2009-04-29, 06:25
Medlem
Epiglottiss avatar
Hej kära FB:are.

Har hittils endast leechat info från dessa forum men skulle nu behöva lite råd i en fråga.

Har lyckats dra på mig en betalningsanmärkning och det stör mig inte så mycket personligen men nu är saken den att jag skall flytta ihop med min tjej som bor i Svenska Bostäder hyresrätt.

Nu kommer jag ju inte kunna stå på kontraktet pga min betalningsanmärkning men undrar om det kan riskera hennes kontrakt att jag bor hos henne?

Frågor:

1. Måste SB veta om att jag bor där?
2. Är det bättre att säga till dem att jag bor hos henne trots min anmärkning men att jag hjälper med hyran (givetvis)

Frågan är alltså om man skall hålla käften inför SB om min anmärkning/att jag bor där eller om man skall spela med öppna kort?

Tack på förhand!

Mvh
Citera
2009-04-29, 09:02
Medlem
LiLWizs avatar
Om du inte står på kontraktet så har du ingen rätt att hävda lägenheten. Om du väljer att betala en del av hyran så är det upp till dig.

Alltså så spelar det ingen roll om du dragit på dig en anmärkning.

Du bör ju försöka fixa det dock så att ifall relationen håller kan skriva lägenheten på er bägge för att undvika att du hamnar på backen i framtiden.
Citera
2009-04-29, 09:11
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiLWiz
Om du inte står på kontraktet så har du ingen rätt att hävda lägenheten. Om du väljer att betala en del av hyran så är det upp till dig.

Alltså så spelar det ingen roll om du dragit på dig en anmärkning.

Du bör ju försöka fixa det dock så att ifall relationen håller kan skriva lägenheten på er bägge för att undvika att du hamnar på backen i framtiden.

Har ni skaffat lägenheten tillsammans eller har hon bott där innan?

Har hon bott där innan är det utan betydelse och självklart kan
hon inte mista kontraktet.

Man måste inte upplysa hyresvärden att man blir sambo och du har rätt att bo där.
Citera
2009-04-30, 23:27
Medlem
Epiglottiss avatar
Tack för svar!
Citera
2009-05-03, 23:51
Medlem
Dessutom är det inte säkert att de skulle bry sig om en anmärkning. Beror anmärkningen på en tidigare hyresskuld är det ju inte så imponerande. Men handlar det om en dvd-faktura på 200 spänn eller liknande bryr dem sig oftast inte. Det viktiga är att du ej har skuldsaldo hos kfm.
Citera
2009-05-04, 20:19
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube
Dessutom är det inte säkert att de skulle bry sig om en anmärkning. Beror anmärkningen på en tidigare hyresskuld är det ju inte så imponerande. Men handlar det om en dvd-faktura på 200 spänn eller liknande bryr dem sig oftast inte. Det viktiga är att du ej har skuldsaldo hos kfm.

Varför skulle dom överhuvudtaget bry sig??

Dom varken ska eller kan bry sig i den situationen!

Du kan vara i dömd mördare, pedofil och våldtäktsman som är i konkurs med skulder på 10 miljarder men inte fan kan hyresvärden göra nåt åt att
du flyttar in och blir sambo med en av hans hyresgäster.

Get it!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in