Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-25, 17:35
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Ja

Men hur mycket lösning tror du det får plats i den där vialen egentligen? Tänkte ju blanda ut med 2ml.

De är inga problem
2009-05-25, 21:19
  #122
Medlem
Zekiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sturelarsson
De är inga problem

Uhm och då får du i dig 0.2 mg Melanotan eller hur?
Bara så att jag förstår
2009-05-25, 21:37
  #123
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zekiel
Uhm och då får du i dig 0.2 mg Melanotan eller hur?
Bara så att jag förstår

? blir 0,5mg/0,1ml
2009-05-25, 23:27
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Ja

Men hur mycket lösning tror du det får plats i den där vialen egentligen? Tänkte ju blanda ut med 2ml.

Jag får i nära 4ml i mina vialer och de är lika stora, detta för att jag kör lite mindre än 10iu på sprutan för jag vill hamna runt 0,2mg per gång som sagt.

Kör ni i 2ml vatten i vialen har ni 0,5mg per 10iu, svårare än så är det inte.
2009-05-26, 16:44
  #125
Medlem
bastians avatar
Betalade till ET i söndags natt och fick bekräftelse mail igår. När jag klev innanför dörren idag efter jobbet låg det där på golvet. Kan inte annat än att säga att ET är gröna och väldigt snabba på att svara mailen jag skickat.

En snabb fråga dock, bilderna på ETs hemsida så har dom MT2 vialen ståendes på ett isblock när dom ska blanda det. Är det ett måste att ha MT2't kyllt när man blandar det med vattnet?
2009-05-26, 16:48
  #126
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bastian
Betalade till ET i söndags natt och fick bekräftelse mail igår. När jag klev innanför dörren idag efter jobbet låg det där på golvet. Kan inte annat än att säga att ET är gröna och väldigt snabba på att svara mailen jag skickat.

En snabb fråga dock, bilderna på ETs hemsida så har dom MT2 vialen ståendes på ett isblock när dom ska blanda det. Är det ett måste att ha MT2't kyllt när man blandar det med vattnet?

Nej.
2009-05-26, 17:09
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bastian
Betalade till ET i söndags natt och fick bekräftelse mail igår. När jag klev innanför dörren idag efter jobbet låg det där på golvet. Kan inte annat än att säga att ET är gröna och väldigt snabba på att svara mailen jag skickat.

En snabb fråga dock, bilderna på ETs hemsida så har dom MT2 vialen ståendes på ett isblock när dom ska blanda det. Är det ett måste att ha MT2't kyllt när man blandar det med vattnet?

Nej inte när du blandar. Men som jag har förstått det så ska du sedan ha själva blandningen kyld. En del säger att man ska frysa in det och en del säger att det går bra att ha det i kylen. Vilket som stämmer vet jag inte?
2009-05-26, 17:11
  #128
Medlem
bastians avatar
Har för mig att jag läst i tråden någonstans men hittar det inte längre så jag frågar igen, hur långt ska nålen in?
På sprutorna jag har nu är säkert nålen 2-3cm och jag antar att hela inte ska in utan att det räcker med drygt 1cm?
2009-05-26, 17:13
  #129
Medlem
bastians avatar
Jag blandade allt i rumstemperatur nyss och la precis in det i kylen för att ta första dosen ikväll.

Tänkte att jag skulle fylla en spruta så jag använder den 5-6ggr och fyller en ny spruta allt eftersom dem tar slut.
Är det en bra ide att låta MT2 vialen ligga i frysen mellan gångerna jag inte fyller någon spruta?
2009-05-26, 17:15
  #130
Medlem
På exempelbilderna på easytan så är det ju väldigt lite melanotan i vialen. Det kan väl inte vara 10mg i deras? I min vial är det betyldigt mer.
2009-05-26, 17:20
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bastian
Jag blandade allt i rumstemperatur nyss och la precis in det i kylen för att ta första dosen ikväll.

Du har blandat ut med drop it vattnet som följde med från easytan eller?

Uppdatera gärna här när du har tagit din första dos och berätta hur det gick. Har exakt samma saker som du från easytan och ska börja så snart jag får hem mina sprutor.
2009-05-26, 17:31
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bastian
Jag blandade allt i rumstemperatur nyss och la precis in det i kylen för att ta första dosen ikväll.

Tänkte att jag skulle fylla en spruta så jag använder den 5-6ggr och fyller en ny spruta allt eftersom dem tar slut.
Är det en bra ide att låta MT2 vialen ligga i frysen mellan gångerna jag inte fyller någon spruta?


Du ska inte frysa om det. Isåfall är de bättre att fylla sprutorna och ta ut dom allt eftersom ifrån frysen och sen om du har 5 doser i så lägger du den kylen efter och tar ut en ny spruta från frysen när dom är gjorda osv..

I kylen klarar det sig mellan 4-6 veckor skulle jag säga. Vissa säger mindre andra mer men det är min egna Erfarenhet.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback