• 1
  • 2
2009-05-07, 12:30
Medlem
uppdatera oss om hur det har gått för dig.
Citera
2009-05-07, 21:06
Medlem
Tja.. Man kan ju driva ett ärende i domstolen och hänvisa till att Ocker är ett brott (Olagligt att dra nytta av att en person är i en ekonomiskt trängd situation genom att låna ut pengar för höga räntor.) . Fast faller nog på att banken "inte visste" att du var i en svår situation.. Som att någon skulle ta ett smslån om dom inte är mentalt handikappade (Vilket gör det till ett brott) eller är i en dålig sits (olagligt).

Aja kan ju inte göra annat än att hoppas att det går bra för dig....
Citera
2009-05-08, 22:36
Medlem
Ryghs avatar
Mycket olyckligt. Lider med dig. Nordea har ett lån med förmånlig ränta som är till för studenter - upp till 20 000 kr.

http://www.nordea.se/Privat/Lån%2boc...ån/205014.html
Citera
2009-05-15, 20:22
Medlem
Stonedboys avatar
Ja varför ens ta lån om du inte ens har nån inkomst? smslån tar man om man behöver pengar tillfälligt och snabbt. Men sen gäller det ju och betala tillbaka det också.
Citera
2009-05-17, 02:03
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba_bar
Råkade ut för något ytterst olyckligt nyligen och omständigheterna gjorde att jag var tvungen att utnyttja flera SMS-lån (bla bla bla) Ser ni några lösningar?
Får man fråga vilket sms-lånebolag det handlar om? Jag har själv aldrig lånat pengar via sms eller ens tänkt tanken så jag känner inte till hur det går till när man söker sms-lån, men jag antar att det är ostridligt i juridisk mening att DU har ansökt om lånet och att DU tagit emot pengarna, och att du var vid dina sinnes fulla bruk vid tillfällena du tog lån (DU har läst och förstått lånereglerna), med andra ord finns det väl inget du kan skylla på för att undgå låneskulden. Eller finns det?
Var väl tal om att regeringen skulle utreda fråga om sms-lån osv. I alla fall kontakta sms-låneföretaget via e-post (om du ringer så kan de komma spela in samtalet) och förklara din situation och be om uppskov (förhala!), när det så småningom hamnar hos inkasso kontaktar du inkasso som sagts i tidigare inlägg.
Citera
2009-05-17, 06:20
Medlem
Per asperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonedboy
smslån tar man om man behöver pengar tillfälligt och snabbt. .

SMS -lån tar de som är helt slut i huvét
Citera
2009-05-17, 15:55
Medlem
Heinzes avatar
Har du ingen släkt du kan låna av och inga tillgångar att sälja får det bli ett banklån. Blir det inte beviljat föreslår jag att du skriver till dina fordringsägare och ber om en längre abnetalningsplan, därefter är det bara till att skaffa ett jobb och börja arbeta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in