Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-02, 23:57
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Vad du än gör, bosätt dig inte på Andersberg. När jag bodde i Halmstad var det definitivt inget ställe man ville bo på...

Det skall jag undvika!
Citera
2012-07-03, 20:52
  #86
Medlem
Lägg ut en egen annons på blocket och halmstadtorget att du söker bostad. Ta det du får och när du har tillräckligt med poäng (omkring årsskiftet) flyttar du in i en studentlägenhet.

När jag började för tre år sedan hade kåren bostadsgaranti dvs. man hamnade på korridorboendet Krusbäret vilket kan vara allt mellan himmel och jord beroende på vilka som bodde i korridoren.

Bostadssituationen brukar lugna ner sig vid november/december för då har alla med 300+ fått lägenheter.

En chansning är att åka till Halmstad och sätta upp lappar vid alla sommarstugeområden (östra stranden).

Lägg även upp en annons på den här facebookgruppen: http://www.facebook.com/groups/383812404976186/
Citera
2012-07-04, 17:09
  #87
Medlem
SkateBlinds avatar
Enligt HFAB går man inte på poäng till studentlägenheterna precis i studiestarten i augusti.

http://www.hfab.se/Student/
Citera
2012-07-13, 23:55
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benganiolo
Kollat studentlya.nu?

La själv upp en förfrågning runt denna tiden för 3 år sedan. Veckan senare va boende fixat
Hur menar du att du la upp en förfrågan?
Citera
2014-07-12, 00:35
  #89
Medlem
Typorys avatar
Studentboende i Halmstad

Hej!

Jag ska börja studera vid Halmstads universitet nu till höst.
Därför frågar jag vilka andra förmedlingar jag kan vända mig till förutom Hfab (www.hfab.se)?

Jag söker helst inneboende i och med att jag inte vill skriva ut mig från Göteborg, iaf några månader framåt.

Vart hittar man inneboende-annonser?

Tack på förhand
Citera
2014-07-12, 10:08
  #90
Medlem
Knotknets avatar
http://www.destinationhalmstad.se/bo.html
Citera
2014-07-12, 13:21
  #91
Medlem
Lecapitaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typory
Hej!

Jag ska börja studera vid Halmstads universitet nu till höst.
Därför frågar jag vilka andra förmedlingar jag kan vända mig till förutom Hfab (www.hfab.se)?

Jag söker helst inneboende i och med att jag inte vill skriva ut mig från Göteborg, iaf några månader framåt.

Vart hittar man inneboende-annonser?

Tack på förhand
Var inneboende hos en familj i Halmstad i våras, funkade bra. Hittade min lägenhet/rum i en annons på blocket.
Citera
2014-07-15, 17:45
  #92
Medlem
david.johnson.wisconsins avatar
Var är bäst att bo i Halmstad, som student?
Citera
2015-07-25, 18:39
  #93
Medlem
Pixm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david.johnson.wisconsin
Var är bäst att bo i Halmstad, som student?

*bump*
Citera
FromAnotherPlaces avatar

Moderatormeddelande

Postat av FromAnotherPlace 2017-06-29, 18:16
Medlem
Nu finns en FAQ infogad i startinlägget och andra inlägget i tråden. Vänligen läs den för att hitta svar på era frågor innan ni postar i tråden.

/Mod.
2018-09-20, 23:26
  #95
Medlem
Studentlägenhet Halmstad

Hej,

Jag vill börja till SSK i Halmstad. Jag har sökt och kommer nog in. Jag bor ca 3h ifrån Halmstad. Hur ska jag glra med studentboende? Är ca 1års väntetid vad jag fått höra. Jag kan ju inte direkt pendla dit. Hur ska jag göra? Tack på förhand!
Citera
2018-09-20, 23:55
  #96
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolilolz
Hej,

Jag vill börja till SSK i Halmstad. Jag har sökt och kommer nog in. Jag bor ca 3h ifrån Halmstad. Hur ska jag glra med studentboende? Är ca 1års väntetid vad jag fått höra. Jag kan ju inte direkt pendla dit. Hur ska jag göra? Tack på förhand!

Hur du ska göra? Gör som alla andra: AirBnB / Blocket / Facebook-grupper... Leta rum och bli inneboende, gå ihop med någon annan, sov på någons soffa, studentkorridor... eller ja, varför inte tält på campus om det vill sig illa. Är du lite kreativ kan du ju köpa dig en husbil. Eller om du eller föräldrarna är täta: Köp en bostadsrätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback