• 1
  • 2
2009-04-28, 21:41
Medlem
Jag har sett en hel del folk som säger att Fender bara satsar på att tjäna pengar och skiter helt i att tänka pa kvaliten nu för tiden. Det är ju självklart inte konstigt att ett företag vill tjäna pengar, men Fender har ju ändå ett rykte om sig att göra bra gitarrer och det är ju onödigt att förstöra det genom att bara försöka spara pengar på varenda liten detalj.

Men vad tycker ni som har nyare Fendergitarrer och dessutom har spelat gamla? är det verkligen så illa som vissa verkar tycka?
Citera
2009-04-28, 21:43
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _oasis_
Jag har sett en hel del folk som säger att Fender bara satsar på att tjäna pengar och skiter helt i att tänka pa kvaliten nu för tiden. Det är ju självklart inte konstigt att ett företag vill tjäna pengar, men Fender har ju ändå ett rykte om sig att göra bra gitarrer och det är ju onödigt att förstöra det genom att bara försöka spara pengar på varenda liten detalj.

Men vad tycker ni som har nyare Fendergitarrer och dessutom har spelat gamla? är det verkligen så illa som vissa verkar tycka?

Jag har en fender som jag nyligen köpte och den fungerar helt okej, har inte upptäckt några problem med den än.
Citera
2009-04-28, 22:39
Medlem
Fender har alltid gjort stabila gitarrer, och kommer fortsätta med det. Finns nog få gitarrer som är så "safe" att köpa som en fender strata eller telecaster.
Citera
2009-04-28, 22:45
Medlem
alcatrazs avatar
Fender köptes ju upp på 60-talet av CBS och kvaliten blev genast mycket sämre vilket fick följden att försäljkningen sjönk kraftigt .
Företaget köptes tillbaka och kvaliten förbättrades igen i början på 80-talet. Jag tror nog inte de är så korkade och gör om samma misstag.
Citera
2009-04-28, 22:59
Medlem
orengs avatar
Köper du en USA standard blir du inte besviken. Däremot om du köper nån epa-variant, typ highway eller made in mexico så blir det genast sämre...
Citera
2009-04-28, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oreng
Köper du en USA standard blir du inte besviken. Däremot om du köper nån epa-variant, typ highway eller made in mexico så blir det genast sämre...

Eller det faktumet att han helt enkelt köper en squire.

Citera
2009-04-29, 00:03
Medlem
Har en strata som är riktigt grym, amerikansk 60 års jubileum modell. Helt magisk att lira på, väldigt lättspelad och snygg är den också (sunburst).

Farsan hade en strata på 70-talet och han säger att dom nya känns bättre.
Citera
2009-04-29, 04:49
Medlem
Don Fadäsos avatar
Det finns asmånga varianter av fenderguror och de finns i alla prisklasser. De som kostar mer är generellt bättre.
Citera
2009-04-29, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hrym
Eller det faktumet att han helt enkelt köper en squire.

Jag köpte en Mexican Tele.. Ingen squier.

Citera
2009-04-29, 11:34
Bannlyst
Citat:
Jag köpte en Mexican Tele.. Ingen squier.

Tror inte du fattar vad jag menar... :P
Citera
2009-04-29, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hrym
Tror inte du fattar vad jag menar... :P
Nej faktiskt inte, men jag startade en tråd för ett tag sen om att köpa en Squier och jag trodde du pratade om det :P
Citera
2009-04-29, 15:23
Bannlyst
Citat:
Nej faktiskt inte, men jag startade en tråd för ett tag sen om att köpa en Squier och jag trodde du pratade om det :P

Haha, nej nej. :P

Jag menar att byta ner sig lite..

Att byta ner sig från en american fender till en mexican fender, då kan man lika gärna köpa en squier...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in