Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-06, 19:30
  #109
Medlem
SockAccounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Minns när man var liten och glassbilen åkte runt i området.. Det var så jävla mysigt, men vart fan har dom tagit vägen idag? Bor i ett tätbebyggt område och har inte sett skymten av en enda på flera år..

Förra veckan hörde jag glassbilens melodi i åtminstone 2 timmar när den åkte runt i området.

Ingen aning vad du snackar om.
Citera
2018-08-06, 19:34
  #110
Medlem
mainfurers avatar
"glassbilen" finns inte längre, det är Hemglass som kör nu bara. Ett tag körde båda ett tag o med olika melodier.
Googlar du lite så finns info om det
Citera
2018-08-06, 21:34
  #111
Medlem
quts avatar
Som pappan sa till sina små barn: Jo barn tyvärr tutar den men den tutar för att glassen är slut.
Citera
2018-08-06, 21:53
  #112
Medlem
blajeanss avatar
Där jag bor kommer glassbilen en gång i veckan. (Kvällstid) Handlar aldrig dock.
Citera
2018-08-06, 22:47
  #113
Medlem
SnilleFixs avatar
Kom en glassbil med ljud i det civiliserade stället jag bor på för en månad sen. Så dom finns fortfarande, JA.
Citera
2018-08-06, 22:49
  #114
Medlem
SnilleFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Minns när man var liten och glassbilen åkte runt i området.. Det var så jävla mysigt, men vart fan har dom tagit vägen idag? Bor i ett tätbebyggt område och har inte sett skymten av en enda på flera år..
Bor du i ett kulturberikat område?
Citera
2018-08-08, 18:12
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
Bor du i ett kulturberikat område?

Kvittar väl? Jag känner folk som bor i sådana områden, varav folk som bor i den stadsdel som anses vara värst drabbat av det. De får fortfarande besök av glassbilen varannan vecka.
Citera
2018-08-09, 08:33
  #116
Medlem
kostymnisses avatar
Hörde den och såg den igår, jisses vad liten den är numera.
Jag minns när man var liten och den var stor, rejäl, billig och hade leksaker etc.
Det var en klassiker att köra hem glassen på flaket på trehjulingen sin.

Numera ser den ju ut som en extremt liten lastbil... Verkar ju av inlägg här samt andras kommentarer att döma dessutom vara så att det är dyrt och inte kul utbud längre.
Citera
2018-08-09, 09:13
  #117
Medlem
enfindams avatar
Den stannar alldeles utanför här. Jag köpte ett paket förra veckan.
Citera
2018-08-09, 10:27
  #118
Moderator
rotadents avatar
Trådar om Hemglass/glassbilen sammanfogade.

//Mod
Citera
2019-03-17, 13:27
  #119
Medlem
Förstår inte varför så många klagar på att Hemglass glassar håller dålig kvalitet, vid en snabb koll verkar Hemglass tillverka många av deras glassar i Sverige i Sia Glass fabrik med hög gräddhalt och med 90% svenska råvaror.

Såg också att de presenterat nyheterna för 2019:

- Kärleksbåt (Glassbåt med hallon och lakrits)
- Päronsandwich
- Godis (isglass med smak av hallonbåtar, kolaflaskor, persikor och gröna grodor)
- Sundborn Vanilj är tillbaka
- Specialmix (glassar utan socker, sötade med stevia)
- Mega Hit Jordgubb (laktosfri jordgubbsgräddglass med jordgubbssås doppad i mörk choklad)
- Kompis (Isglass med smak av päron, hallon och persika, sötad naturligt med frukt och bär)
__________________
Senast redigerad av info11 2019-03-17 kl. 13:42.
Citera
2019-03-17, 14:50
  #120
Medlem
eremitkraftans avatar
Här (obygden Uppland) kommer den ca en gång vart femte år. Köper man inget, dröjer det typ fem år till nästa chans.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback