Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-15, 15:37
  #6469
Awaiting Email Confirmation
isackkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LosNea
Aa men nu är inte jag så blek som han på bilderna från hemsidan..
Är mörkare än så. och vadå tappa mitt hår?! Skulle de spela nån roll att jag är rödhårig mer än att de är svårare att bli brun av mt2 eller?

Läs rätt du tolkar fel.. ditt röda hår kommer skifta färg till brun/svart som han på bilderna .. ?
2011-04-15, 15:44
  #6470
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pocketess
Svar: JA

Så du skämtar alltså, okej bra. Eller var det där också ett skämt, att svara JA när jag ställde två frågor?

Utveckla ditt resonemang är du snäll.
2011-04-15, 17:46
  #6471
Medlem
LosNeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isackkk
Läs rätt du tolkar fel.. ditt röda hår kommer skifta färg till brun/svart som han på bilderna .. ?

Aa men de stod faktiskt "tappa", men aa jag fattar.. sen behöver de nog inte betyda att alla rödhåriga råkar ut för det, eller? Är ändå brunett nu så för mig spelar de ingen roll
Får väl fortsätta med de ett tag till och se om nånting händer!
2011-04-15, 18:52
  #6472
Medlem
ok nu tar vi det här med hår och m2.

det finns ingen ren kemisk orsak till håravfall om man använder melanotan förutsatt att det inte finns bakomliggande eksem/hudsjukdom som reagerar illa på sol el pigmenteringsförändringar.

kroppsbehåringen kan ändras pga pigmentering men inte nödvändigtvis till mörkare, själv är jag ett par nyanser ljusare både i hår och ögonfärg (mer troligt att ögonfärg beror på hudfärgskontrast). Pigmentering sker också vanligen som en del av er märkt på tunn hud som under ögon, läppar, könsorgan etc. vilket beror på att melanocyterna är mer koncentrerade på vissa ställen.

enkel förklaring, mer utförlig hör av er

mvh c
2011-04-15, 23:19
  #6473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av five.
Om du är rödhårig behöver du större doser MT än andra.

Var även beredd på att tappa ditt röda hår.

Spana in
http://forum.bodybuilding.com/showth...hp?t=130245283

Stämmer inte

Det är inte säkert att du bara för att du har rött hår skulle behöva mer m2 än andra, det är troligen så om du i dig själv har svag pigmentering (dvs dåligt med tillv av melanocyter) annars kan det lika gärna vara tvärtom. Det hänger inte på hårfärgen utan hudfärgen, och alla rödlätta är inte nödvändigtvis likbleka.

Och för att svara på emmituss och goldsgyms frågor om att bli mörkare på vissa ställen hänvisar jag först till vad jag skrev ovanför dvs : Pigmentering sker också vanligen som en del av er märkt på tunn hud som under ögon, läppar, könsorgan etc. vilket beror på att melanocyterna är mer koncentrerade på vissa ställen.

Vill poängtera här att tunn hud är mer utsatt givet, dock finns ställen på kroppen med tjockare hy som kan ha ett mer koncentrerat innehåll av melanocyter hins blir man mörkare där. Könsorgan är känt för just denna egenskap så smart drag med strumpan där.

Vill också nämna att sola naken i solariumet är smartast om man vill ha jämn färg likaså att spendera fem till tio min liggandes på mage för att slippa bambi fläcken på rumpan samt de vid skulderbladen.

Mvh C

mvh C
__________________
Senast redigerad av Celiasilver 2011-04-15 kl. 23:26.
2011-04-16, 01:33
  #6474
Medlem
Kom hem från spanien idag med finfina resultat.
Dock glömde jag melat hemma! Herregud vad jag kände mig efterbliven när jag var på flygplatsen och fattade vad jag glömt..

Jag hade kört 0,2 mg i 5 dagar innan jag åkte och innan dess lite då och då. Jag litade helt och hållet på att melat skulle göra sitt jobb (dum som jag är) och använde inte något solskydd. Brände mig dag 3. Köpte solskydd och solade med det resten av veckan, blev fortfarande brunare än aldrig förr.

Bilder kommer. Men min fråga är, varför brände jag mig? jag har ändå kört relativt mycket mela. ung 8 mg på två månader. Eller det kanske inte är mycket.
2011-04-16, 09:11
  #6475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiZhai
Kom hem från spanien idag med finfina resultat.
Dock glömde jag melat hemma! Herregud vad jag kände mig efterbliven när jag var på flygplatsen och fattade vad jag glömt..

Jag hade kört 0,2 mg i 5 dagar innan jag åkte och innan dess lite då och då. Jag litade helt och hållet på att melat skulle göra sitt jobb (dum som jag är) och använde inte något solskydd. Brände mig dag 3. Köpte solskydd och solade med det resten av veckan, blev fortfarande brunare än aldrig förr.

Bilder kommer. Men min fråga är, varför brände jag mig? jag har ändå kört relativt mycket mela. ung 8 mg på två månader. Eller det kanske inte är mycket.

Först och främst:
Självklart kan ma bränna sig även o man använder melanotan!
Uppfattningen om att melnotan helt skulle ta bort risken för solvsveda och brännskador är högst felaktig och bör genast iaktas av ALLA användare.
Även en naturligt mörkhyad (svart, mörkbrun osv) som lever i ett land där solen ligger på större delen av dygnet kan komma att bränna sig om denne utsätter sig för starkt solljus i långa stunder.

Du brände dig för att melanotan inte är en solskyddsfaktor. Melanotan ger inget filter för vare sig uva eller uvb strålar utan ökar enbart på kroppen melanocyter som då ger dig en snabbare pigmentering av huden.

Man ska alltid använda solkskyddsfaktor! Inte bara för cancerrisken utan för att huden även åldras mycket snabbare vid utsättande för solljus och speciellt om man bränner den.

mvh C

som vanligt för utförligare förklaring pip till
2011-04-16, 11:24
  #6476
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiZhai
Kom hem från spanien idag med finfina resultat.
Dock glömde jag melat hemma! Herregud vad jag kände mig efterbliven när jag var på flygplatsen och fattade vad jag glömt..

Jag hade kört 0,2 mg i 5 dagar innan jag åkte och innan dess lite då och då. Jag litade helt och hållet på att melat skulle göra sitt jobb (dum som jag är) och använde inte något solskydd. Brände mig dag 3. Köpte solskydd och solade med det resten av veckan, blev fortfarande brunare än aldrig förr.

Bilder kommer. Men min fråga är, varför brände jag mig? jag har ändå kört relativt mycket mela. ung 8 mg på två månader. Eller det kanske inte är mycket.
Haha, detta är det klart dummaste jag läst idag faktiskt.
2011-04-16, 11:47
  #6477
Medlem
eifosnossailes avatar
Mitt resultat efter några månader!
http://www.nattstad.se/S.E
2011-04-16, 12:16
  #6478
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glomgold
Haha, detta är det klart dummaste jag läst idag faktiskt.


Haha, efter jag läst förklaringen tycker jag själv att jag är det dummaste jag läst! Tänkte bara eftersom folk hade sagt att de vart utomlands (typ thailand och varmare länder) utan solskyddsfaktor så kunde jag också..
Korkat av mig, jag vet, men nu vet jag i alla fall hur det ligger till.
Blir nog inte en semester utan solskyddsfaktor iaf

jag tackar så hjärtligt för ditt svar Celiasilver!
2011-04-16, 18:04
  #6479
Medlem
Troligen en grymt dum fråga men gråare iaf;
Jag är nöjd med färgen i ansikte och armarnmen benen behöver mer. Ska jag fortsätta ta varje dag eller ska jag börja ta ett par gånger i veckan? Hålor på snart två veckor och vill inte bli brunare i ansiktet.

Sjukt... Aldrig varit brun innan, inte ens på semester, så trodde de skulle ta minst en månad. och fortfarande inga biverkningar
2011-04-16, 18:33
  #6480
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flamingooo86
Troligen en grymt dum fråga men gråare iaf;
Jag är nöjd med färgen i ansikte och armarnmen benen behöver mer. Ska jag fortsätta ta varje dag eller ska jag börja ta ett par gånger i veckan? Hålor på snart två veckor och vill inte bli brunare i ansiktet.

Sjukt... Aldrig varit brun innan, inte ens på semester, så trodde de skulle ta minst en månad. och fortfarande inga biverkningar

jag skulle kört ett par gånger i veckan, solat utan ansiktskanoner eller kanske med något över ansiktet tillochmed

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback