Egentligen är det mycket humor på en låst psykavdelning. Mellan all tragik. Många sköna människor. Intressanta människor. Kul är det när en del blir friskare också.
När jag låg inne så låg jag mestadels i sängar i korridorer (Över allt var det sängar i korridorerna). Men även många rum. Det var överbelagt så det var nära att jag fick åka 150km till en annan stad.
Visitation varje gång man varit ute och kommit till avdelningen efter permis eller ner till kiosken. Jag lämnade in allt som kunde användas till att skada andra och sig själv. Men glömde ofta att jag hade en tändare i fickan. Kom på det ibland och visade den och en vårdare och hon sade: "Vad busig Du är" på skoj.
Två inglasade väggar med elektroniskt lås vid dörrarna med specialglas som var vägen ut ur avdelningen. Mellan dessa väggar är det ett besöksrum för anhöriga.
Ett rökrum.
Sjuksköterskorna hade inte koll på vad för mediciner man hade så man fick hålla koll på det själv och säga till ofta när det blev fel.
Tv:n var en tjocktv med basutbudet. Skittråkigt.
På slutet av vistelsen fick jag ett eget rum med en trevlig medpatient. Innan låg jag alldeles vid ventilationen. Det blev svinkallt och jag sov iklädd en jacka. Det var traperi för.
Förut var det tre dagar innan man fick permis. Nu är det ändrat. Om de bedömmer en så sjuk att man inte kan ha permis så stannar man där inne.
Fick tillsut Stesolid när jag ville ha det. När det blev uppenabrt att kalle-Anka-medicinerna inte fungerade.
De vill ha en ut så snabbt som möjligt. En man hamnade på gatan igen.
Flöddrad så jag kanske skrivit litet konstigt.