Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-10, 10:23
  #5713
Medlem
talenteds avatar
Jag satte min första 0,3mg för en vecka sedan.
Satte 0,3 dagligen i 4 dagar. Sen missade jag 2 dagar. Igår satte jag en till 0,3.a.
Hur påverkar avbrottet i uppladdningsfasen? Ska jag fortsätta med samma dos, eller vad tycker ni?
Och hur länge?
2010-11-10, 11:44
  #5714
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talented
Jag satte min första 0,3mg för en vecka sedan.
Satte 0,3 dagligen i 4 dagar. Sen missade jag 2 dagar. Igår satte jag en till 0,3.a.
Hur påverkar avbrottet i uppladdningsfasen? Ska jag fortsätta med samma dos, eller vad tycker ni?
Och hur länge?

Fortsätt med samma dos, stick tills du är nöjd med färgen. Svårare än så är det inte.

Jag kan också passa på att gröna melanotangrossisten igen.
2010-11-10, 15:57
  #5715
Medlem
Finns vattnet som följer med att köpa på apoteket?

Blivit av med min....
2010-11-10, 17:49
  #5716
Medlem
MN85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peshii
Finns vattnet som följer med att köpa på apoteket?

Blivit av med min....

Visst

http://www.apoteket.se/privatpersone...=drop%20it&t=0

Man måste tyvärr köpa 20st
2010-11-10, 18:59
  #5717
Medlem
Har kört på melanotan nu i 3½ vecka, ½ vecka kvar.

Kan säga att jag är inte speciellt förvånad över resultatet hittills. Visst har jag fått färg och folk har lagt märke till det, men långt ifrån en riktigt bo bränna. Antar att det beror på mitt dåliga pigment. Lär dock nöja mig ändå efter denna halva vecka som är kvar.

Kört på följande doser i uppladdningsdosen:

Dag 1-15 (0.5-0.75mg)
Dag 16-24 (1mg)
Dag 24-28 kvarstående dagar (0.5mg)

Är iallafall glad att jag inte kört på så låg dos som 0.2mg hela uppladdningstiden. Lär inte ha fått någon färg alls då och varit helt bortkastat. Inte fått speciellt mycket leverfläckar, ett par nya små i ansiktet och lite på armarna.

MVH.
2010-11-10, 19:11
  #5718
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingVila
Har kört på melanotan nu i 3½ vecka, ½ vecka kvar.

Kan säga att jag är inte speciellt förvånad över resultatet hittills. Visst har jag fått färg och folk har lagt märke till det, men långt ifrån en riktigt bo bränna. Antar att det beror på mitt dåliga pigment. Lär dock nöja mig ändå efter denna halva vecka som är kvar.

Kört på följande doser i uppladdningsdosen:

Dag 1-15 (0.5-0.75mg)
Dag 16-24 (1mg)
Dag 24-28 kvarstående dagar (0.5mg)

Är iallafall glad att jag inte kört på så låg dos som 0.2mg hela uppladdningstiden. Lär inte ha fått någon färg alls då och varit helt bortkastat. Inte fått speciellt mycket leverfläckar, ett par nya små i ansiktet och lite på armarna.

MVH.

Du nämner inte alls om du har solat och hur mycket?
2010-11-10, 19:14
  #5719
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glomgold
Du nämner inte alls om du har solat och hur mycket?

Oj glömde nämna.

3 ggr per vecka, 12-15 min under hela tiden.

MVH
2010-11-10, 22:06
  #5720
Medlem
AhlaWahdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingVila
Oj glömde nämna.

3 ggr per vecka, 12-15 min under hela tiden.

MVH

Tråkigt att höra om dina dåliga resultat! Själv har jag kört i 2 veckor i morgon & är också besviken över mina resultat. Var har du köpt ditt mt2?
2010-11-12, 13:14
  #5721
Medlem
AhlaWahdas avatar
På QuickTans hemsida står det att för hudtyp 1 tar det oftast upp till 4 veckor innan resultat, och för hudtyp 2-3 - 3 veckor.
Får väl försöka ha lite mer tålamod & se hur det ser ut nästa vecka. Men ändå svårt att tänka sig att så mkt ska hända så snabbt.
Nån annan som också har sega resultat?
2010-11-12, 19:19
  #5722
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AhlaWahda
På QuickTans hemsida står det att för hudtyp 1 tar det oftast upp till 4 veckor innan resultat, och för hudtyp 2-3 - 3 veckor.
Får väl försöka ha lite mer tålamod & se hur det ser ut nästa vecka. Men ändå svårt att tänka sig att så mkt ska hända så snabbt.
Nån annan som också har sega resultat?


Värst vad du har bråttom med resultaten

Säger som jag sagt innan. Första gången jag gick på melanotan tyckte jag inte heller jag blev särskillt brun , alla fall inte innan jag solade ute. Kommer inte ihåg exakt nu
men jag tror jag körde 2 el kanske 3 gånger solarium, pga vädret var kasst då. De var först när en fick uv 4-5 timmar om dagen de kickade igång ordentligt. Visst blir man brun av solarium med, men riktigt sol är det bästa, alla fall om du svarar bra på melanotanet. Jag kör bara melanotan ifrån grossen så de funkar alla fall på mig. Men om du ska vill testa en annan källa kör på europatan.eu
då. Dom sägs har bra saker och skickar inrikes tror jag. Grossen funkar men de kanske finns ännu potentare grejor. Du får gärna testa och ge en recension

Barzini
2010-11-12, 19:31
  #5723
Medlem
AhlaWahdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barzini
Värst vad du har bråttom med resultaten

Säger som jag sagt innan. Första gången jag gick på melanotan tyckte jag inte heller jag blev särskillt brun , alla fall inte innan jag solade ute. Kommer inte ihåg exakt nu
men jag tror jag körde 2 el kanske 3 gånger solarium, pga vädret var kasst då. De var först när en fick uv 4-5 timmar om dagen de kickade igång ordentligt. Visst blir man brun av solarium med, men riktigt sol är det bästa, alla fall om du svarar bra på melanotanet. Jag kör bara melanotan ifrån grossen så de funkar alla fall på mig. Men om du ska vill testa en annan källa kör på europatan.eu
då. Dom sägs har bra saker och skickar inrikes tror jag. Grossen funkar men de kanske finns ännu potentare grejor. Du får gärna testa och ge en recension

Barzini

Hehe ja, kanske Men om man läser om alla på detta forum, så verkar det ju ha gått ganska snabbt för dem.
Jag tror du har tur som svarade så väldigt bra på det! Kanske har jag otur & inte gör det. Jag vet inte. Det kanske är svårt att avgöra när man inte varit i riktiga solen..
Tycker du jag ska öka dosen eller köra max 0.5mg? Igår körde jag 1mg precis innan jag solade men blev ingen skillnad alls från när jag tog 0.3mg innan.
Att det ska vara så svårt. Typiskt att detta händer mig.
Jag får se om jag köper från grossen igen eller testar europatan.
Tack för responsen! Ska försöka hålla modet uppe 1 vecka till iaf hehe
/Ahla
2010-11-13, 13:21
  #5724
Medlem
Körde uppladdning i 12dgr bara, vart så jävla brun. 0.50 ed. Har solat 20min senaste 5v. Kör underhåll vart 5e dag.. Håller färgen B-) Köpt på europatan, mitt skickades inrikes..
Gröön som gräset å ca 5 dgr lev.

Mvh
__________________
Senast redigerad av Fridlyst 2010-11-13 kl. 13:26.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback