:27.
Citera
2009-05-05, 13:39
  #2
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nice1
Någon som vet något om mordet på Marie Olsson, hon blev skjuten med en slaktmask natten mellan den 27-28 december 1990 i Nybro?

Hon hade tidigare på kvällen varit på fest hos en granne, vars slaktmask hon dödades med. Grannen var ett tag misstänkt för mordet.

Hon var deprimerad (har jag för mig) och polisen var väl inte helt övertygad om att det verkligen rörde sig om mord, eventuellt kan det varit självmord.
Citera
2009-05-05, 15:12
  #3
Medlem
Slaktmask

Förlåt,men vad är en slaktmask ?
Citera
2009-05-05, 15:21
  #4
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Förlåt,men vad är en slaktmask ?

Ett äldre verktyg som används då man har ihjäl kreatur.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Slaktmask

Tidigare i vår var det en lirare i Mellerud som hade ihjäl sin granne med just en slaktmask. Antar det inte tillhör de vanligaste mordvapnen direkt...
Citera
2009-05-05, 17:23
  #5
Medlem
Efterlyst..

Spånar lite här på FB efter att dom skrivit om fallet i Efterlyst bilaga
den 16-17 april.
Jag kände personligen Marie men det har gått så många år så man hade väl tappat hoppet om att få klarhet i vad som hänt.
Vet någon om fallet kommer att tas upp i Tv3?
Citera
2009-05-05, 17:30
  #6
Medlem
fnattens avatar
Misstänkt gm död

Enligt mina källor där nere i Småland tog den misstänkte gärningsmannen livet av sig förra året.
Min källa är förtegen om omständigheterna, men påstår sig även ha ett namn på den misstänkte.
Jag hör för mig vidare för att se om källan kan avslöja mer. H*n, källan alltså, roa sig ofta med att hålla mig på halstret när jag vill ha lite skvaller som jag vet att h*n har information om.
Citera
2009-05-05, 20:29
  #7
Medlem
fnattens avatar
I Kungshall

Dödsfallet skedd troligtvis i ett bostadsområde som heter Kungshall i Nybro. Ett område som på den tiden inte hade det bästa rykte.
Min källa driver med mig. Antingen vet h*n inget eller bara ger sken av det, så jag vet inte mer just nu.
Citera
2009-05-05, 20:40
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ett äldre verktyg som används då man har ihjäl kreatur.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Slaktmask

Tidigare i vår var det en lirare i Mellerud som hade ihjäl sin granne med just en slaktmask. Antar det inte tillhör de vanligaste mordvapnen direkt...
okey
Tack Troian nu är jag med igen.
Citera
2009-05-06, 22:32
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnatten
Enligt mina källor där nere i Småland tog den misstänkte gärningsmannen livet av sig förra året.
Min källa är förtegen om omständigheterna, men påstår sig även ha ett namn på den misstänkte.
Jag hör för mig vidare för att se om källan kan avslöja mer. H*n, källan alltså, roa sig ofta med att hålla mig på halstret när jag vill ha lite skvaller som jag vet att h*n har information om.

Den misstänkte gärnngsmannen?
Det greps väl först en JA (inte 100 på namnet dock) i Kungshall, men som senare släpptes?
Är det denna person du syftar på som den misstänkte gärningsmannen lr vem är det som misstänkt av vem som gärningsman?
Citera
2009-11-26, 19:32
  #10
Medlem
Pocatellos avatar
Här är en tidningsartikel, Östra Småland 7 januari 1991, om slaktmask-mordet:
* Länk till artikeln
* Länk till fortsättning
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback