Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-05, 22:43
  #10969
Medlem
Hej!!

Fick i dag hem mitt livs första kit med Melanotan! Dock har jag blivit rekommenderad att injicera 1mg (motsvarande 0,1 ml) eller steg 10 av 100 på sprutan. Kan detta verkligen vara en rimlig dos tycker ni? Jag är så jäkla skraj för biverkningar, framförallt illamåendet då jag har kräkfobi. När jag läser här så verkar det vara vanligt med 0,25-0,5 mg. Så jag vet inte riktigt vad jag ska tro... Hjälp!!!
2014-05-06, 00:17
  #10970
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camilla75
Hej!!

Fick i dag hem mitt livs första kit med Melanotan! Dock har jag blivit rekommenderad att injicera 1mg (motsvarande 0,1 ml) eller steg 10 av 100 på sprutan. Kan detta verkligen vara en rimlig dos tycker ni? Jag är så jäkla skraj för biverkningar, framförallt illamåendet då jag har kräkfobi. När jag läser här så verkar det vara vanligt med 0,25-0,5 mg. Så jag vet inte riktigt vad jag ska tro... Hjälp!!!
Det är 0.25-0.5 mg du ska köra.

Ber om ursäkt till moderator för mitt tidigare inlägg.
2014-05-06, 13:25
  #10971
Avstängd
Firmabilens avatar
Sämre syn, är det en vanligt förekommande bieffekt?
2014-05-06, 13:31
  #10972
Avstängd
Firmabilens avatar
E. dubbelpost.
2014-05-06, 20:56
  #10973
Medlem
är det vanligt med biverkningar?
2014-05-06, 22:16
  #10974
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youngirl
är det vanligt med biverkningar?
Illamående får nästan alla direkt efter inject. Nya leverfläckar eller gamla som blir större är också relativt vanligt, speciellt om man har det sedan innan.

På högre doser kan grabben där nere få lite liv direkt efter inject, antar att det är samma för tjejer. Vissa mister aptiten men det är inget jag har märkt av. Blåa läppar och att man blir mörk under ögonen kan ske vid höga doser också.

Långvariga bieffekter är det inte några studier gjorda på än, såvitt jag vet.
2014-05-06, 23:58
  #10975
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkhuligan
Illamående får nästan alla direkt efter inject. Nya leverfläckar eller gamla som blir större är också relativt vanligt, speciellt om man har det sedan innan.

På högre doser kan grabben där nere få lite liv direkt efter inject, antar att det är samma för tjejer. Vissa mister aptiten men det är inget jag har märkt av. Blåa läppar och att man blir mörk under ögonen kan ske vid höga doser också.

Långvariga bieffekter är det inte några studier gjorda på än, såvitt jag vet.
Tack för ditt svar! Men vet du om melanotan ökar risken för cancer? Undra bara eftersom man kan få nya leverfläckar
2014-05-07, 10:39
  #10976
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youngirl
Tack för ditt svar! Men vet du om melanotan ökar risken för cancer? Undra bara eftersom man kan få nya leverfläckar
Såvitt jag vet finns det inga studier gjorda på det. Leverfläckarna uppkommer eftersom det stimulerar melaninet. Kan igen, bara svara för mig själv, men jag behöver ju sola mindre för att bli mer brun. Desto mindre soltimmar desto mindre risk, så länge substansen i sig inte är cancerframkallande då.
2014-05-07, 10:44
  #10977
Medlem
Ni som blivit illamående, vilken dos har ni då tagit? Och hur har ni blandat Melanotan med vatten? (Om jag inte missförstått så är den vanligaste blandningen 10mg Melanotan med 1 ml vatten)

Jag har värsta fobin mot illamående, så tacksam för svar
2014-05-07, 11:09
  #10978
Medlem
iSees avatar
Hur är kvaliteten på Scenics varor?
2014-05-07, 11:33
  #10979
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youngirl
Tack för ditt svar! Men vet du om melanotan ökar risken för cancer? Undra bara eftersom man kan få nya leverfläckar

Melanotan framtogs just för att minska cancerrisken så det kan jag aldrig tänka mig. De fläckar man får i samband med användandet är ju inte samma sak som sk födelsemärken man kan få malignt melanom av.
2014-05-07, 11:34
  #10980
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camilla75
Ni som blivit illamående, vilken dos har ni då tagit? Och hur har ni blandat Melanotan med vatten? (Om jag inte missförstått så är den vanligaste blandningen 10mg Melanotan med 1 ml vatten)

Jag har värsta fobin mot illamående, så tacksam för svar
¨
Jag blandar alltid med 2 ml. Jag ligger för närvarande på 0,5 mg per dos och det fungerar för mig utan illamående. Känner man av illamående är det ju bara att minska dosen lite. Alla är vi ju olika och detta är ju högst individuellt.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback