Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-31, 10:08
  #913
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuldfri
Är dörrarna mellan The Laboratory och Berghain öppna på nyår? Tänker om man kan ta sig in på Berghain den vägen utan att delta i aktiviteterna på Laboratory.

Ja, det bör vara öppet i år. Förra nyår var det öppet under hela perioden vad jag kan minnas. Det var något speciellt att sitta och äta på labbets uteservering samtidigt som det bånkades och stönades från de närliggande mörkerrummen.
Citera
2016-01-03, 06:17
  #914
Avstängd
ulsterboy.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulsterboy.
Vilken klubb är det här? Misstänker att det är i Tyskland och Berlin.

https://www.youtube.com/watch?v=Ui96k86JZ3w
bump
Citera
2016-01-08, 12:28
  #915
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulsterboy.
bump

Tror inte det är i Berlin iaf. Kan direkt stryka berghain, kater blau, kosmonaut, about blank, Matrix och stattbad.

Sen ser det ut att vara något amerikanskt firande med mkt stjärnor, blått och rött och grey goose vodka, 4 juli? Firas nog inte i Berlin? Originallåten är gjord av en italienare, vet inte vem som gjort din version, men namnet låter inte tyskt. Eller? Sen ser inte folket ut att vara i/från Berlin, alldeles för många skjortor och för mkt tuttar.. Jag tippar på ett varmt land!
Citera
2016-01-13, 00:37
  #916
Avstängd
ulsterboy.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanwe
Tror inte det är i Berlin iaf. Kan direkt stryka berghain, kater blau, kosmonaut, about blank, Matrix och stattbad.

Sen ser det ut att vara något amerikanskt firande med mkt stjärnor, blått och rött och grey goose vodka, 4 juli? Firas nog inte i Berlin? Originallåten är gjord av en italienare, vet inte vem som gjort din version, men namnet låter inte tyskt. Eller? Sen ser inte folket ut att vara i/från Berlin, alldeles för många skjortor och för mkt tuttar.. Jag tippar på ett varmt land!
Det måste ju vara någonstans i Tyskland ändå. Snubben som gjorde videon är från Tyskland och dessutom är det många turkliknande folk i klubben.
Citera
2016-01-16, 22:16
  #917
Medlem
Hur är stämningen i Berlins klubbar nu med denna flyktingvåg av unga män?
I Sverige märker jag av obalansen direkt när jag går ut och har svårt att tänka mig att dom inte skulle gå ut där om dom gör det i "tråkiga och dyra Sverige".
Citera
2016-01-17, 00:14
  #918
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filosofen78
Hur är stämningen i Berlins klubbar nu med denna flyktingvåg av unga män?
I Sverige märker jag av obalansen direkt när jag går ut och har svårt att tänka mig att dom inte skulle gå ut där om dom gör det i "tråkiga och dyra Sverige".

Inget du behöver tänka på.
Berlin vet jag inget om, men däremot Hamburg, som även tagit emot väldigt mycket flyktingar.
Flyktingförläggningarna ligger oftast i utkanterna av stan, de allra flesta av flyktingarna tillbringar också merparten av sin tid i den stadsdel som de bor i.
Skillnaden mot Sverige är att en stadsdel i en tyska storstad har precis allt, du behöver egentligen inte lämna stadsdelen, allt finns, affärer, restauranger, läkare, apotek, bageri etc.
Jag har också sett att parkeringsplatserna på flyktingboendet ofta är välfyllda med HH-registrerade bilar, så de flesta verkar ha släkt och vänner som redan bor i Tyskland.
Så 90 % umgås med folk de känner i sin egen stadsdel kan man säga.

Jag går aldrig själv på nattklubb men jag brukar alltid kolla läget och kör/går förbi på partygatorna på helgkvällar/nätter.
Jag har aldrig sett några sådana problem som du avser, däremot tycker jag det är allt som oftast väldigt stökigt och extremt mycket fylleri också.
Folk dricker så in i helvete på fredag/lördagkvällar och sen framåt morgonkvisten kryper de fram längs gatorna..
Citera
2016-03-04, 06:16
  #919
Medlem
Rob.Mooneys avatar
Bokat boende och flyg till berlin över fyra-fem dagar och har som mål att gå ut på klubbar och ev. se lite kulturella saker om man inte mår för kasst. Tänker på hur man ska göra med ID. Framför allt på klubbarna, lämnar passet hemma helt (i Sverige) tänker jag eftersom man inte behöver visa pass(men ID?) inom EU när man flyger. Flög till berlin förra sommaren utan att behöva identifiera mig någongång tror jag. Men var inte ute på klubbar så vet inte hur det funkar där. Vakterna måste väl ändå förstå och godkänna våra nationella ID kort med chip och "holografiska" bilder på? Har ett sånt här. http://www.jordenrunt.nu/resa/wp-con...ionellt-id.gif

och det känns jävligt onödigt att släpa med mig passet för att ta med ut och festa med.


Btw kläder...något som man ska tänka på? Svarta jeans, någon random t-shirt från typ carlings/jack & jones och en hoodie plus vinterjacka nu när det är vinter? Skor? Sneakers i snöslask?
__________________
Senast redigerad av Rob.Mooney 2016-03-04 kl. 06:23.
Citera
2016-04-04, 17:59
  #920
Medlem
Yo! Jag tänkte dra till berlin i sommar och är så sjukt taggad! Har mest vart runt på barer och inte direkt på de massiva technoklubbarna och undrar om det är lätt att få tag påtex. ectasy mm? Hört från vänner att det är as lätt att få inne på klubbarna. Stämmer det? Någon som har koll?
Citera
2016-04-26, 23:26
  #921
Medlem
Vilka klubbar ska man besöka ifall man vill ha lite freakshow bortsett från Bar 25, vill ha intressant miljö, flummiga människor och mycket droger
Citera
2016-08-03, 23:32
  #922
Medlem
Funderar på att rulla mot Berlin och festa lite i höst.
Det som intresserar mig mest bara för att alla pratar så sjukt mycket och man har hört så mycket om det är Berghain!

Är det som svårt som alla säger att komma in?
Vad ska man tänka på när man ska försöka komma in?
Vad är det som är så speciellt med Berghain?

Hur är det med droger där liberalt? ladd, E/Mdma och weed tänkte jag främst på?
Kan man köpa på plats? Är vakterna lugna med om man blir fuckt när man väl är inne?
Kan man röka en gås nånstans där inne eller ska man vänta tills efter?

Tack på förhand!
Citera
2016-08-04, 00:47
  #923
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1
Funderar på att rulla mot Berlin och festa lite i höst.
Det som intresserar mig mest bara för att alla pratar så sjukt mycket och man har hört så mycket om det är Berghain!

Är det som svårt som alla säger att komma in?
Vad ska man tänka på när man ska försöka komma in?
Vad är det som är så speciellt med Berghain?

Hur är det med droger där liberalt? ladd, E/Mdma och weed tänkte jag främst på?
Kan man köpa på plats? Är vakterna lugna med om man blir fuckt när man väl är inne?
Kan man röka en gås nånstans där inne eller ska man vänta tills efter?

Tack på förhand!

Naturligtvis florerar det en hel del droger inne på Berghain, likväl som på övriga klubbar.
Detta betyder dock inte att det fritt fram med droger så att säga, det är trots allt olagligt och polisen arbetar aktivt mot detta såväl dag som natt.

Du ska vara medveten om att polisen arbetar mycket med spaning, civilt, de finns inte bara utanför nattklubbarna och på stan i allmänhet, de arbetar även civilt inne på klubbar och diskotek.

Det finns ingen undre gräns för innehav av narkotika i Tyskland, det innebär att all form av narkotika måste rapporteras och gå till åklagare, straffet blir oftast böter eller samhällstjänst för ringa mängd/personligt bruk och du kan gripas och hållas i förvar i 24 timmar.
Har du en större mängd på dig som anses vara mer än för personligt bruk så yrkas oftast fängelsestraff.

Detta gäller all form av narkotika, även cannabis och partydroger som ecstasy.
Citera
2016-08-04, 00:56
  #924
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1
Är det som svårt som alla säger att komma in?
Vad ska man tänka på när man ska försöka komma in?
https://berghaintrainer.com (fungerar endast i Google Chrome)
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f906104

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback