Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-15, 00:05
  #3949
Medlem
.buenaventura.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Och antifa Göteborg är nerlagt!, eller dom vill inte vara publika längre iaf


Nu har det iaf gått halva 2014, och 0 konfrontationer har rapporterats in från
revfront eller afa via motkraft, så det här blir ett skrattretande antifa-år där man
tydligen kan leva på Kärrtorp hur länge som helst, och nej rättegångarna har inte
decimerat antifascisterna så att man inte skulle få ihop folk, rekryteringen har väl
ökat och det borde ha märkts på gatan mer, resten av året kommer nyhetsflödet
bestå i meningslösa poserande solidaritetsaktioner bergis, man märker på hemsidan
att afa breddat sig

Eller, så har man en annan inställning till att öppet visa sina aktioner. Det är iaf vad jag tror och hoppas på eftersom RFs tidigare inställning var väldigt väldigt kortsiktig. Men du har sälert rätt i att stora delar av årets verksamhet och pengar har lagts på Joel och Showan. Men jag tror att AFA precis som varje år sedan antifa.se blev passiv har haft mycket av sin aktivitet i det dolda. Spärra bankkort, kartläggning och hembesök är inte saker som AFA vanligtvis stoltserar med.

Däremot har du rätt att antifa rörelsen har växt något enormt.
Citera
2014-06-15, 07:17
  #3950
Medlem
UrkelOnAcids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Eller, så har man en annan inställning till att öppet visa sina aktioner. Det är iaf vad jag tror och hoppas på eftersom RFs tidigare inställning var väldigt väldigt kortsiktig. Men du har sälert rätt i att stora delar av årets verksamhet och pengar har lagts på Joel och Showan. Men jag tror att AFA precis som varje år sedan antifa.se blev passiv har haft mycket av sin aktivitet i det dolda. Spärra bankkort, kartläggning och hembesök är inte saker som AFA vanligtvis stoltserar med.

Däremot har du rätt att antifa rörelsen har växt något enormt.

Spärra bankkort?
Citera
2014-06-15, 12:47
  #3951
Medlem
.buenaventura.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrkelOnAcid
Spärra bankkort?

Ja, eller annan aktivitet som inte syns för vanligt folk.
Citera
2014-06-15, 14:49
  #3952
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Och antifa Göteborg är nerlagt!, eller dom vill inte vara publika längre iaf

AFA Göteborg existerar inte längre på grund av att RF klarar av problemet med fascisterna på egen hand så AFA-aktivister kan engagera sig på annat håll.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Nu har det iaf gått halva 2014, och 0 konfrontationer har rapporterats in från
revfront eller afa via motkraft, så det här blir ett skrattretande antifa-år där man
tydligen kan leva på Kärrtorp hur länge som helst, och nej rättegångarna har inte
decimerat antifascisterna så att man inte skulle få ihop folk, rekryteringen har väl
ökat och det borde ha märkts på gatan mer, resten av året kommer nyhetsflödet
bestå i meningslösa poserande solidaritetsaktioner bergis, man märker på hemsidan
att afa breddat sig

Motkraft har ju dock aldrig haft med några "kamprapporter" de senaste tio åren iallafall om de ens haft det någonsin. AFA la ju ner sina "kamprapporter" sen typ 2008. De har väl dock tänkt återuppliva lite med både twitter och hemsidan. RF lägger dessutom regelbundet ut aktiviteter då och då på sin facebooksida.
Citera
2014-06-16, 10:33
  #3953
Medlem
Easy-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
AFA Göteborg existerar inte längre på grund av att RF klarar av problemet med fascisterna på egen hand så AFA-aktivister kan engagera sig på annat håll.
Kan fan inte hålla mig för skratt när jag läser era högtravande, mycket seriösa taktikförklaringar gällande den autonoma rörelsen. Ni får det alltid att låta som "allt går helt enligt planerna" när alla i själva verket vet vilka fuck-ups som utgör rörelsen. Revisionism på hög nivå, om en AFA-it blir påkörd är du eller dina vänner genast på plats för delge allmänheten att "det var planerat för att stoppa trafiken". Ursäkta att jag skrattar, men det här är fan roligt att beskåda. Tror du att någon köper era efterhandskonstruktioner på riktigt?
Citera
2014-06-16, 16:54
  #3954
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Kan fan inte hålla mig för skratt när jag läser era högtravande, mycket seriösa taktikförklaringar gällande den autonoma rörelsen. Ni får det alltid att låta som "allt går helt enligt planerna" när alla i själva verket vet vilka fuck-ups som utgör rörelsen. Revisionism på hög nivå, om en AFA-it blir påkörd är du eller dina vänner genast på plats för delge allmänheten att "det var planerat för att stoppa trafiken". Ursäkta att jag skrattar, men det här är fan roligt att beskåda. Tror du att någon köper era efterhandskonstruktioner på riktigt?

Jag är dock inte organiserad inom AFA eller RF.

De flesta(på vänsterkanten) vet mycket väl att alla nya antifascister i Göteborg hamnar i RF medan AFA-folket börjar med annat.

Onödigt att organisera för mycket när nassarna ändå inte vågar gå på stan om nätterna.
Citera
2014-06-16, 22:17
  #3955
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Motkraft har ju dock aldrig haft med några "kamprapporter" de senaste tio åren iallafall om de ens haft det någonsin. AFA la ju ner sina "kamprapporter" sen typ 2008. De har väl dock tänkt återuppliva lite med både twitter och hemsidan. RF lägger dessutom regelbundet ut aktiviteter då och då på sin facebooksida.
Jag har upplevt att motkraft publicerat afa Stockholms twitter utspel sedan typ 2008, så inte ens twittret är en nyhet.
Citera
2014-06-17, 15:16
  #3956
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Jag har upplevt att motkraft publicerat afa Stockholms twitter utspel sedan typ 2008, så inte ens twittret är en nyhet.

AFA har inte haft twitter i över ett år så där är du ute och cyklar.

Motkraft har publicerat ett antal pressmeddelande och någon årsrapport som mest. Kamprapporterna har upphört sen AFAs gamla hemsida försvann.
Citera
2014-06-18, 22:01
  #3957
Medlem
Sen antifas hemsida gick ner, så har väl vem som helst kunna köpa domännamnet va?
Citera
2014-06-18, 23:44
  #3958
Medlem
UrkelOnAcids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Jag är dock inte organiserad inom AFA eller RF.

De flesta(på vänsterkanten) vet mycket väl att alla nya antifascister i Göteborg hamnar i RF medan AFA-folket börjar med annat.

Onödigt att organisera för mycket när nassarna ändå inte vågar gå på stan om nätterna.

Det fetade är bara för jäkla underhållande. Dom vågar inte gå ut om nätterna? Ja intala dig det du. Men dom vågar sig ut på dagarna då antar jag? Så då behöver det inte organiseras något motstånd?
Vet inte hur du definierar "nassar" men jag vet flera Göteborgare som lutar ganska kraftigt högerut och dom går ut på helger och nätter i samma utsträckning som vilka unga svenska män som helst. Kan du ens hålla dig för skratt när du skriver sånt där trams?


Från det ena till det andra. Vad pysslar bröderna Pye med nu för tiden? Fortfarande aktiva eller har dom skaffat sig ett liv?
Citera
2014-06-18, 23:54
  #3959
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrkelOnAcid
[...]Från det ena till det andra. Vad pysslar bröderna Pye med nu för tiden? Fortfarande aktiva eller har dom skaffat sig ett liv?
Ägaren för antifa.se och .nu heter Jonathan, men om det är Pye vet jag inte.
Citera
2014-06-19, 00:00
  #3960
Medlem
UrkelOnAcids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Ägaren för antifa.se och .nu heter Jonathan, men om det är Pye vet jag inte.

Skulle inte förvåna mig ett dugg. Han var väl i något ökenland och kastade sten för bara något år sedan. Vissa förblir 16 år gamla livet ut. Mentalt åtminstone.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback