Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-02, 17:31
  #11497
Medlem
Bruhhhs avatar
Köpte ett kit ifrån brunutansol.eu och fick hem det efter cirka 4 dagar, kör 0.25mg per dos och har kört det i 3 dagar nu igår så stack jag och sola 15 minuter solarium och behöll kallingarna på för att kunna se om det gav någon bra effekt och det gjorde det jävlar i det haha!

http://imgur.com/fTGL4xc
2015-05-02, 18:43
  #11498
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
okejokej, jaja. Lägg upp en före och efter bild!
Jag tog precis fram sprutan från kylskåpet som jag hade 2 doser kvar i. Nu är det endast en dos i den?

Har det runnit ut eller?

Måste man fylla alla sprutor o frysa in dom eller?
2015-05-02, 19:58
  #11499
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Jag tog precis fram sprutan från kylskåpet som jag hade 2 doser kvar i. Nu är det endast en dos i den?

Har det runnit ut eller?

Måste man fylla alla sprutor o frysa in dom eller?

Antagligen har det tryckts ut lite om något har kommit åt sprutan. Ett tips är att dra in lite luft i sprutan när den ligger i kylen så att allt innehåll inte trycks ut om man råkar komma åt. Nej man måste inte frysa sprutorna.
2015-05-02, 20:50
  #11500
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strawberryn
Antagligen har det tryckts ut lite om något har kommit åt sprutan. Ett tips är att dra in lite luft i sprutan när den ligger i kylen så att allt innehåll inte trycks ut om man råkar komma åt. Nej man måste inte frysa sprutorna.
Jaha hur ska jag avläsa dosering då om jag har luft inne? Eftersom jag kommer använda samma spruta endast 3 gånger så tänker jag dra in en dos i taget istället för 3 åt gången, funkar det?
2015-05-03, 08:47
  #11501
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Jaha hur ska jag avläsa dosering då om jag har luft inne? Eftersom jag kommer använda samma spruta endast 3 gånger så tänker jag dra in en dos i taget istället för 3 åt gången, funkar det?

Inga problem. När du ska använda sprutan vänder du den med spetsen uppåt, drar bak sprutan lite och knackar lite på sprutan. Då kommer vätskan hamna nedåt och luften vara längst upp mot sprutspetsen. Sen är det bara att trycka ur luften lite försiktigt
__________________
Senast redigerad av Strawberryn 2015-05-03 kl. 08:49.
2015-05-03, 14:44
  #11502
Medlem
Bruhhhs avatar
När ni fyller upp en spruta ifrån vialen hur gör ni då?
Jag sög upp luft i sprutan tryckte in den i vialen och höll det upp och ner sen så tryckte jag in luften och sög upp vätskan vände tillbaka den och drog ut men det blev ett rätt så bra eftertryck och det spruta ut lite vätska, finns det någon bra teknik för att slippa detta?

Mvh Bruhhh
2015-05-03, 18:10
  #11503
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruhhh
När ni fyller upp en spruta ifrån vialen hur gör ni då?
Jag sög upp luft i sprutan tryckte in den i vialen och höll det upp och ner sen så tryckte jag in luften och sög upp vätskan vände tillbaka den och drog ut men det blev ett rätt så bra eftertryck och det spruta ut lite vätska, finns det någon bra teknik för att slippa detta?

Mvh Bruhhh


Ja du trycker in lite mindre luft i vialen.
2015-05-03, 22:37
  #11504
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruhhh
Köpte ett kit ifrån brunutansol.eu och fick hem det efter cirka 4 dagar, kör 0.25mg per dos och har kört det i 3 dagar nu igår så stack jag och sola 15 minuter solarium och behöll kallingarna på för att kunna se om det gav någon bra effekt och det gjorde det jävlar i det haha!

http://imgur.com/fTGL4xc
¨
SE där ja, är det någon som testat olika hemsidor och kan se om kvaliteten skiljer sig från sida till sida
2015-05-03, 23:44
  #11505
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strawberryn
Inga problem. När du ska använda sprutan vänder du den med spetsen uppåt, drar bak sprutan lite och knackar lite på sprutan. Då kommer vätskan hamna nedåt och luften vara längst upp mot sprutspetsen. Sen är det bara att trycka ur luften lite försiktigt
Tackar. Inne på dag 3. När rekommenderar du att man solar första gången? Tänkte göra det dag 7.
2015-05-03, 23:52
  #11506
Medlem
Withasmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Tackar. Inne på dag 3. När rekommenderar du att man solar första gången? Tänkte göra det dag 7.

Jag solade efter fyra dagar och blev förvånad över hur mycket färg jag fick.
2015-05-04, 18:20
  #11507
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Tackar. Inne på dag 3. När rekommenderar du att man solar första gången? Tänkte göra det dag 7.

Jag förstår inte varför många väntar med att sola? Jag tar alltid bara i samband med sol. Uppladdningsfas funkar inte ett dugg på mig, man bara slösar en massa mt2. Jag måste exponera mig för sol om det ska fungera på mig. Så iväg och sola med dig!
2015-05-04, 18:25
  #11508
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strawberryn
Jag förstår inte varför många väntar med att sola? Jag tar alltid bara i samband med sol. Uppladdningsfas funkar inte ett dugg på mig, man bara slösar en massa mt2. Jag måste exponera mig för sol om det ska fungera på mig. Så iväg och sola med dig!
Jag vill ju helst undvika sola solarium så mycket som möjligt. Ifall jag måste sola varje vecka så känns ju melanotanet rätt onödigt för då blir jag ändå brun på solariet i vanliga fall också utan melanotan, lite onödigt att ta 2 risker om du förstår vad jag menar.

Så en av anledningarna att jag testar melanotan är för att jag tänker att det kanske kommer minska mitt behov av solarium till kanske enbart 1 gång i månaden. Ifall det endast fungerar vid sol så är det rätt meningslöst då att ta det.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback