Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-04, 14:54
  #1
Avstängd
tomatojuices avatar
Synden straffar sig själv i vissa avseenden...

http://www.metro.se/2009/05/03/83909...n-egen-kamera/

En före detta poliskommissarie vid Rikspolisstyrelsen har åtalats för fortkörning i närheten av sitt hem i västra Stockholm.
Ex-polisen ertappades av en stationär fartkamera – ett övervakningssystem som han själv varit med och byggt upp. Den aktuella fartkameran, som han själv även placerat ut, registrerade sju kilometers överträdelse och 2 000 kronor i böter.
Men trots att två trafikpoliser pekar ut sin förre kollega på fotot, bestrider han fortkörningen.
– Därmed ifrågasätter han ju hela identifieringssystemet vi har för den hastighetsövervakning som han själv varit med och skapat, säger Hans Nilsson, förundersökningsledare vid västerortspolisen.
Fortkörningen ägde rum utanför Drottningsholms slott sommaren 2007. Fordonet tillhör ex-kommissarien och föraren bär vid fototillfället solglasögon.
– Jag har så dålig syn att jag helt enkelt inte klarar av att köra med solglasögon. Därför kan det inte vara jag, säger ex-polisen och kamerasystemets grundare i förhör.
I stället uppger den åtalade att det är en närstående anhörig som kört bilen. Vem vill han inte uppge.
Citera
2009-05-04, 15:04
  #2
Medlem
PocketRockets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
1. det var en gammal jävla "nyhet" du kommer med
När är artikeln daterad? Vet att detta hände för länge sedan, men "nyheten" pryder trots allt Metros förstasida idag.

Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
2. Satan vad ointressant
Din subjektiva åsikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
3. Helt off topic, vad är veckans brott i detta???
Ptja, det stod som sagt i tidningen idag.
Citera
2009-05-04, 15:05
  #3
Medlem
Public Enemys avatar
Detta visar bara ytterligare en gång att intagningskraven på polisskolan är för låga i vissa avseenden.
Detta är ett sådant där exemplar som tycker han är smartare än alla andra, och vidhåller sin oskuld, medan omgivningen med stigande förundran undrar varför han över huvud taget försöker slingra sig?(Känns igen från låg-och mellanstadiet)
Varför kan han inte (det jäkla puckot) betala sina böter och knipa ihop som resten av medborgarna får göra?
Citera
2009-05-04, 15:14
  #4
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
1. det var en gammal jävla "nyhet" du kommer med
2. Satan vad ointressant
3. Helt off topic, vad är veckans brott i detta???

Hans inlägg var allafall mer intressant än dina 50 tillsammans.
Citera
2009-05-04, 17:15
  #5
Medlem
Han gör ju bara som alla andra gör = Neka, neka, och åter neka. Jag har fått bilder hem på mig själv i min bil men aldrig har jag behövt betala.
Citera
2009-05-04, 21:02
  #6
Medlem
hur är det med kravet på att identifiera föraren.
skulle det inte bli ägaransvar, så att ägaren av bilen får slanta upp istället?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback