Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-10, 17:47
  #73
Medlem
PeterBorossys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blindtarm
Dags att komma och sparka lite alvröv med mig på SN?
Deamons behöver lite folk..
Det låter ytterst förnämt! Släng gärna iväg ett PM när du har tid att spela.
Citera
2012-11-28, 14:37
  #74
Medlem
civ-ekonoms avatar
Hej,

Har vi några aktiva spelare här? Tänker främst på SP.

Sen undrar jag om det finns ett Shadowkeeper-liknande program som det finns till BG2? Alternativt någon bra trainer? Jag är inte intresserad av "max gold" etc, utan vill kunna modifiera olika faktorer ifall jag gjorde något fel när jag skapade min karaktär.

mvh
Citera
2012-11-28, 15:46
  #75
Medlem
Köpte ytterligare en version av spelet (4:e gången jag köper det) i förrgår, online fungerar inte så bra att spela med en piratad utgåva. Spelar bara online, dock så fungerar det lite sådär med W7. Mycket spontana krascher och så.
Citera
2012-11-28, 19:35
  #76
Medlem
civ-ekonoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
Köpte ytterligare en version av spelet (4:e gången jag köper det) i förrgår, online fungerar inte så bra att spela med en piratad utgåva. Spelar bara online, dock så fungerar det lite sådär med W7. Mycket spontana krascher och så.

Märkte det, jag har redan avinstallerat det faktiskt.

Jag är en seriös rpg-spelare med stort tålamod, men NWN1 funkar helt enkelt inte. BG2 är exempelvis enormt mycket bättre, trots att det är äldre.

Jag ska börja med Morrowind istället.
Citera
2012-11-28, 20:26
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av civ-ekonom
Märkte det, jag har redan avinstallerat det faktiskt.

Jag är en seriös rpg-spelare med stort tålamod, men NWN1 funkar helt enkelt inte. BG2 är exempelvis enormt mycket bättre, trots att det är äldre.

Jag ska börja med Morrowind istället.
Ja, det är minst sagt frustrerande. Dessutom "total-kraschar" det verkligen; jag måste starta om datorn varje gång det händer. Jag upplevde att det blev något bättre av att dra ned all grafik till lägsta samt att köra spelet i kompabilitetsläge/som administratör.
Citera
2012-11-28, 22:19
  #78
Medlem
civ-ekonoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
Ja, det är minst sagt frustrerande. Dessutom "total-kraschar" det verkligen; jag måste starta om datorn varje gång det händer. Jag upplevde att det blev något bättre av att dra ned all grafik till lägsta samt att köra spelet i kompabilitetsläge/som administratör.

Det där med kompläge/admin hade jag också massa problem med. Då hade jag ändå en väldigt bra version av spelet.

Nej, aldrig mer nwn. Nu blir det Morrowind, har installerad det samt alla expansions och patchar. Funkar utmärkt.
Citera
2021-06-09, 08:14
  #79
Medlem
Någon mer som spelar Enhanced Edition på konsol och gillar det fortfarande? Även om det är irriterande då och då så tycker jag handkontrollen funkar hyfsat också Planen är att spela igenom hela single player spelet...

Kör Elf Rogue/Cleric med dual-wielding vilket är rätt kul. Även om mycket av charmen med en genomtänkt karaktär försvinner när man inte kan interagera med andra spelare...
Citera
2021-06-09, 08:41
  #80
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Någon mer som spelar Enhanced Edition på konsol och gillar det fortfarande? Även om det är irriterande då och då så tycker jag handkontrollen funkar hyfsat också Planen är att spela igenom hela single player spelet...

Kör Elf Rogue/Cleric med dual-wielding vilket är rätt kul. Även om mycket av charmen med en genomtänkt karaktär försvinner när man inte kan interagera med andra spelare...

Har det i backlogen på Switchen. Bara kört tutorial än så länge, kanske kör igenom det när jag är klar med SKyrim...
Citera
2021-06-09, 08:51
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Har det i backlogen på Switchen. Bara kört tutorial än så länge, kanske kör igenom det när jag är klar med SKyrim...

Gillade du det när det var nytt kommer det nog väcka glada minnen i varje fall

Det riktigt roliga vore om jag kunde spela mina egna moduler jag skrev när spelet var nytt. Tyvärr lär online spel vara uteslutet med handkontroll Ingen poäng alls om man inte kan utnyttja chat funktionen och skriva text funkar givetvis inget vidare

Grafiken irriterar inte det minsta och mycket verkar bättre än orginalspelet.
Citera
2021-06-09, 09:12
  #82
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Gillade du det när det var nytt kommer det nog väcka glada minnen i varje fall

Det riktigt roliga vore om jag kunde spela mina egna moduler jag skrev när spelet var nytt. Tyvärr lär online spel vara uteslutet med handkontroll Ingen poäng alls om man inte kan utnyttja chat funktionen och skriva text funkar givetvis inget vidare

Grafiken irriterar inte det minsta och mycket verkar bättre än orginalspelet.

Har aldrig kört originalet.
Har inget problem med blockig gammal grafik, tycker det är charmigt och av tutorialen att döma hade jag iaf. inga problem med grafiken alls.
Citera
2021-06-09, 12:52
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Har aldrig kört originalet.
Har inget problem med blockig gammal grafik, tycker det är charmigt och av tutorialen att döma hade jag iaf. inga problem med grafiken alls.

Då förstår jag. Visst är det nog ett bra spel men för mig är en rätt stor del av behållningen att jag spelat tidigare.

Samtidigt så är spelet rätt finurligt på många sätt och absolut inget action spel. Särskilt om man spelar någon av magi klasserna finns det massor med roliga saker att testa. De två karaktärer jag brukade spela i NWN är dessutom betydligt äldre än själva datorspelet då jag spelat vanliga Dungeons&Dragons tidigare...

Hursomhelst har jag nog ett par veckor framför mig nu innan jag spelat igenom allt som ingår :P Tyvärr startar inte spelet på min PC så att starta upp mina egna moduler är nog kört tyvärr

För vanliga NWN var ju annars möjligheten att skapa äventyr som man sedan var spelledare för en rätt stor grej...roligare än single player helt klart.
Citera
2021-06-09, 15:24
  #84
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Har det i backlogen på Switchen. Bara kört tutorial än så länge, kanske kör igenom det när jag är klar med SKyrim...

Man blir aldrig klar med Skyrim
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback