Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-02, 23:22
  #1
Medlem
_Djt_Markuss avatar
Hej!

Jag har börjat träna fotboll igen efter ett par års vila.
Första träningen gick bra och utan problem men i min andra träning började jag märka av en smärta i framsidan av mitt högra lår.
Jag hade inte problem att gå eller springa innan utan detta inträffade såfort jag sköt första skottet.. Jag kände inte att nått gick av eller så i samband med skottet utan märkte bara att de började göra ondare o ondare ju mer jag belastade mitt ben, jag kunde i princip inte alls springa längre och skjuta var nästan helt omöjligt.
Försökte jag alls skjuta eller så gjorde det riktigt ont och jag hade ingen kraft alls i benet.

Jag vilade nån vecka för jag tänkte bara att de va en överbelastning eller att jag inte värmt upp o stretchat ordentligt så jag kollade upp mer om stretchning av låret osv. Jag gick ut för att spela igen och stretchade då låret så mycket det gick. Sprang lite o rörde mig utan problem, sen skjuter jag första skottet och exakt samma smärta direkt.. Det gick inte att fortsätta träna efter de.
Så jag tänkte att jag vilar ännu längre och värmer upp o stetchar ännu mer nästa gång men exakt samma sak inträffade då.

Det som gör mig lite förbryllad är att jag inte känner av det ett dugg innan jag skjuter utan det kommer i samband med första skottet.
Smärtan e över dagen efter träningen och då känner jag inte av det ett dugg.

Nu vill jag veta om nån här kanske vet vad det är som hänt med mitt lår?
Citera
2009-05-03, 00:57
  #2
Medlem
pezrulezhaakons avatar
_Djt_Markus

Hur länge vilade du? Kortare tid än 2v?
Citera
2009-05-03, 12:44
  #3
Medlem
_Djt_Markuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Hur länge vilade du? Kortare tid än 2v?

efter fösta gången jag fick ont vilade jag ca en vecka, andra gången ca 1 och en halv.

tror du de hjälper om jag vilar lite mer än 2 veckor då?
Citera
2009-05-03, 14:34
  #4
Medlem
pezrulezhaakons avatar
_Djt_Markus

Det beror ju på vad det är som är fel. Men om du har vilat som längst 1,5v, och det inte hjälpt så måste du testa att vila längre tid. Det du har är troligtvis inte direkt muskelrelaterat, utan mer sen/fästerelaterat och det tar längre tid att bli av med än muskelproblemen.

Sedan ska du ju helst inte stretcha en kall muskel hårt, utan låta den bli varm innan. Streching är inte bara nyttigt. Det kan vara skadligt också.

Lite rehabträning skulle säkert funka. Ex, lätta benövningar på ett gym.

Hänger problemet kvar även efter nästa viloperiod är det idé att besöka sjukgymnast (OMT/OMI)
Citera
2017-08-02, 17:05
  #5
Medlem
Hur gick det?!
Exakt samma historia för mig, vill dock spela match på fredag....
Citera
2017-08-02, 20:49
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hujjhujj
Hur gick det?!
Exakt samma historia för mig, vill dock spela match på fredag....

Det kanske inte är så smart med tanke på att du förmodligen har någon typ av muskelbristning. Är det Rectus femoris du har ont i?
Citera
2017-08-03, 07:51
  #7
Medlem
DjungelJenss avatar
Exakt samma sak har hänt mig för några år sedan. Sparkade på fotbollen utan att vara uppvärmd. Gjorde ont som fan i framsidan av höger lår. Muskelbristning. Vilade ca 6 månader, sen var det bra. Det är möjligt att skadan egentligen hade läkt tidigare, men jag ville ta det säkra före det osäkra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback