Jag har sett en hel del folk som säger att Fender bara satsar på att tjäna pengar och skiter helt i att tänka pa kvaliten nu för tiden. Det är ju självklart inte konstigt att ett företag vill tjäna pengar, men Fender har ju ändå ett rykte om sig att göra bra gitarrer och det är ju onödigt att förstöra det genom att bara försöka spara pengar på varenda liten detalj.
Men vad tycker ni som har nyare Fendergitarrer och dessutom har spelat gamla? är det verkligen så illa som vissa verkar tycka?
Jag har sett en hel del folk som säger att Fender bara satsar på att tjäna pengar och skiter helt i att tänka pa kvaliten nu för tiden. Det är ju självklart inte konstigt att ett företag vill tjäna pengar, men Fender har ju ändå ett rykte om sig att göra bra gitarrer och det är ju onödigt att förstöra det genom att bara försöka spara pengar på varenda liten detalj.
Men vad tycker ni som har nyare Fendergitarrer och dessutom har spelat gamla? är det verkligen så illa som vissa verkar tycka?
Jag har en fender som jag nyligen köpte och den fungerar helt okej, har inte upptäckt några problem med den än.
Fender har alltid gjort stabila gitarrer, och kommer fortsätta med det. Finns nog få gitarrer som är så "safe" att köpa som en fender strata eller telecaster.
Fender köptes ju upp på 60-talet av CBS och kvaliten blev genast mycket sämre vilket fick följden att försäljkningen sjönk kraftigt .
Företaget köptes tillbaka och kvaliten förbättrades igen i början på 80-talet. Jag tror nog inte de är så korkade och gör om samma misstag.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!