• 46 855 online
  • 1 138 663 medlemmar
  • 58 991 372 inlägg
2017-07-01, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Vilket format är ljudboken i?
mp3 i hel fil
Citera
2017-07-01, 01:52
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar
mp3 i hel fil
Då lär det knappast finnas någon signatur i den, förstår inte vad du nojar över.
Citera
2017-07-01, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Då lär det knappast finnas någon signatur i den, förstår inte vad du nojar över.
OK, så i vilket format ska en digital signatur finnas i då menar du?
Citera
2017-07-01, 16:25
Medlem
Dille24s avatar
Tänkte du dela ut den publikt eller bara till vänner? Jag och min mamma brukar dela böcker vi köpt digitalt. Är ju rätt surt att man betalat för något man inte kan låna ut.

Varför skulle det vara svårt att lägga in en digital signatur om det är en mp3-fil?

Har köpt noter i pdf som var vattenmärkta med mitt namn (lätt att plocka bort i illustrator dock)
Senast redigerad av Dille24 2017-07-01 kl. 16:28.
Citera
2017-09-21, 02:09
Medlem
Asobis avatar
Så rent allmänt hur mycket bör man oroa sig/kan man skydda sig gratis på något sätt?

Laddar rent generellt inte ner något men är smått intresserad av att dra ner nyaste Civ spelet, samt att man drar ner en visuell novell då och då, men nu sitter man med en familjemedlems Telia wi-fi och man vill ju inte gärna sätta dem i skiten bara för att man vill dra ner ett spel, men har inte heller råd med VPN närmsta månaden, skulle helt klart byta operatör om det gick, men frågan är ju hur orolig man bör vara? Laddar bara upp medan det laddas ned så med andra ord bara i typ 10-15 minuter oftast.
Citera
2017-09-21, 05:53
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asobi
Så rent allmänt hur mycket bör man oroa sig/kan man skydda sig gratis på något sätt?

Laddar rent generellt inte ner något men är smått intresserad av att dra ner nyaste Civ spelet, samt att man drar ner en visuell novell då och då, men nu sitter man med en familjemedlems Telia wi-fi och man vill ju inte gärna sätta dem i skiten bara för att man vill dra ner ett spel, men har inte heller råd med VPN närmsta månaden, skulle helt klart byta operatör om det gick, men frågan är ju hur orolig man bör vara? Laddar bara upp medan det laddas ned så med andra ord bara i typ 10-15 minuter oftast.

Risken är väldigt minimalt att du/ni åker dit. Men 129 kronor för 3 månader med VPN har ni råd med?
Citera
2017-09-21, 06:41
Medlem
pf10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asobi

Risken att ens förehavande på fildelningsnätverken registreras är stor och har varit så i många år. Risken att någon försöker koppla samman ip-adresser med abonnemangsinnehavare är betydligt större än tidigare. Risken att du därefter fälls utan erkännande torde dock vara mycket liten.

Man brukar säga att risken är mindre i hushåll där det bor flera personer då det blir svårare att identifiera vem som utfört den aktuella handlingen, å andra sidan finns det då betydligt fler som kan tjalla eller säga något som ligger dig i fatet vid en eventuell tvist.

Det största problemet verkar dock vara den oro som du själv och andra går och bär på. Denna dövas bäst genom nyttjande av en vpn-tjänst eller genom att sluta fildela helt. Själva tiden för nedladdningen och delningen saknar i princip betydelse.
Citera
2017-09-21, 13:56
Medlem
Asobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Risken att ens förehavande på fildelningsnätverken registreras är stor och har varit så i många år. Risken att någon försöker koppla samman ip-adresser med abonnemangsinnehavare är betydligt större än tidigare. Risken att du därefter fälls utan erkännande torde dock vara mycket liten.

Man brukar säga att risken är mindre i hushåll där det bor flera personer då det blir svårare att identifiera vem som utfört den aktuella handlingen, å andra sidan finns det då betydligt fler som kan tjalla eller säga något som ligger dig i fatet vid en eventuell tvist.

Det största problemet verkar dock vara den oro som du själv och andra går och bär på. Denna dövas bäst genom nyttjande av en vpn-tjänst eller genom att sluta fildela helt. Själva tiden för nedladdningen och delningen saknar i princip betydelse.

Tackar för svaret. Jo, jag bestämde mig för att testa Secure VPN från AVG (Då det är gratis i 30 dagar), kändes som en enkel lösning på problemet. Känns som att det stämmer det du sa om oron, lika bra att döva den genom att göra sig mera anonym.

Tackar för svaren.
Citera
2017-11-24, 21:25
Medlem
Vad tror ni är det fortfarande är säker att tanka någon film och något spel någon gång i veckan utan att använda en vpn. Anledningen till att jag säger fortfarande är ju för att, i alla fall från mitt perspektiv så har det var lugnt innan, ingen har åkt fast mer än ett fåtal men dessa individer hade som jag förstått det varit massiva uppladdare utav tornets. Personligen har jag hållit på i några år med att tank någon film lite då och då, och jag har aldrig använt en vpn och då har jag haft Tele2 som leverantör men nu Har jag fått fiber och då gick jag också över till Bahnhof.

Nyhets Rapporterna jag pratade om:
https://www.idg.se/2.1085/1.691043/k...nska-fildelare
https://www.expressen.se/dinapengar/...-av-myndighet/
https://www.nyteknik.se/digitaliseri...omstol-6879802
Citera
2017-11-25, 09:32
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linushg
Vad tror ni är det fortfarande är säker att tanka någon film och något spel någon gång i veckan utan att använda en vpn. Anledningen till att jag säger fortfarande är ju för att, i alla fall från mitt perspektiv så har det var lugnt innan, ingen har åkt fast mer än ett fåtal men dessa individer hade som jag förstått det varit massiva uppladdare utav tornets. Personligen har jag hållit på i några år med att tank någon film lite då och då, och jag har aldrig använt en vpn och då har jag haft Tele2 som leverantör men nu Har jag fått fiber och då gick jag också över till Bahnhof.

Nyhets Rapporterna jag pratade om:
https://www.idg.se/2.1085/1.691043/k...nska-fildelare
https://www.expressen.se/dinapengar/...-av-myndighet/
https://www.nyteknik.se/digitaliseri...omstol-6879802

Jag har fildelat regelbundet i över tio års tid och har inte åkt fast än.

Risken för att åka fast är rent av minimal, men åker man dit så kan det bli ett rent helvete med rättegångar osv som kan hålla på i flera år så det är upp till dig om du vill chansa eller radera den lilla risken som finns.
Citera