Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-30, 15:53
  #10513
Medlem
Detta blir ju lagom intressant! När jag ska öppna vattnet så spruta jag vatten i ögat.. Hoppas jag ändå fick i tillräckligt med vatten i vialen, annars så blire det ju bara lite mer mela per dos.. så tar jag 0,25 så kanske jag får 0.28 eller något.. kan ju inte spela överdriven roll?

Måste jag sätta tillbaka locket på vialen eller går det inte? Jag får nämligen inte på det igen...
__________________
Senast redigerad av Fladdran 2013-12-30 kl. 16:23.
2013-12-30, 21:36
  #10514
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdran
Detta blir ju lagom intressant! När jag ska öppna vattnet så spruta jag vatten i ögat.. Hoppas jag ändå fick i tillräckligt med vatten i vialen, annars så blire det ju bara lite mer mela per dos.. så tar jag 0,25 så kanske jag får 0.28 eller något.. kan ju inte spela överdriven roll?

Måste jag sätta tillbaka locket på vialen eller går det inte? Jag får nämligen inte på det igen...

Du skulle aldri tagit av det, om du nu inte menar den lilla silverbiten man drar bort för att blotta gummit, isf ingen fara.
2013-12-31, 00:53
  #10515
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proficio
Du skulle aldri tagit av det, om du nu inte menar den lilla silverbiten man drar bort för att blotta gummit, isf ingen fara.

jag menar silverbiten för att blotta gummit. Gummit sitter såklart på! Men silverbiten går inte att sätta på igen, fast den kanske inte heller ska på, eller?

Går det bra att förvara det i kylen i en plastlåda?
2013-12-31, 01:16
  #10516
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdran
jag menar silverbiten för att blotta gummit. Gummit sitter såklart på! Men silverbiten går inte att sätta på igen, fast den kanske inte heller ska på, eller?

Går det bra att förvara det i kylen i en plastlåda?

Ja.
2013-12-31, 01:16
  #10517
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proficio
Ja.
Funkar dock ika bra i rempstemperatur.
2013-12-31, 11:42
  #10518
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proficio
Funkar dock ika bra i rempstemperatur.

Om du förvarar det i rumstemp utblandat så ska det enligt vad jag läst bli dåligt långt innan du använt upp allt om man inte tar monster doser!

Förvaring utav Melanotan 2
--------------------------------------------------
Melanotan är en mycket tålig peptid. Innan det blandas med vatten, melanotan är ganska stabil och kan förvaras i månader i rumstemperatur.
Om du redan har blandat ut ditt Melanotan 2 så ska det förvaras i kylen, håller i ca 8veckor.
2014-01-01, 02:17
  #10519
Medlem
tas bort
__________________
Senast redigerad av Shitizen 2014-01-01 kl. 02:24.
2014-01-02, 16:39
  #10520
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryckert
Om jag vore dig skulle jag köra 0.25mg 1-2dagar i veckan och sola direkt efter. Jag har självt kört 0.25mg 1 gång i veckan och solat direkt vilket har funkat klockrent... jag blir inte brunare och brunare, men behåller färgen utan några direkta biverkningar. De flesta biverkningarna (illamående, nya pigmentfläckar etc) fick jag i "uppladdningsfasen". Men facit i hand skulle jag nog struntat i det och kört 0.25mg endast 2 dagar i veckan med 20min solning på vardera. Tämligen övertygad att resultatet hade blivit detsamma på aningen längre tid men med mindre fläckar.

Ja okej, det är sant, tack för tipset!
Men försöker förstå lite mer hur melanotanet fungerar i kroppen under tiden man underhåller det. Kan man ladda upp inför sin resa på annat sätt än att "sola så man är lite brun innan man åker"? För att smuggla in det till annat land kanske man inte är så sugen på att testa.. Men om man laddar upp kanske 2 veckor innan sin resa, utan att sola solarium innan (eller inte så mycket?), kommer det vara total slöseri då eftersom man inte kan injecta i utlandet sen? Bör man egentligen inte bli lättare brun då eller vad tror ni?

2014-01-02, 16:51
  #10521
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alison12
Ja okej, det är sant, tack för tipset!
Men försöker förstå lite mer hur melanotanet fungerar i kroppen under tiden man underhåller det. Kan man ladda upp inför sin resa på annat sätt än att "sola så man är lite brun innan man åker"? För att smuggla in det till annat land kanske man inte är så sugen på att testa.. Men om man laddar upp kanske 2 veckor innan sin resa, utan att sola solarium innan (eller inte så mycket?), kommer det vara total slöseri då eftersom man inte kan injecta i utlandet sen? Bör man egentligen inte bli lättare brun då eller vad tror ni?


Jo det blir du. Men jag tror (min åsikt och vad jag tror, jag har ingen undersökning eller källa som stöder detta utan egen erfarenhet bara) att det är "bättre" att ladda upp genom att sola + injecta innan man åker. Då har du utsatt huden för strålar och det tror jag bygger upp pigmentet mer än att bara skjuta lite melanotan.


Så jag hade solat lite solarium innan jag åkt, bara 1-2ggr á 10min eller något. Lycka till och hoppas du blir brun på din resa
2014-01-02, 17:04
  #10522
Medlem
knulladnunnas avatar
Jag blir jättebrun av det här förutom på bröstet, magen blir lite mörkare... har försökt ta sprutan i gäddhänget men det gjorde ingen skillnad. Hur löser jag det här?
2014-01-02, 17:11
  #10523
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knulladnunna
Jag blir jättebrun av det här förutom på bröstet, magen blir lite mörkare... har försökt ta sprutan i gäddhänget men det gjorde ingen skillnad. Hur löser jag det här?

Födelsemärken? Det är ju trots allt inte brun utan sol. Blir du brun på bröstet när du solar vanligt?
2014-01-02, 17:15
  #10524
Medlem
knulladnunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0land
Födelsemärken? Det är ju trots allt inte brun utan sol. Blir du brun på bröstet när du solar vanligt?

Jag har typ inget pigment så jag blir inte brun alls hur mycket jag än solar utan melanotan.
Några födelsemärken har jag inte fått och jag har tagit melanotan i ett halvår nu

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback